Έως 25% οι αυξήσεις για όσους υπηρετούν σε πολεμικά πλοία - Από 210 έως 460 ευρώ θα προστεθούν στις αποδοχές των πληρωμάτων που βρίσκονται σε αποστολή
Γράφει o Bασίλης Σκουλαράκος - skoularb@gmail.com - ΠΗΓΗ: POLITICAL 01-01/02/2025 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]
Το επίδομα στόλου λοιπόν, όπως αυτό διαμορφώνεται κυμαίνεται από 210 ευρώ έως 460, ανάλογα με τον τύπο του πολεμικού πλοίου και τον βαθμό.
Αυτό σημαίνει ότι οι αποδοχές αυξάνονται από 15% έως 25% για όσους υπηρετούν σε πολεμικά πλοία.
Αναλυτικά τα ποσά
Για να αποφεύγονται λοιπόν παρερμηνείες και κακόβουλες τοποθετήσεις που μόνο κακό κάνουν στο Πολεμικό Ναυτικό, πάμε να δούμε αναλυτικά πόσα χρήματα παίρνουν τα στελέχη που υπηρετούν στις μονάδες που βρίσκονται σε αποστολές.
Η μεγαλύτερη μερίδα των πληρωμάτων του στόλου ανήκει στην Α’ Κατηγορία, η οποία περιλαμβάνει φρεγάτες, Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνόμενων Βλημάτων, κανονιοφόρους και υποβρύχια. Πρόκειται για μονάδες αιχμής που έχουν το μεγαλύτερο επιχειρησιακό φορτίο και συχνά συμμετέχουν σε αποστολές υψηλού κινδύνου.
Οι ενδεικτικές αυξήσεις για τα στελέχη της Α’ Κατηγορίας είναι οι εξής:
• Αντιπλοίαρχος κυβερνήτης: +460 ευρώ.
• Πλωτάρχης κυβερνήτης: +380 ευρώ.
• Σημαιοφόρος: +250 ευρώ.
• Κελευστής: +220 ευρώ.
• ΕΠΟΠ-ΟΒΑ: +210 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ημερήσια αποζημίωση εκτός έδρας (πλεύσιμα) καταβάλλεται επιπλέον των παραπάνω ποσών, ανάλογα με το είδος της αποστολής στην οποία συμμετέχει το προσωπικό.
Αυτό προσφέρει σημαντικά υψηλότερες συνολικές αποδοχές στα στελέχη που βρίσκονται σε παρατεταμένες αποστολές.
Επισημαίνουμε επίσης πως από 1ης Ιανουαρίου 2025 η μηνιαία αποζημίωση των σπουδαστών της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων αυξήθηκε στα 600 ευρώ, ενώ σημαντικές αυξήσεις έγιναν και για τους υπαξιωματικούς της ΣΜΥΝ.
Πρόσθετα κίνητρα
Το νέο οικονομικό κίνητρο δεν είναι απλώς μια οικονομική παροχή αλλά και ένα στρατηγικό εργαλείο της ηγεσίας του Πολεμικού Ναυτικού. Το κύμα παραιτήσεων που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της οικονομικής πίεσης και των απαιτητικών συνθηκών υπηρεσίας, ήταν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει το ναυτικό Επιτελείο.
Με τη θέσπιση του επιδόματος στόλου ενισχύεται οικονομικά το προσωπικό που υπηρετεί σε πολεμικά πλοία, προσφέροντας ουσιαστική ανακούφιση στους ίδιους και τις οικογένειές τους. Επίσης, δημιουργεί πρόσθετα κίνητρα κατάταξης στο Πολεμικό Ναυτικό, προσελκύοντας νέους αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και ΕΠΟΠ σε μια περίοδο που η ανάγκη για ισχυρό στόλο με καταρτισμένα στελέχη είναι μεγαλύτερη από ποτέ.
Η απόφαση αυτή αντικατοπτρίζει ακόμη τη σταθερή βούληση της στρατιωτικής και πολιτικής ηγεσίας να στηρίξει τους ανθρώπους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της εθνικής άμυνας. Σε μια περίοδο γεωπολιτικών εντάσεων, με το Πολεμικό Ναυτικό να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο, το Αιγαίο και την Ερυθρά Θάλασσα, η αναγνώριση των θυσιών των στελεχών του στόλου αποτελεί προτεραιότητα.
Η νέα αποζημίωση δεν είναι μόνο οικονομική ενίσχυση αλλά και μήνυμα σεβασμού και εκτίμησης προς τα στελέχη που αφιερώνουν τη ζωή τους στη διαφύλαξη της εθνικής κυριαρχίας.
Κίνηση ματ με το επίδομα-ανάσα στο Πολεμικό Ναυτικό
Οι πιέσεις του αρχηγού ΓΕΕΘΑ και του αρχηγού ΓΕΝ είχαν αποτέλεσμα καθώς θεσπίστηκε η πρόσθετη αμοιβή - Ποια η στρατηγική σημασία της
Αναγνώριση, δικαίωση, ικανοποίηση, αισιοδοξία και ένα επιπλέον κίνητρο για να συνεχίσουν το λειτούργημα που επιτελούν. Με αυτές τις λέξεις θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τα συναισθήματα που επικρατούν στα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού μετά την υλοποίηση των δεσμεύσεων για καταβολή του επιδόματος στόλου.
