Σύμφωνα με το υπό κατάθεση ν/σ του Υπ. Οικονομικών (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) με θέμα: «Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων, της οικογένειας και της εργασίας - συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» και στο άρθρο 5 προωθείται ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία, προστίθεται άρθρο 34Α στον Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (π.δ. 169/2007) που αφορά στον συντάξιμο μισθό των στρατιωτικών, οι οποίοι εξακολουθούν να υπάγονται σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 4 του ν.4387/2016 στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργού Οικονομικών. Κατά τα λοιπά, ισχύουν τα ως αναφερόμενα για το άρθρο 4.
Ιδού το σχετικό άρθρο:
Άρθρο 5 Συντάξιμος μισθός στρατιωτικών – Προσθήκη άρθρου 34Α στο π.δ. 169/2007
Στο π.δ. 169/2007 (Α΄ 210) προστίθεται άρθρο 34Α ως εξής:
«Άρθρο 34Α
Συντάξιμος μισθός στρατιωτικών που υπάγονται στην παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4387/2016
1. Για τους στρατιωτικούς που υπάγονται στην παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4387/2016 (Α’ 85), ως μισθός με βάση τον οποίο κανονίζεται η σύνταξη, λαμβάνεται ποσοστό του μηνιαίου μισθού ενέργειας, που ορίζεται κάθε φορά από τις διατάξεις που ισχύουν και που ανήκει στον βαθμό που έφερε και με τον οποίο εμισθοδοτείτο ο στρατιωτικός κατά την έξοδό του από την υπηρεσία.
2. Για την εφαρμογή της παρ. 1 ως μισθός νοούνται ο βασικός μισθός ενεργείας του βαθμού με τον οποίο εμισθοδοτείτο κατά την έξοδό του από την υπηρεσία, το επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας της παρ. Β του άρθρου 127 του ν. 4472/2017 (Α΄ 74), καθώς και το επίδομα θέσης ευθύνης της παρ. Γ του ιδίου άρθρου, όπως αυτά ορίζονται κάθε φορά από τις οικείες μισθολογικές διατάξεις.».
ΣΧΟΛΙΑ
Επί του άρθρου 5, στην δημόσια διαβούλευση (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ), υποβλήθηκαν 12 σχόλια από μεμονωμένους χρήστες. Από τα σχόλια αυτά τα 2 δηλώνουν την αποδοχή της αξιολογούμενης ρύθμισης και από τα υπόλοιπα αναδεικνύονται τα εξής ζητήματα:
1. Οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των στρατιωτικών που έχουν την επιμέλεια τέκνου/συζύγου ΑμεΑ.
2. Ο μη συνυπολογισμός των επιδομάτων επικινδυνότητας των ιπτάμενων και των αλεξιπτωτιστών στον συντάξιμο μισθό τους.
3. