Η ΠΟΕΣ με έγγραφό της φέρνει στο φως νέα γεγονότα που έχουν να κάνουν με το ΝΙΜΤΣ και το λιγότερο που προκαλούν είναι προβληματισμός.
Συνεδριάσεις ΔΣ που ακυρώνονται και επαναλαμβάνονται με την παλαιά, μη υφιστάμενη σύνθεση, αλληλοσυγκρουόμενα έγγραφα του ΓΕΣ που προκαλούν παρεμβάσεις στη Διοίκηση του Νοσοκομείου, αναθέσεις καθηκόντων πέραν του υφιστάμενου πλαισίου και με διαδικασίες εκτός ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, προσωρινές διευρύνσεις του ΔΣ, ερωτήματα περί τη νομιμοποίηση λήψης αποφάσεων και πολλά άλλα γεγονότα συνθέτουν ένα παζλ που, αν μη τι άλλο καθιστά αναγκαία τόσο την παρέμβαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, όσο και, πιθανότατα, της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης.
Παράλληλα, η ΠΟΕΣ ξαναθέτει το θέμα της υποβολής παραίτησης του νυν Προέδρου του ΔΣ του ΝΙΜΤΣ, αν όχι για λόγους ευθιξίας μιας και το όνομά του διαρκώς φέρεται να εμπλέκεται με πλήθος γεγονότων, τουλάχιστον λόγω των διαρκών εξελίξεων. Επίσης, η ΠΟΕΣ ζητάει η δημοσιοποίηση συγκεκριμένων εγγράφων, καθώς και τη λήψη απαντήσεων σε κρίσιμα ερωτήματα.
Το έγγραφο της ΠΟΕΣ:
ΘΕΜΑ: Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού
ΣΧΕΤ.: α. ΑΝ 1137/1946 (, Περί κυρώσεων και κωδικοποιήσεως των διατάξεων αφορρωσών το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού)
β. ΒΔ 1947 (Α΄ 150, Περί Κανονισμού Λειτουργίας του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού)
γ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 890/2024 έγγραφό μας
δ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1077/2024 έγγραφό μας
ε. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1083/2024 έγγραφό μας
στ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1168/2024 έγγραφό μας
ζ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1209/2024 έγγραφό μας
Κύριε Υπουργέ.
Εν μέσω της εκρηκτικής κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στο σύνολο των ΕΔ και στην παρούσα φάση οξύνεται στα στρατιωτικά νοσοκομεία τα οποία βρίσκονται υπό πλήρη αναταραχή και, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η κατάσταση δεν εξελίσσεται καθόλου καλά, έχουμε νέες εξελίξεις με το ΝΙΜΤΣ, στο πλαίσιο της γενικότερης επίσπευσης των ενεργειών της προικοδότησής του στο ΕΣΥ με παράλληλη υποβάθμιση των υπηρεσιών του διά της μετατροπής του σε ΚΑΠΗ, με παράλληλο εξοβελισμό των εν ενεργεία δικαιούχων.
Υπενθυμίζουμε ότι τον περασμένο Αύγουστο αποκαλύψαμε την όλη μεθόδευση της απομάκρυνσης του Διευθυντή πριν τη λήξη της θητείας του διότι «διανοήθηκε» να κάνει ό,τι περνούσε από το χέρι του για να εξασφαλίσει σε συνεργασία με την Οικονομική Υπηρεσία μια σοβαρή χρηματοδότηση του νοσοκομείου από τα ίδια του τα χρήματα, αίτημα που εγκρίθηκε από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Ωστόσο, η υλοποίηση της απόφασης είχε βρει αντίθετο τον Πρόεδρο του ΔΣ, ο οποίος, δυστυχώς για το Ίδρυμα και τους ασθενείς και δικαιούχους, με διάφορα τεχνάσματα πέτυχε με την «επαρκή» καθυστέρηση του ποσού, με αποτέλεσμα αυτό να καταστεί ουσιαστικά αναξιοποίητο, δίχως να έχει αναλάβει τις ευθύνες του ως θα όφειλε ηθικά, δηλαδή υποβάλλοντας την παραίτησή του έστω για λόγους ευθιξίας. Πριν λίγες μέρες, ωστόσο, έληξε και επίσημα η θητεία του Διευθυντή, όπου ήδη για 5ο μήνα για το νοσοκομείο δεν έχει οριστεί αντικαταστάτης, ίσως επειδή καθυστέρησε αρκούντως η ψήφιση της διάταξης για αναβάθμιση του Διευθυντή σε Διοικητή με τα κατάλληλα προσόντα και πείρα για τη θέση.
