Ανατροπή στη «μάχιμη 5ετία» στελεχών ΕΔ-ΣΑ: Έρχεται Νέα Εγκύκλιος από ΕΦΚΑ με προϋποθέσεις εξαγοράς–Τι άλλαξε (ΠINAKAΣ)

Ανατροπή στη «μάχιμη 5ετία» στελεχών ΕΔ-ΣΑ: Έρχεται Νέα Εγκύκλιος από ΕΦΚΑ με προϋποθέσεις εξαγοράς–Τι άλλαξε (ΠINAKAΣ)

Εκτός μισθού αλλά εντός σύνταξης τα 5 έξτρα χρόνια-Μέχρι 4.272€ το ετήσιο όφελος στις συντάξιμες αποδοχές

ΠΗΓΗ: Ε.Τ. 30/09/2023 - ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ - kkatikos@e-typos.com - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]

Ανατροπή στην εφαρμογή της νέας διάταξης για τον τρόπο αναγνώρισης της «μάχιμης 5ετίας» από στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας φέρνει νέα υπό έκδοση εγκύκλιος του ΕΦΚΑ με την οποία αποσαφηνίζεται ότι ειδικά για τα Σώματα Ασφαλείας ο έξτρα χρόνος των 5 ετών δεν θα μπορεί να αξιοποιηθεί ως «χρόνος βαθμολογικής και μισθολογικής προαγωγής» αλλά μόνον ως συντάξιμος.

Το όφελος από την έξτρα 5ετία μπορεί να φτάσει ως και 356 ευρώ επιπλέον στη σύνταξη ή ως 4.272 ευρώ αύξηση σε ετήσια βάση, που θα είναι μόνιμη.

Τι άλλαξε

Η νέα εγκύκλιος, το περιεχόμενο της οποίας αποκαλύπτει σήμερα ο «Ελεύθερος Τύπος», ανατρέπει και ανακαλεί τις οδηγίες της εγκυκλίου 43 (14/8/2023), στην οποία, όσον αφορά στα Σώματα Ασφαλείας, αναφερόταν το αντίθετο, ότι δηλαδή ο χρόνος υπηρεσίας των 5 ετών που υπολογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο «μπορεί να αναγνωρισθεί είτε ως συντάξιμος ή, εναλλακτικά, ως χρόνος βαθμολογικής και μισθολογικής προαγωγής».

Η φράση «εναλλακτικά» μεταφέρθηκε από το νόμο 4997/2022, που ανέφερε ότι, ειδικά για τα Σώματα Ασφαλείας, ο έξτρα χρόνος μπορεί να αξιοποιηθεί «εναλλακτικά ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας».

Στην εγκύκλιο που εξέδωσε ο ΕΦΚΑ στις 14/8/2023 (εγκύκλιος 43), η ερμηνεία που δόθηκε ήταν ότι η αξιοποίηση του χρόνου ως πραγματική υπηρεσία σημαίνει ότι η έξτρα 5ετία μπορεί να θεωρηθεί χρόνος βαθμολογικής και μισθολογικής προαγωγής. Στην εφαρμογή της όμως αυτή η εκδοχή θα δημιουργούσε τεράστια ανατροπή αφενός στο μισθολογικό καθεστώς των Σωμάτων Ασφαλείας και, κατά άλλες… ακραίες προσεγγίσεις, θα έφτανε μέχρι να διαταραχθεί και η ιεραρχία, αφού ένας χαμηλόβαθμος αξιωματικός θα περνούσε χάρη στην έξτρα 5ετία έναν υψηλόβαθμο.

Ανάκληση

Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν στην απόφαση να ανακληθεί η εγκύκλιος και να βγει καινούργια που θα κυκλοφορήσει τις επόμενες μέρες (μέσα στον Οκτώβριο).

Αυτό που θα λέει η νέα εγκύκλιος του ΕΦΚΑ, όπως αποκαλύπτει σήμερα ο «Ελεύθερος Τύπος», είναι ότι η μάχιμη 5ετία τόσο για τους στρατιωτικούς όσο και (κυρίως δε) για τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας, δηλαδή τους αστυνομικούς, λιμενικούς (και Ακτοφυλακή), πυροσβέστες, ειδικούς φρουρούς, συνοροφύλακες, ο έξτρα χρόνος των 5 ετών θα μπορεί να αξιοποιηθεί μόνον για την προσαύξηση της συντάξιμης υπηρεσίας τους.

