Το πρόβλημα και η Λύση της Μείωσης Εισακτέων των Παραγωγικών Σχολών των ΕΔ Μέσα από Στοιχεία
Όσοι έχουμε υπηρετήσει στις ΕΔ της χώρας μας αναρωτιόμαστε τι ακριβώς δεν κατανοεί όλα αυτά τα χρόνια η Πολιτική και Στρατιωτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ η οποία δείχνει κάθε χρόνο να ξαφνιάζεται από την απροθυμία των νέων να επιλέξουν τίς Στρατιωτικές Σχολές για την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Τα στοιχεία εδώ και πολλά χρόνια έδειχναν πολύ καθαρά που οδηγούμαστε με μαθηματική μάλιστα ακρίβεια. Σας παραθέτω παρακάτω πίνακες τους οποίους όφειλε να μελετήσει η ηγεσία, οι οποίοι δείχνουν ξεκάθαρα την κατεύθυνση των πραγμάτων από το 2010 μέχρι και σήμερα το 2024. Τα τελευταία μάλιστα χρόνια, δηλαδή από το 2021 και μετά οι «ειδήμονες» αντί να σκύψουν πάνω στο πρόβλημα και να προσπαθήσουν να το επιλύσουν, δεν απέτρεψαν μέτρα τα οποία επιτάχυναν και επιδείνωσαν ακόμη περαιτέρω την κατάσταση. Αναφέρομαι στην χρήση της «Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής» και στις παραγωγικές σχολές το οποίο ήταν ένα ακόμη δυνατό χτύπημα που τις αποδεκάτισε κυριολεκτικά. Απόδειξη αυτών τα πολύ πρόσφατα αριθμητικά δεδομένα το 2024. Δείτε παρακάτω όμως τι ακριβώς συνέβη.
Παραθέτω στοιχεία δύο μόνο παραγωγικών σχολών προκειμένου να είναι πιο εύκολο και κατανοητό στον αναγνώστη τι ακριβώς συμβαίνει εδώ και χρόνια.
Μείωση αριθμού εισακτέων κατ’ έτος από το 2010 έως το 2024 στις Σχολές Ευελπίδων (ΣΣΕ) και Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ). Το 2010 ως μέτρο σύγκρισης.
Λιγότεροι Εισακτέοι μεταξύ 2010 - 2020 στην ΣΣΕ -972 και στην ΣΜΥ -1.014.
Μια κατάσταση η οποία αντί να βελτιωθεί, επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερο μεταξύ των ετών 2021 και 2024 παρότι προβλέφθηκε μεγαλύτερος αριθμός εισακτέων σε κάθε σχολή. Πόσοι όμως με το υπάρχον σύστημα κατάφεραν τελικά να εισαχθούν; Ελάχιστοι είναι η απάντηση. Δείτε τα στοιχεία:
ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ;
Λιγότεροι εισακτέοι σε σύγκριση με τους εισακτέους έτους 2010, δηλαδή με τους 310 της ΣΣΕ και τους 295 της ΣΜΥ και όχι με τις νέες αυξημένες θέσεις των τελευταίων ετών:
Για την ΣΣΕ: Με το νέο σύστημα θα έπρεπε να εισαχθούν αυτά τα 4 έτη (2021-2024) x 310 εισακτέοι κατά έτος για την ΣΣΕ = 1.240. Όμως εισήχθησαν τελικά μόνο 496. Άρα 1.240 – 496 = 744 θέσεις κενές μεταξύ 2021-2024.
Για την ΣΜΥ: Λιγότεροι εισακτέοι σε σύγκριση με τους εισακτέους έτους 2010, δηλαδή με τους 295. Με το νέο σύστημα θα έπρεπε να εισαχθούν αυτά τα 4 έτη (2021-2024) x 295 εισακτέους κατά έτος για την ΣΜΥ = 1.180. Όμως εισήχθησαν τελικά μόνο 551. Άρα 1.180 - 551 = 629 θέσεις κενές μεταξύ 2021-2024.