Την στιγμή που συντάσσεται το παρόν έγγραφο, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι το ΝΙΜΤΣ είναι διοικητικά ακέφαλο, γεγονός που δημιουργεί πολύ σοβαρά προβλήματα, αφού σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο, το μόνο πρόσωπο με οικονομική εξουσία και σχετικό δικαίωμα υπογραφής ήταν ο Διευθυντής, που πλέον έχει πάψει να υφίσταται. Ακριβώς το ίδιο πρόβλημα ισχύει και για το δικαίωμα σε εισηγήσεις προς το ΔΣ του ΝΙΜΤΣ.
Προχθές, την ημέρα της καρατόμησης δέκα ανωτάτων Αξιωματικών του Υγειονομικού, περιήλθε εις γνώση μας μια ιδιαίτερα περίεργη πληροφορία: με απόφαση που φέρεται να ελήφθη από τον Πρόεδρο του ΔΣ με προσωπικό του Υπηρεσιακό Σημείωμα και όχι από το Όργανο το οποίο ωστόσο γνωρίζουμε ότι συνήλθε, ορίστηκε ως αναπληρωτής Διευθυντής με δικαίωμα υποβολής εισηγήσεων αλλά και υπογραφής επί των οικονομικών θεμάτων, ο νυν Υποδιευθυντής του ΝΙΜΤΣ και μάλιστα, ως μας μεταφέρθηκε, παρά τη θέλησή του. Ή μάλλον, εάν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, ο Υποδιευθυντής διατάχθηκε να ορίσει τον εαυτό του αντικαταστάτη του απελθόντος Διευθυντού με το πρόσχημα την απόφαση για την λήξη της θητείας του Διευθυντή που ελήφθη τον Αύγουστο και ως γνωστόν παρατάθηκε. Επειδή πιθανώς να διαφύγει της προσοχής, υπενθυμίζουμε ότι η τοποθέτηση του Διευθυντή (και προσεχώς Διοικητή) γίνεται με ΦΕΚ και αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ (όπως και η τοποθέτηση του Υποδιευθυντή), ενώ σύμφωνα με το άρθρο 3 (παρα.19) η μεταβίβαση των οικονομικών εξουσιών σε άλλων πλην του Διευθυντή απαγορεύεται.
Βεβαίως σε αυτό το σημείο οφείλει να επισημανθεί μια ακόμα καινοτομία: συνεδρίαση της 12/11/24 ακυρώθηκε και «επαναλήφθηκε» την 11/12/24 προκειμένου να μην μπορεί να συμμετάσχει ο απελθών Διευθυντής. Εν προκειμένω, η υπόθεση μας δεν σταματά εδώ: πληροφορούμαστε για την ύπαρξη δύο εγγράφων αρμοδίων Υπηρεσιών του ΓΕΣ, όπου το δεύτερο βρίσκεται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από το πρώτο, γεγονός που εγείρει νέες, εύλογες απορίες.
Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας του ΝΙΜΤΣ και συγκεκριμένα το άρθρο 7 [(β) σχετικό] οι αρμοδιότητες του Διευθυντού είναι τέτοιες που απαιτούν την ειδικότητα του Ιατρού, κάτι που επίσης προβλέπεται από το άρθρο 6 του ιδίου. Ο απελθών Διευθυντής πληρούσε το σύνολο των προϋποθέσεων, κάτι που δεν ισχύει για τον αντικαταστάτη του ο οποίος είναι Αξιωματικός του Μηχανικού.