Ξεκαθαρίζεται δηλαδή ότι τα 5 έτη που αναγνωρίζονται μένουν εκτός μισθού, ειδικά για τα Σώματα Ασφαλείας, και εντός σύνταξης, όπως ισχύει ήδη για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Εισφορές

Οι εισφορές για την αναγνώριση ως διπλάσιας της υπηρεσίας των 5 ετών από τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας καταβάλλονται από τους ενδιαφερομένους και υπολογίζονται με τα ποσοστά εργαζομένου και εργοδότη (20%) επί της αποζημίωσης που λαμβάνουν για εργασία πέραν του πενθημέρου. Το συνολικό κόστος για την εξαγορά της 5ετίας βγαίνει χαμηλά, περίπου στις 2.500 ευρώ, επειδή η αποζημίωση για την πρόσθετη υπηρεσία είναι στα 200 ευρώ το μήνα. Η παρακράτηση των εισφορών θα γίνεται κατά το χρόνο καταβολής της αποζημίωσης έως μία πενταετία, η οποία αντιστοιχεί στο χρόνο που ζητήθηκε να υπολογισθεί στο διπλάσιο. Επομένως, απαιτείται οι ενδιαφερόμενοι να καταβάλουν το σύνολο των διπλών ασφαλιστικών εισφορών τμηματικά κατά το χρονικό διάστημα καταβολής της αποζημίωσης, προσδιορίζοντας όμως οι ίδιοι το χρονικό διάστημα της πενταετούς υπηρεσίας τους το οποίο επιθυμούν να υπολογισθεί αυξημένο στο διπλάσιο.

Αν δεν λαμβάνεται τέτοια αποζημίωση, οι εισφορές υπολογίζονται επί της αποζημιώσεως που θα λάμβαναν εάν παρείχαν εργασία πέραν του πενθημέρου.

Ένοπλες Δυνάμεις

Στις Ένοπλες Δυνάμεις η αναγνώριση γίνεται με επιπλέον εισφορά 6,67% επί του μισθού. Για παράδειγμα, με μισθό 1.500 ευρώ η αναγνώριση της έξτρα 5ετίας κοστίζει 6.000 ευρώ.

Αν πρόκειται για πολιτικούς ή στρατιωτικούς υπαλλήλους διορισμένους έως 30/9/1990, η αναγνώριση του χρόνου της υπηρεσίας τους στο διπλάσιο μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία εξακολουθεί να γίνεται χωρίς καταβολή εισφορών.

Για τους στρατιωτικούς, ως βάση υπολογισμού εισφορών ορίζονται οι συντάξιμες αποδοχές που ισχύουν κατά το χρόνο που πραγματοποιείται η υπηρεσία που λογίζεται αυξημένη στο διπλάσιο.

Στην περίπτωση όμως που είχαν υποβάλει δήλωση στην υπηρεσία τους να μην παρακρατούνται διπλές εισφορές και στη συνέχεια άλλαξαν γνώμη, τότε η αναγνώριση του διπλάσιου χρόνου θα υπολογίζεται με βάση τις συντάξιμες αποδοχές όπως ισχύουν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησής τους.

Επέκταση σε νέες κατηγορίες

Με τις διατάξεις του άρθρου 23 του νόμου 4997/2022, η δυνατότητα για υπολογισμό χρόνου υπηρεσίας ως 5 έτη στο διπλάσιο που ισχύει για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας επεκτάθηκε και στα επί θητεία ή επί συμβάσει στελέχη, καθώς επίσης και στα στελέχη που υπάγονται στην ασφάλιση άλλων Ταμείων του ΕΦΚΑ (ΙΚΑ, ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΑΥ).

Στις νέες κατηγορίες που μπορούν να κάνουν χρήση της έξτρα 5ετίας υπάγονται οι συνοροφύλακες, με θητεία ή με σύμβαση, καθώς και οι ειδικοί φρουροί. Δικαίωμα εξαγοράς του χρόνου υπηρεσίας τους στο διπλάσιο έχουν και άλλες ειδικότητες όπως:

Γιατροί και διασώστες αεροδιακομιδής του ΕΚΑΒ, εφόσον για κάθε εξάμηνο συμπληρώνουν 30 ώρες πτήσης.

Πολιτικοί υπάλληλοι των υπουργείων Εθνικής Αμυνας και Δημόσιας Τάξης που υπηρετούν σε ειδικές υπηρεσίες (περισυλλογή, επεξεργασία, καταστροφή εκρηκτικών μηχανισμών και αυτοσχέδιων βομβών κ.λπ.), εφόσον για κάθε εξάμηνο συμπληρώνουν 30 ώρες εργασίας στις ειδικότητες αυτές.

Στρατιωτικοί που υπηρετούν ως τεχνικοί σε μονάδες εκκαθαρίσεως ξηρός ή σε ναρκαλιευτικά συνεργεία, καθώς και του αστυνομικού προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ., σε υπηρεσίες επισήμανσης, περισυλλογής, εξουδετέρωσης και καταστροφής εκρηκτικών μηχανισμών, καθώς και το προσωπικό των ειδικών κατασταλτικών αντιτρομοκρατικών μονάδων.

Για τους εν ενεργεία και τους υπό συνταξιοδότηση - Οι αιτήσεις, η διαδικασία και τα δικαιολογητικά

Οι εν ενεργεία στρατιωτικοί και τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας μπορούν να ζητήσουν την αναγνώριση της έξτρα 5ετίας καταβάλλοντας τις επιπλέον εισφορές από τη μισθοδοσία τους. Όσοι είναι υπό συνταξιοδότηση και δεν έχουν καταβάλει διπλές εισφορές θα πρέπει να τις καταβάλουν για τη μάχιμη 5ετία εφάπαξ μέσω της μισθοδοσίας τους.

Για την έξτρα 5ετία, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν στην αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Διεύθυνσης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα:

1. Αίτηση με την οποία θα ζητείται η αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας, έως και μία πενταετία, αυξημένου στο διπλάσιο, ως χρόνου πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.

2. Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών από την υπηρεσία του ενδιαφερομένου.

3. Υπεύθυνη δήλωση Ν. 1599/1986, στην οποία θα δηλώνεται ότι ο ενδιαφερόμενος δεν έχει υποβάλει δήλωση στην υπηρεσία του περί ΜΗ καταβολής αυξημένων εισφορών στο διπλάσιο.

4. Βεβαίωση καταβολής εισφορών αυξημένων στο διπλάσιο κατά την αιτούμενη χρονική περίοδο, η οποία θα χορηγείται στον ενδιαφερόμενο από τον εργοδότη.

Έξτρα σύνταξη ως 4.272€ το χρόνο δίνει η 5ετία

Το όφελος από την έξτρα 5ετία μπορεί να φτάσει ως και 356 ευρώ επιπλέον στη σύνταξη ή ως 4.272 ευρώ αύξηση σε ετήσια βάση.

Τα οφέλη φαίνονται στον πίνακα που επεξεργάστηκε και δημοσιεύει ο «Ελεύθερος Τύπος».

Για παράδειγμα:

Υψηλόβαθμος Στρατιωτικός με 35 έτη πραγματικής υπηρεσίας και συντάξιμο μισθό 2.800 ευρώ αν βγει με 35 έτη θα πάρει 1.458 ευρώ σύνταξη, ενώ με τα 5 επιπλέον χρόνια θα πάρει τη σύνταξη των 40 ετών με ποσό 1.814 ευρώ, δηλαδή παίρνει αύξηση 356 ευρώ το μήνα ή 4.272 ευρώ επιπλέον σε ετήσια βάση.

Αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. με 33 έτη πραγματικής υπηρεσίας και συντάξιμο μισθό 1.748 ευρώ αν βγει με 33 έτη θα πάρει 979 ευρώ σύνταξη, ενώ με τα 5 επιπλέον χρόνια θα πάρει τη σύνταξη των 38 ετών με ποσό 1.199 ευρώ, δηλαδή παίρνει μόνιμη αύξηση 220 ευρώ το μήνα ή 2.640 ευρώ σε ετήσια βάση.

Η αναγνώριση της έξτρα 5ετίας γίνεται αφού συμπληρωθεί 25ετία πραγματικής υπηρεσίας από τους υπηρετούντες σε Ένοπλες Δυνάμεις και Σώματα Ασφαλείας. Για παράδειγμα, αξιωματικός με 23 έτη θα αποκτήσει δικαίωμα να μετρήσει ο χρόνος υπηρεσίας του στο διπλάσιο από το 25ο έτος και μετά. Κάνοντας αίτηση, μπορεί να αναγνωρίσει διπλάσιο το χρόνο που θα διανύσει από τα 25 ως τα 30 έτη, οπότε θα πάρει σύνταξη με 35 έτη. Μπορεί όμως να ζητήσει την αναγνώριση και για υπηρεσία που πραγματοποίησε ήδη ως την 25ετία. Σε αυτή την περίπτωση η 5ετία θα αυξήσει τα 25 έτη σε 30 και η σύνταξη θα είναι για 30 έτη αντί για 25.

Οι συντάξεις των στελεχών ΕΔ-ΣΑ με την έξτρα «5ετία»

Κλικ για μεγέθυνση:

ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ:

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τα νέα όρια ηλικίας στελεχών ΕΔ-ΣΑ για αποστρατεία και οι αυξήσεις–Τι ισχύει με το εφάπαξ–Έρχονται έξτρα μερίσματα (ΠΙΝΑΚΕΣ-ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πόσο αυξάνονται οι συντάξεις στελεχών ΕΔ-ΣΑ με την έξτρα «μάχιμη 5ετία»–Πόσο κοστίζει η εξαγορά πλασματικών χρόνων (ΠΙΝΑΚΕΣ)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέα εγκύκλιος ΕΦΚΑ: Υπολογισμός–Αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας προσωπικού ΕΔ-ΣΑ στο διπλάσιο (ΕΓΓΡΑΦΟ)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Έγγραφο ΓΕΣ: Νέα διαδικασία αναγνώρισης στο 2πλάσιο Χρόνου Υπηρεσίας έως 5 έτη σε οποιαδήποτε Μονάδα-Υπηρεσία ΕΔ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΓΕΣ: Οδηγίες για την Αναγνώριση Χρόνου Υπηρεσίας στο Διπλάσιο ως Συντάξιμη Υπηρεσία (ΕΓΓΡΑΦΟ)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΓΕΑ: Οδηγίες για την Αναγνώριση 5ετίας ανεξαρτήτως γεωγραφικού προσδιορισμού (ΕΓΓΡΑΦΟ)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΓΕΝ: Οδηγίες για την Αναγνώριση Χρόνου Υπηρεσίας στο Διπλάσιο ως Συντάξιμη Υπηρεσία (ΕΓΓΡΑΦΟ)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Συντάξεις στελεχών EΔ-ΣA: Ποιοι κερδίζουν από τα νέα πλασματικά («Μάχιμη πενταετία»)-Παραδείγματα;

Δημοσίευση σχολίου

23 Σχόλια

  1. Σε εναν 35ετη υπηρεσιακο βιο η θεμοθετημενη απληρωτη εργασια υπερβαινει τα 5 ετη και γι αυτο η εξαγορα της απο τους στρατιωτικους ειναι μια ακομα παρανομια εις βαρος τους.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ομολογώ ότι δεν αντιλαμβάνομαι την διαφοροποίηση του τρόπου εξαγοράς της 5ετίας μεταξύ των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, όταν μάλιστα η αποζημίωση για πρόσθετη εργασία επί της οποίας υπολογίζεται το ποσό της εξαγοράς δεν θεωρείται συντάξιμος μισθός και η εν λόγω 5ετία δεν θα λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του μέσου όρου των συνταξίμων αποδοχών του συνολικού ασφαλιστικού βίου.Το παράδοξο λοιπόν είναι τα στελέχη των Ε.Δ .,να πληρώνουν περισσότερα για εξαγορά και να λαμβάνουν μικρότερη σύνταξη καθόσον ο μέσος όρος των συνταξίμων αποδοχών τους θα επηρεάζεται από την 5ετία που λογικό είναι να πρόκειται για αυτήν με τις μικρότερες αποδοχές . Αντίθετα τα στελέχη των Σ.Α., πληρώνουν λιγότερα με βάση την πρόσθετη αποζημίωση η οποία δεν θεωρείται συντάξιμος μισθός και τελικά θα πάρουν μεγαλύτερη σύνταξη, αφού η 5ετία δεν θα επηρεάση τον μέσο όρο των συνταξίμων αποδοχών τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πενταετία δεν προσμετράται στον μέσο όρο των συνταξίμων αποδοχών, αλλά λαμβάνεται υπόψη μόνο ως προς το ποσοστό αναπλήρωσης. Μην παραπληροφορείς ...