Στο Σύνολο χάθηκαν από το 2010 έως και το 2024 οι παρακάτω θέσεις εισακτέων στις δύο Σχολές:
ΣΣΕ: από 2010 έως 2020 = 972 + 744 από 2021 έως 2024 = 1.716 θέσεις.
ΣΜΥ: από 2010 έως 2020 = 1.014 + 629 από 2021 έως 2024 = 1.643 θέσεις.
Συμπερασματικά λοιπόν μειώθηκαν θέσεις εισακτέων από το 2010 έως και σήμερα δηλαδή στα τελευταία (14) χρόνια που αντιστοιχούν:
Για την ΣΣΕ: 1716 : 310 = 5,5 Τάξεις εισακτέων.
Για την ΣΜΥ: 1643:295 = 5,5 Τάξεις εισακτέων.
Από το 2010 έως και το 2024 έχουν μείνει κενές θέσεις που αντιστοιχούν σε πέντε (5) τάξεις εισακτέων στις Σχολές της ΣΣΕ και της ΣΜΥ είτε με τις προφάσεις περικοπών λόγω μνημονιακών υποχρεώσεων είτε λόγω της ζημίας που προκάλεσε η πρόσφατη ειδική βάση εισαγωγής.
Όπως θα δείτε παρακάτω υπήρχε ήδη μια σαφώς διαμορφωμένη τάση που έδειχνε με μαθηματική ακρίβεια την κατεύθυνση των πραγμάτων μέσα από την γλώσσα των αριθμών μελετώντας απλά τις βάσεις εισαγωγής αυτών των σχολών την τελευταία δεκαετία η οποία επιταχύνθηκε.
Πως αντιμετωπίστηκε αυτό το διογκωμένο πλέον πρόβλημα από το ΥΠΕΘΑ τα τελευταία (2) χρόνια; Κυρίως με ευχολόγια δείχνοντας να μην κατανοούν την σοβαρότητα του προβλήματος σύμφωνα με τις δηλώσεις τους αφού:
Δήλωση ΥΕΘΑ το 2022:
Ο ΥΕΘΑ κύριος Παναγιωτόπουλος την 14 Δεκ 2022 στην Βουλή των Ελλήνων δήλωσε: Αναφορικά με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), που καθορίστηκε με το ν.4777/2021 (Α΄25) και αφορά στους όρους και τις προϋποθέσεις εισαγωγής των υποψηφίων σπουδαστών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το ΥΠΕΘΑ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, έχει υποβάλει πρόταση για στοχευμένη τροποποίηση των συντελεστών ΕΒΕ, για τις Σχολές και Τμήματα Σχολών αρμοδιότητας ΥΠΕΘΑ, για το ακαδημαϊκό έτος 2023 - 2024. Σε κάθε περίπτωση, το ΥΠΕΘΑ προέβη στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να μεταφερθούν οι κενές θέσεις, που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα, στα επόμενα τρία έτη, αυξάνοντας τον αριθμό των εισακτέων.
Δήλωση ΥΕΘΑ το 2024:
Ο ΥΕΘΑ κύριος Δένδιας την 18 Οκτ 2024 στην σε απάντηση του στην Βουλή των Ελλήνων δήλωσε: Η κάλυψη των κενών θέσεων εισακτέων σπουδαστών ακαδημαϊκού έτους 2024 - 2025 θα πραγματοποιηθεί με την προσαρμογή του αριθμού των εισακτέων τα επόμενα έτη.
Δηλώσεις copy-paste των δύο τελευταίων Υπουργών οι οποίες απλά και αόριστα παραπέμπουν την επίλυση του προβλήματος στις καλένδες!