Ωστόσο, η εξιστόρηση των γεγονότων δεν σταματάει εδώ: σύμφωνα με την προαναφερθείσα δεύτερη γνωμοδότηση, προκειμένου να μπορούν να διεκπεραιώνονται οι υποθέσεις του νοσοκομείου, φέρεται να έχει ληφθεί απόφαση ΔΣ ώστε ο Υποδιευθυντής να καταστεί ισότιμο μέλος του ΔΣ και μάλιστα με δικαίωμα ψήφου, διότι σε αντίθετη περίπτωση δεν υφίσταται εισηγητής για τα θέματα, ενώ τίθεται υπό αμφισβήτηση και η νομική υπόσταση του ΔΣ συνολικά. Προκειμένου να μην διαφύγει ούτε αυτή η λεπτομέρεια της προσοχής, υπενθυμίζουμε ότι αλλαγές στο ΔΣ δύνανται να λάβουν χώρα μόνο με νομοθετική ρύθμιση και κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης του ΔΣ. Εν προκειμένω, την τελευταία διετία έχουν υπάρξει δύο τέτοιες παρεμβάσεις στη σύνθεση του ΔΣ (η πρώτη με το ν.5018/2023 και η δεύτερη με το ν.5157/2024).
Η όλη υπόθεση εγείρει αναμφίβολα αμέτρητες ερωτήσεις. Ενδεικτικά θα θέσουμε τις εξής:
- Το μόνο πρόσωπο που έχει δικαίωμα εισήγησης είναι ο Διευθυντής του Νοσοκομείου, ο οποίος έχει πλέον απομακρυνθεί, αν και θα μπορούσε να παραταθεί η θητεία του μέχρι να ορισθεί επίσημα αντικαταστάτης, κάτι που γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι και το ΓΕΣ γνωρίζει. Ποιο είναι το πρόσωπο που εισηγήθηκε το θέμα της αντικατάστασής του και σε ποιο κανονιστικό και θεσμικό πλαίσιο βασίστηκε;
- Εξ όσων γνωρίζουμε, δεν υφίσταται κανονιστικό ή θεσμικό πλαίσιο που να παρέχει στο ΔΣ τη δυνατότητα να αποφασίζει (εκτελεστικά) την αυτοδιεύρυνσή του. Πως και με τίνος εισήγηση τέθηκε το θέμα σε συζήτηση στο ΔΣ και με βάση ποια στοιχεία, συμπεριλαμβανομένου του πλαισίου, ελήφθη η απόφαση της διεύρυνσης με τη συμμετοχή προσώπου που εκ του νόμου δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής;
- Είναι δυνατόν Αξιωματικός ΜΧ να ασκεί καθήκοντα που, βάσει των ισχύοντων, μπορούν να ασκούνται μόνο από Ιατρό, πόσο μάλλον όταν στο ενδιάμεσο έχει ψηφιστεί νόμος που προβλέπει τοποθέτηση Διοικητή με κατάλληλη πείρα στο θέμα;
- Είναι δυνατόν να εντέλλεται Αξιωματικός να ορίσει τον εαυτό του ως αναπληρωτή του απελθόντα Διευθυντή με πλήρη παράκαμψη όλων των θεσμικών διαδικασιών και δίχως ανάρτηση της απόφασης στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ;
- Από την ημέρα της οριστικής απομάκρυνσης του Διευθυντού του Ιδρύματος, οι υπογραφές επί των οικονομικών θεμάτων έχουν νομική ισχύ και εάν ναι, με βάση ποιο πλαίσιο;
- Ισχύει ότι το ΔΣ του ΝΙΜΤΣ έχει πάψει να έχει νόμιμη υπόσταση από την ημέρα που έπαψε να ασκεί τα καθήκοντά του ο απελθών Διευθυντής και εάν ναι, πως έχουν νομιμοποιηθεί έκτοτε οι αποφάσεις του ΔΣ; Μήπως η περίπτωση παραπέμπει στους ίδιους λόγους αλλά για άλλα πρόσωπα, για τους οποίους το καλοκαίρι αδυνατούσε να συνεδριάσει το ΔΣ;
- Ισχύει ότι ακυρώθηκε επίσημη συνεδρίαση του ΔΣ της 12/11/24 για να επαναληφθεί με την ίδια (παλαιά) σύνθεση (πλην Διευθυντού) την 11/12/24 προκειμένου να αποκλειστεί η δυνατότητα τον απελθόντα Διευθυντή να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα για τη θέση;
- Η διαδικασία υποβολής εισηγήσεων προς το ΔΣ θα είναι από τούδε σύννομη και θα δύνανται να συζητούνται θέματα και να λαμβάνονται αποφάσεις, ή μήπως το ΝΙΜΤΣ πλέον βρίσκεται υπό πλήρη έλλειψη Διοίκησης;
- Ποιο το περιεχόμενο επιστολής του Προέδρου του ΔΣ με ημερομηνία 6/12/24 την οποίαν η ΓΕΣ/ΔΟΙ έλαβε υπόψιν;
Κύριε Υπουργέ.