      Διαγραφή
    2. Απο πού προκύπτει αυτό ;;;;;;;

      Διαγραφή
    3. Συνφωνώ με την άποψη του ADP52 ότι δηλαδή οι συντάξιμες αποδοχές της 5ετίας λαμβάνονται υπόψη (προσμετρώνται) για τον προσδιορισμό του μέσου όρου των συνταξίμων αποδοχών των στελεχών των Ε.Δ. Αυτό προβλέπεται στην παράγραφο 30.3. της υπ' αριθ' 10/2020 εγκυκλίου του ΕΦΚΑ (σελίδα 61) Αυτό που επικαλείται ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ 01 2023 8:13 π.μ ισχύει μόνο για τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και κατά συνέπεια βιάστηκε να μιλήσει για παραπληροφόρηση......Άλλωστε αυτό ακριβώς επισημαίνει και o ADP52. Οποιαδήποτε άλλη άποψη -θέση ευπρόσδεκτη. Τα θέματα αυτά είναι σημαντικά και πρέπει να παρέχονται οι σχετικές διευκρινίσεις.

      Διαγραφή
  3. Η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΚΟΚΚΙΝΟ. ΕΧΕΙ ΒΓΕΙ ΠΛΗΘΟΣ ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ 5ΕΤΙΑ. ΜΕΤΑ ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙΓΟΜΑΣΤΕ Κ ΓΙΑΤΙ ΠΝΙΓΟΜΑΣΤΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι έννοιες αναλογικότητα-ανταποδοτικότητα πάνε περίπατο. Ένα παράδειγμα: Άς υποθέσουμε ότι ένα στέλεχος των Ε,Δ., και ένα της ΕΛ-ΑΣ έχουν 35 συντάξιμα έτη και τον ίδιο μέσο όρο συνταξίμων αποδοχών. Άρα λαμβάνουν το ίδιο ποσό ανταποδοτικής σύνταξης. Αναγνωρίζουν και τα δύο στελέχη ως 5ετία τα 5 πρώτα έτη του ασφαλιστικού τους βίου καταβάλλοντας το μέν πρώτο 6000 ευρώ και ο εργοδότης (ΔΗΜΟΣΙΟ) άλλα 12000, το δέ δεύτερο 2500 ευρώ . Η ανταποδοτική σύνταξη του πρώτου στελέχους μολονότι πλήρωσε περισσότερα θα είναι μικρότερη του δευτέρου διότι ενώ ο συντελεστής αναπλήρωσης θα είναι ίδιος και για τα δύο στελέχη , ο μέσος όρος των συνταξίμων αποδοχών του μεν δευτέρου θα παραμείνει ο ίδιος του δε πρώτου θα μειωθεί,καθόσον κατά τεκμήριο οι συντάξιμες αποδοχές που θα υπολογισθούν για την αναγνώριση της 5ετίας είναι μικρότερες του μέσου όρου. Τέλος πως μπορεί να εξηγήσει κάποιος το παράδοξο να γίνεται αναγνώριση 5ετίας με καταβολή εισφοράς σε μή συντάξιμες αποδοχές. Εκτός λοιπόν απο της παραπάνω έννοιες που θίγονται βαθύτατα αδικούνται τόσο τα στελέχη των Ε.Δ., όσο και ο ΕΦΚΑ. Αναμένω αντιδράσεις και από τις δύο πλευρές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που γράφεις είναι τελείως λάθος! Ρώτα έναν συνάδελφο που συνταξιοδοτήθηκε πρόσφατα ή δες μία πράξη απονομής σύνταξης.