Όμως το ότι δεν κατανοεί η ηγεσία το μέγεθος του προβλήματος φαίνεται και από την παρέμβαση της με το άρθρο 15 του Ν. 5162/2024 όπου επέρχεται αύξηση των αποδοχών των μαθητών των παραγωγικών Σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων. Ορθή κίνηση αναμφισβήτητα και επιβεβλημένη. Όμως ποιος νέος θα επιλέξει μια παραγωγική σχολή με βάση τις αποδοχές του στα έτη φοίτησης και όχι της επιβίωσης του σε όλο τον υπόλοιπο βίο που ακολουθεί; Αυτό που τον απασχολεί είναι οι αμοιβές του μετά την αποφοίτηση τους, για τις οποίες η πολιτική ηγεσία είναι μουγκή εδώ και πολλά χρόνια. Οι συνεχείς οικονομικές απώλειες που έχουν υποστεί τα στελέχη τα τελευταία (15)χρόνια είναι ο βασικός λόγος που αποθαρρύνει τους νέους να ακολουθήσουν στρατιωτική καριέρα. Οι μικρές απολαβές σε κανέναν κλάδο με συνεχείς μεταθέσεις δεν θα μπορούσαν να αποτελούν ποτέ κίνητρο για τους νέους. Οι πίνακες με τις βάσεις κατά έτος το αποδεικνύουν περίτρανα.
Γιατί λοιπόν να επιλέξει ένα δρόμο αφού το σημερινό συνταξιοδοτικό καθεστώς δεν αποτελεί πλέον κίνητρο όπως κατά το παρελθόν, ούτε και οι οικονομικές απολαβές οι οποίες έχουν περισκοπεί όπως παρακάτω:
• Ο 13ος και 14ος μισθός τον οποίο μπορεί να βρει αντίστοιχα στον ιδιωτικό τομέα;
• Η χορήγηση ημερών εκτός έδρας κάθε μήνα.
• Η χορήγηση ημερών εκτός έδρας κάθε τρίμηνο.
Ποσά που σε μηνιαία βάση αναλογούσαν σε μηνιαίες απολαβές των 500 ευρώ προ 15ετίας. Μάλιστα με την αγοραστική δύναμη εκείνης της εποχής και όχι με τα σημερινά δεδομένα.
Άρα το πρόβλημα είναι γνωστό σε όλους όπως και οι λύσεις του. Όλα τα υπόλοιπα είναι ασπιρίνες και ημίμετρα οι οποίες βοηθούν να αγοράζεται χρόνος όμως δεν λύνουν το πρόβλημα.
Άλλη μια τέτοια ασπιρίνη φαίνεται να είναι και η ορθή δηλωμένη πρόθεση του Υπουργείου να δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης σε αυτές από 3 Επιστημονικά Πεδία και από τα ΕΠΑΛ σε ποσοστό 10%. Ένα μέτρο που αναμένεται να υλοποιηθεί (σύμφωνα με δημοσιεύματα) από τις επόμενες Πανελλήνιες δηλαδή αυτές του 2026.
Μια ακόμη παρέμβαση η οποία προσπαθεί να μεγαλώσει την δεξαμενή υποψηφίων η οποία είναι πολύ συγκεκριμένη όπως και η χρονική απόδοση της.
Και οι χιλιάδες κενές θέσεις που χάθηκαν σε αυτά τα 15 χρόνια; ΣΙΩΠΗ!
Κλείνοντας αυτή την επιστολή κάνω έκκληση πρός την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία να αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να αντιστρέψει την σημερινή δυσμενή κατάσταση.
ΒΟΥΛΗΣΗ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΑΜΕΣΑ. Τα υπόλοιπα θα ρυθμιστούν μόνα τους.
Με εκτίμηση
Καρακωστίδης Γιώργος
Λγος ε.α
2 Σχόλια
Κριμα.Χασαμε ολες τις διανοιες
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΣΥ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΔΙΑΝΟΙΑ ΕΙΣΑΙ Κ.ΑΝΩΝΥΜΕ;;
ΑπάντησηΔιαγραφή