Οι μεθοδεύσεις που λαμβάνουν χώρα ιδίως στην περίπτωση του ΝΙΜΤΣ θεωρούμε ότι έχουν ξεπεράσει κάθε όριο και χρήζουν όχι μόνο πολιτικής, αλλά πιθανότατα και εισαγγελικής παρέμβασης.
Κατά τα λοιπά, είναι αυτονόητο ότι οι προαναφερθείσες ερωτήσεις ζητούν κατεπειγόντως απαντήσεις, τις οποίες είστε υποχρεωμένος να ζητήσετε, καθώς και να διερευνήσετε πόθεν προβλέπεται η υποκατάσταση των αρμοδιοτήτων σας από έτερους φορείς, διότι πλέον θεωρούμε ότι η υπόθεση έχει λάβει διαστάσεις που θα έπρεπε να σας προσβάλλουν τόσο θεσμικά, όσο και επαγγελματικά διότι δεν θεωρούμε ότι ένας έγκριτος και ιδιαίτερα έμπειρος νομικός και πολιτικός όπως εσείς δρομολογεί τέτοιου είδους εξελίξεις.
Εξυπακούεται δε, ότι αμφότερα τα προαναφερθέντα έγγραφα του ΓΕΣ με αριθμούς Φ. 454.1/44/530149/Σ.339/7-11-24/ΓΕΣ/ΓΣΝΣ και Φ. 959.1/83/1491016/Σ.6106/6-12-24/ΦΕΣ/ΔΟΙ οφείλουν να δημοσιευθούν άμεσα, όπως αντίστοιχα και η σχετιζόμενες αποφάσεις του ΔΣ του ΝΙΜΤΣ καθώς και η από 6 Δεκ 24 επιστολή του Προέδρου των ΔΣ ΜΤΣ και ΝΙΜΤΣ. Όσον αφορά την υποβολή παραίτησης του Προέδρου του ΔΣ του Νοσοκομείου, θα επαναλάβουμε για μια ακόμα φορά ότι δεν είναι κάτι που ζητάμε εμείς, αλλά που απαιτούν οι εξελίξεις στις οποίες διαρκώς διαπιστώνεται η συμμετοχή του, δίχως να την έχει καν ο ίδιος διαψεύσει.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία.
Οι εισαγγελίες του Στρατοδικείου Αθηνών και του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου στις οποίες αποστέλλεται το παρόν παρακαλούνται για τις κατά κρίσιν τους ενέργειες.
Δείτε τo σχετικό έγγραφο της ΠΟΕΣ προς ΥΕΘΑ ΕΔΩ
3 Σχόλια
Παρεμβαση εισαγγελεα?χαχαχαχαχαχαχαχαχαΣαν των Τεμπων ενα πραμα?χαχαχαχαχαχαχαχα.Τιποτα αναδρομικα για την φτωχη πλην τιμια κατηγορια Δικαστικων υπαρχει κυριε πορθυπουργε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος είναι ο φυσικός προϊστάμενος των Στρατιωτικών Νοσοκομείων ? Ο κ. Υπαρχηγός ο οποίος τώρα κάνει την πάπια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το ΝΙΜΤΣ ποιος έβγαλε το έγγραφο για παύση του Γενικού Δντή? Ο κ. Υπαρχηγός μαζί με τον Δντή ΔΟΙ και τον απίθανο Νομικό Σύμβουλο του ΓΕΣ εκ Ναυτικών Δοκίμων.
Όποιος κατάλαβε κατάλαβε
Καλές γιορτές.
Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο έχει πρόσβαση ο καθένας σε στρατιωτικές δομές που πληρώνω?κάθε πόλη έχει νοσοκομεία. Γιατί να περιμένω στην σειρά την άσχετη γιαγιά που δεν έχει δώσει ένα ευρώ για το στρατιωτικό Νοσοκομείο???
ΑπάντησηΔιαγραφή