      Διαγραφή
    2. Διαβάστε παρακαλώ την παράγραφο 30.3 της με αριθμό 10/2020 εγκυκλίου του ΕΦΚΑ (σελίδα 61) και θα καταλάβετε. Έχει μάλιστα και σχετικό παράδειγμα. Και αν έχετε την καλοσύνη παρακαλώ να επανέλθετε και να μας πείτε που είναι το λάθος. Τέλος σημειώνω ότι οι πρόσφατες συνταξιοδοτικές πράξεις αφορούν συνταξιούχους που κατατάχθηκαν στις Ε.Δ., πριν από το 1990 και που η 5ετία αναγνωρίζεται χωρίς την καταβολή εισφορών και ο μέσος όρος των συνταξίμων αποδοχών τους προσδιορίζεται από το 2002 μέχρι την ημέρα διαγραφής τους. Και για να μη δημιουργείται σύγχυση και εσφαλμένη πληροφόρηση, παρακαλώ και πάλι να επανέλθετε.

      Διαγραφή
    3. "Για παράδειγμα, ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλονται για την αναγνώριση χρόνου που
      πραγματοποιήθηκε το 2004 θα προσαυξήσουν τις συντάξιμες αποδοχές του έτους 2004, ακόμη
      και εάν η αναγνώριση έχει γίνει μεταγενέστερα. Αντίστοιχα, ασφαλιστικές εισφορές που
      καταβάλλονται για την αναγνώριση χρόνου που πραγματοποιήθηκε το 1998 δεν θα ληφθούν
      υπόψη για τον καθορισμό των συντάξιμων αποδοχών, ακόμη και εάν η αναγνώριση έχει γίνει
      μετά το 2002." Τι λέει ξεκάθαρα, ασφαλιστικές εισφορές όχι οι αποδοχές επί των οποίων υπολογίστηκαν οι εισφορές. Έχουμε δει και πράξεις του ΕΦΚΑ για καταγέντες μετά τον 10/90 και ισχύει.

      Διαγραφή
    4. ΘΑ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΜΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2004 Τί σημαίνει αυτό;;;; Αν δηλαδή οι συντάξιμες αποδοχές του έτους 2004 είναι 20000 και αναγνωρίσει κάποιος το έτος αυτό και καταβληθούν εισφορές από ασφαλισμένο και εργοδότη (20000χ20%=4000) οι συντάξιμες αποδοχές του για το έτος 2004 θα διαμορφωθούν σε 24000(20000+4000=24000) ή μήπως σε 40000(20000+20000=40000. Αν συμβαίνει το πρώτο, όπως ισχυρίζεστε, τότε η αδικία για τα στελέχη των Ε,Δ., είναι ακόμη μεγαλύτερη από αυτήν που επισήμανα στο πρώτο σχόλιό μου και οι έννοιες αναλογικότητα και ανταποδοτικότητα δεν θίγονται απλώς αλλά ΒΙΑΖΟΝΤΑΙ. Με άλλα λόγια για το έτος 2004 κατεβλήθησαν εισφορές 8000 ευρώ ήτοι 4000 αρχικά και 4000 για αναγνώριση ως διπλού και οι συντάξιμες αποδοχές αυτού του έτους που θα ληφθούν υπόψη για τον προσδιορισμό του μέσου όρου δέν θα είναι 40000 (8000/0,20=40000) αλλά κόντρα στην αρχή της ανταποδοτικότητας 24000. Αυτό λέγεται κλοπή!!!!!!! Και δεν υπήρξε μέχρι σήμερα καμιά αντίδραση!!!!!

      Διαγραφή
  5. Ραβε ξηλωνε δουλεια να μην σου λειπει από ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΧΡΗΣΤΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΛΕΟΝ ΑΧΡΗΣΤΗΣ "ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ" ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΑΠΟ 1821. ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΜΟ ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΠΡΟΣΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για την 3ετία υπαρχει κατι νεότερο θα πιάσει και περαν του '95?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι πέρα του 95 αγαπητέ 3:29:00 είναι οι πιο αδικημένοι. Είναι οι νέοι ασφαλισμένοι και γι αυτούς δεν ενδιαφέρεται κανείς, ούτε κυβερνώντες ούτε ασχολούντες με αυτούς. Και φοβάμαι ότι κάποια στιγμή θα πάνε και πέρα των 40 ετών, έτσι για δωράκι...