Πρόκειται για αίτημα πολλών ετών που ναι μεν είχε βρει και στο παρελθόν ευήκοα ώτα, ωστόσο οι τελικές αποφάσεις που «έσπαγαν» το βοήθημα σε όλους τους κλάδους έβρισκε τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονται σε αποστολές «ριγμένα» και με το δίκαιο να τους πνίγει... μεσοπέλαγα!
Τα πρώτα χρήματα μπήκαν στους λογαριασμούς των στελεχών στις 24 Δεκεμβρίου, προκαλώντας απόλυτη ικανοποίηση και διαψεύδοντας όσους μιλούσαν για «ψίχουλα» και για ηγεσίες που... χρυσώνουν χάπια. Η 24η Δεκεμβρίου μάλιστα δεν είναι μια τυχαία ημερομηνία, καθότι αποτελεί στοχευμένη επιλογή της ηγεσίας του ΓΕΝ ούτως ώστε τα στελέχη να λαμβάνουν το 6μηνιαίο επίδομα σε μορφή «δώρου» μαζί με τη μισθοδοσία τους.
Το λειτούργημα και η αδικία
Τα στελέχη του Πολεμικού μας Ναυτικού επιβεβαιώνουν καθημερινά επί του πεδίου τη φήμη του ως ενός από τα καλύτερα στον κόσμο. Με έναν στόλο ο οποίος αναμφισβήτητα οδεύει προς το γήρας, καταφέρνουν όχι απλώς να αντιμετωπίζουν κάθε πρόκληση στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, αλλά να συμμετέχουν σε απαιτητικές συμμαχικές αποστολές όντας δεκάδες μέρες εν πλω.
Η επίδειξη σημαίας δεν είναι πλέον μόνο στον λεγόμενο «ζωτικό χώρο» του Πολεμικού μας Ναυτικού, το Αιγαίο. Σε όλη τη Μεσόγειο και πέραν αυτής τα πλοία μας συμμετέχουν σε συμμαχικές επιχειρήσεις και αποστολές, όπως η ευρωπαϊκή επιχείρηση «Ασπίδες» στην Ερυθρά Θάλασσα για την προστασία της παγκόσμιας ναυσιπλοΐας από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης, η επιχείρηση «Irini», η «Unifil» κ.ά. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως τουλάχιστον 15 μονάδες επιφανείας και υποβρύχια του στόλου βρίσκονται μόνιμα εκτός ναυστάθμων.
Πόσο πληρωνόταν αυτό το λειτούργημα; Ουσιαστικά δεν πληρωνόταν! Τα 17 ευρώ που ήταν από τη δεκαετία του ’90 το «πλεύσιμο» για τα στελέχη σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να χαρακτηρίζεται ικανοποιητικό, για να μην πούμε ότι ήταν και προσβλητικό. Οι παραιτήσεις στελεχών, ακόμη και αξιωματικών καριέρας προβλημάτιζαν εδώ και καιρό έντονα το ΓΕΝ, το οποίο με κάθε τρόπο ασκούσε πιέσεις για την έμπρακτη αναγνώριση από την Πολιτεία τού έργου που επιτελείται στο Πολεμικό Ναυτικό.
Η επιμονή του αρχηγού ΓΕΝ
Ο αρχηγός ΓΕΝ, αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας, και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Δημήτριος Χούπης, εισηγήθηκαν προς την πολιτική ηγεσία για την ανάγκη αλλαγής του τρόπου αποζημίωσης και καταβολής πρόσθετης αμοιβής στα πληρώματα των πολεμικών πλοίων που βρίσκονται σε αποστολή.
H πολιτική ηγεσία αναγνώρισε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού και τις θυσίες τους για την υπεράσπιση της ελληνικής κυριαρχίας.
Σαφώς και τα στελέχη της Πολεμικής μας Αεροπορίας και του Στρατού Ξηράς επιτελούν πολύ σοβαρό και απαιτητικό έργο, ωστόσο υπάρχει μια ξεκάθαρη διαφορά. Η πλειονότητα αυτών το βράδυ θα γυρίσει στο σπίτι, θα δει από κοντά και θα αγκαλιάσει τα αγαπημένα της πρόσωπα.
Αντιθέτως, τα πληρώματα των πλοίων και των υποβρυχίων, αντί για σπίτι, θα πάνε απλά στη στενή καμπίνα τους και αντί για πραγματική αγκαλιά θα δουν και θα ακούσουν τις οικογένειές τους από τις ψυχρές οθόνες των κινητών και των τάμπλετ, αν έχει σήμα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η νέα ΚΥΑ για τα «ΠΛΕΥΣΙΜΑ» ΠΝ–Δείτε δικαιούχους-Ποσά (€/μήνα)-Προϋποθέσεις
2 Σχόλια
Έτσι είστε...;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς του ΣΞ δεν εκτελούμε υπηρεσίες, δεν έχουμε 5νθημερα, δεν καθόμαστε πέραν του ωραρίου χωρίς ουσιαστικό λόγο απλά εκτελώντας δγες;
Συνάδελφοι, όλοι γνωρίζουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε καθημερινά: χαμηλές απολαβές, εξαντλητικά ωράρια, περιορισμένα δικαιώματα. Ο καθένας μας αξίζει μια καλύτερη επαγγελματική και προσωπική ζωή. Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις εκεί έξω, και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ανεχόμαστε αυτές τις συνθήκες επ’ αόριστον. Όποιος το σκέφτεται, ας το ψάξει σοβαρά – υπάρχει ζωή και πέρα από τον ΣΞ!
Μέχρι να τα πάρετε το μούσι σας θα έχει φθάσει στο κατάστρωμα.
ΑπάντησηΔιαγραφή