Πρακτικά όλοι γνωρίζουν για ποια στρατιωτικά οχήματα μιλάμε…
Ο λόγος για τα γνωστά τζιπ της Mercedes και τα φορτηγά Steyr του Ελληνικού Στρατού που εξυπηρετούν σε κάθε κίνηση εκτός στρατοπέδου που κάνουν οι στρατιώτες μαζί με επαγγελματίες οπλίτες ή ακόμα και με αξιωματικούς.
Η χρησιμότητά τους είναι τόσο μεγάλη που παρόλο που κανείς θα περίμενε να ετοιμάζονται για απόσυρση μετά από τόσες δεκαετίες στην υπηρεσία φαίνεται πως πλέον εξετάζεται η λύση της ανακατασκευής και αναβάθμισής τους. Γεγονός είναι πως πριν από τέσσερα χρόνια, είχε εκπονηθεί πρόγραμμα σταδιακής αντικατάστασης των τζιπ Mercedes και των φορτηγών Steyr του Στρατού Ξηράς, όμως στην πράξη δεν προχώρησε.
Η έλευση των 1.200 θωρακισμένων M1117 και τα δημοσιονομικά της Ελλάδας έχουν αναγκάσει το Γενικό Επιτελείο Στρατού να εξετάζει πιο οικονομικές λύσεις για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων του. Η ΕΛΒΟ είναι ένας κατασκευαστής με βαθιά γνώση του αντικειμένου που μπορεί να συμμετέχει στο εγχείρημα, καθώς προκρίνει την θωρακισμένη έκδοση HYRAX για το τζιπ Mercedes.
Στις εγκαταστάσεις της στη Θεσσαλονίκη άλλωστε κατασκευάζονται τα Mercedes-Benz W462 σε δύο εκδόσεις, τις 240GD/24 (1,25 τόνοι) και 290GD/28 (1,5 τόνοι) και μάλιστα σε πολλές παραλλαγές. Από όχημα διοίκησης μέχρι ασθενοφόρο.
Συνολικά έχουν κατασκευαστεί πάνω από 10.000 μονάδες, συγκεκριμένα 5.500 240GD και 4.500 290GD, καθώς και 250 δεξιοτίμονα για την Κυπριακή Εθνοφρουρά.
Φυσικά πριν το ΓΕΣ πάρει την τελική του απόφαση και προχωρήσει στην επόμενη φάση της διαδικασίας θα εξεταστούν και άλλες λύσεις αλλά προς το παρόν αυτή έχει το προβάδισμα.
Ο σχεδιασμός του Γενικού Επιτελείου Στρατού σχετικά με την συντήρηση και αναβάθμιση του στόλου οχημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, προβλέπει αναβάθμιση στους κινητήρες, στα ηλεκτρικά συστήματα και μία σειρά από διαφορετικές εκδόσεις σε επίπεδα θωράκισης και διαμόρφωσης. Κάθε έκδοση θα διατίθεται για διαφορετικό σκοπό.
Όσον αφορά τις θωρακισμένες εκδόσεις που αυτή τη στιγμή δεν υφίστανται στον Στρατό Ξηράς, τα νέα οχήματα ή τα αναβαθμισμένα Mercedes G-Wagen και Steyr θα πρέπει απαραίτητα και με βάση τις νέες προδιαγραφές του ΝΑΤΟ να έχουν θωράκιση σε παράθυρα, παρμπρίζ, αλλά και στην καμπίνα των επιβατών.
ΠΗΓΗ: newsauto.gr
1 Σχόλια
Κρίμα τόσο διαχρονικά οχήματα να λείπουν από την ατζέντα 2030 και 2040. Θα τα κρατήσουμε, θα τα βάψουμε και θα βγάλουμε μια διαταγή που θα λέει ότι είναι καινούργια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ, μετά είναι μόνο δύο δεκαετίες για τα 100.