      Διαγραφή
    2. Δεν νομίζω να πιάσει η 3ετια και πέραν του 95. Μια τέτοια λύση βέβαια θα ήταν κερδοφόρα και για το κράτος (θα έφευγαν στελέχη με 32 -33 χρόνια υπηρεσίας που κοστίζουν μεικτά 2700-3000 το μήνα και δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα στο στρατό. Όποιος έχει εικόνα από μονάδες καταλαβαίνει τι εννοώ) αλλά θα προσφέρει και τεράστια ανακούφιση στα στελέχη με πάνω από 30 χρόνια που το μόνο που κάνουν είναι να μετράνε τις μέρες σαν κατάδικοι για να αποστρατευτουν μη αντέχοντας άλλο τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης του στρατιωτικού βίου.
      Αλήθεια δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο που δεν επεκτείνουν την 3ετια και στις επόμενες τάξεις πέραν του 95.

      Διαγραφή
  7. Κι εγώ δεν το καταλαβαίνω γιατί όχι οι πέραν το '95 (τουλάχιστον 2ετία) κάποιος που μπορεί και θέλει να πληρώσει για να ξεφύγει από όλες αυτές τις άθλιες συμπεριφορές της ηγεσίας, γιατί δεν είναι διαταγές ούτε πρόγραμμα αυτό στρατιωτικό .Άραγε οι ΕΝΩΣΕΙΣ θα ασχοληθούν με αυτό το θέμα η τους ενδιαφέρει μόνο η υποψηφιότητα. Δεν βλέπουν στρατιωτικό προσωπικό εξουθενωμένο από όλα αυτά που συμβαίνουν, καθημερινά ΧΑΝΩΝΤΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΝ ΤΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ και έχουν γεμίσει η μονάδες από ελαφράς δυσχεραίνοντας το έργο της κάθε μονάδας και ταλαιπωρώντας το προσωπικό¨? έχοντας όπως είπε και ο συνάδελφος τεράστια οφέλη και το κράτος και ο στρατός επιτέλους τουλάχιστον ας κάνουν κάτι και με αυτό το θέμα έχει φτάσει η κατάσταση στο απροχώρητο στις μονάδες ΑΝΑΔΕΙΞΤΕ το ΘΕΜΑ δεν είναι δύσκολο τα βλέπετε τί γίνετε καθημερινά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επανέρχομαι στο σχόλιο μου 6:22:00, γνώμη μου είναι ότι σύμφωνα με το νόμο, οι μετά του 95 δεν δικαιούνται την 3ετία (μιας και αυτή είναι μεταβατική για τους έως το 95) αλλά θα έπρεπε να γίνει ειδική πρόβλεψη για την 5ετία εκστρατείας την οποία δικαιούνται όλοι και οι ως την 30-9-1990 δίχως εισφορές. Θα έπρεπε, πάντα κατά τη γνώμη μου, να δοθεί στους μετά το 95, μία έξτρα 5ετία γι' αυτούς με την προϋπόθεση να εξαγοράζουν χρόνια που έχουν γίνει τουλάχιστον στην παραμεθόριο (από Δ' ΣΣ και πάνω, προκάλυψη, νησιά,) ως διπλά. Έτσι θα υπάρχει μια δικαιοσύνη διότι και αυτοί όταν μπήκαν, οι εγκύκλιες εισαγωγής έλεγαν 25ετία, η οποία το 2010 ΒΙΑΙΑ έγινε 40ετία, αλλάζοντας οικογενειακούς προγραμματισμούς, ζωές και έτσι αυτά τα στελέχη τώρα ορθά, όπως λέει και ο φίλος 9:30:00 στο σχόλιο του, στελέχη με πάνω από 30 χρόνια, το μόνο που κάνουν είναι να μετράνε τις μέρες σαν κατάδικοι για να αποστρατευτούν μη αντέχοντας άλλο τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης του στρατιωτικού βίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι 3ετια και 5ετια να δώσουν ρε παιδιά!!!! Δεν βλέπετε ότι η ηγεσία βρίσκεται εκτός πραγματικότητας!!!Ο Αρχηγός ανύπαρκτος και ένας ΓΕΠΣ να γυρνάει από Μονάδα σε Μονάδα και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να ψάξει να βρει καμία ξεχασμένη αράχνη πίσω από κανα ράφι!!!! Αδιαφορούν πλήρως για το προσωπικό!!! Σωσον εαυτόν σωθητο!!!Το έχουν καταλάβει πλέον όλοι για αυτό έχουμε γεμίσει με ειδικές κατηγορίες....Υπομονή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ποιος το αποφάσισε να ισχύει μέχρι το 95 η 3ετια και γιατί η μεταβατική περίοδος να μην είναι από τότε που ψηφίστηκε το νέο ασφαλιστικό ? υπήρχε και η δεύτερη 5ετια ( προεδρικό διάταγμα του 2010) και ψηφισμένο νομοσχέδιο και από τις 2 κυβερνήσεις αργότερα και για τις υπηρεσίες που κουτσούρεψαν και που με το τελευταίο νομοσχέδιο σημαία της κυβέρνησης και της ηγεσίας που ψηφίστηκε καταργήσαν το άρθρο και που αναφέρονταν στην αναγνώριση στο διπλάσιο και <> των 5 χρόνων, να μην ακούγετε τίποτα περί 2 πενταετίας .Πλήρης απαξίωση και μαρέσει που μιλάνε για ευεργετικά μέτρα υπέρ του προσωπικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ σωστά τα λες αγαπητέ 11:37:00 Πρώτο γιατί η 3ετία να μην ισχύει για όλους όσους επηρεάστηκαν από το περιβόητο ασφαλιστικό του 2010, Δεύτερο, γιατί "θάψανε" την 2η 5ετία που ψηφίστηκε με τον 4609/19 άρθρο 11? Παγκόσμια πρωτοτυπία να έχει ψηφιστεί από κυβέρνηση-αντιπολίτευση και να μην εφαρμόζεται διότι δεν νομοθετήθηκε σωστά, σε ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Και αντί να το περάσουν στα επόμενα που ψήφισαν το έκαναν γαργάρα και ουσιαστικά "γεια σας" Συγνώμη είναι κράτος αυτό? Καμία απολύτως μέριμνα για τα στελέχη. Ολα γίνονται για να μας έχουν εγκλωβισμένους στο στράτευμα, στο βωμό της υφαρπαγής των ψήφων μας από τους πολιτικούς αλλά και από την ηγεσία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η εξαγορά της τριετίας για τις σειρές 1993, 1994 και 1995 είναι πανάκριβη. Η κυβέρνηση ακόμα και τώρα αρνείται πεισματικά να μειώσει την εμετικά υψηλή εισφορά εξαγοράς. Όπως και πεισματικά αρνείται να δώσει οριστική λύση για το ασφαλιστικό. Η προσφυγή σε δικηγόρους είναι ο μόνος δρόμος. Δεν είναι δυνατον νόμοι του 2010 να έχουν αναδρομική ισχύ 15 χρόνια πριν. Είναι ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ. ΕΜΕΤΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να ασχοληθούν επιτέλους οι Ενώσεις, και με το θέμα της επέκτασης της 3ετίας σε ολο το προσωπικό που επιβαρύνθηκε με όλες ΑΥΤΈΣ ΤΙΣ ΑΠΌΤΟΜΕΣ ΚΑΙ ΒΑΝΑΥΣΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΌ και για την δεύτερη 5ετία που όπως πολυ σωστά ανέφερε ο κ. συνάδελφος φρόντισαν να την εξαλείψουν. Φωνή και προτάσεις για την επέκταση της 3ετίας να βοηθηθούν και οι ΕΠΟΠ και συνάδελφοι που δεν συμπληρώνουν έτη συνταξιοδότησης. Δεν γίνετε να μπαίνεις στο στρατό με άλλες διαταγές και ισχύων νόμους και να σε αλλάζουν σε ένα βράδυ τα πάντα . Τουλάχιστον έως τις σειρές που μπήκαν μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου αυτά πότε θα τα πείτε κύριοι συνδικαλιστές? πότε θα αναφερθούν στη βουλή? το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε ήταν προς όφελος της κυβέρνησης και για το Στρατό ψίχουλα και κοροιδία αναδείξτε ξανά τα θέματα τα θάψανε όλα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτοί που ζητάς να ασχοληθούν δεν είχαν καμία πενταετία και τώρα έχουν, όπως όλοι οι άλλοι. Έκλεισε ο φάκελος για αυτούς.

      Διαγραφή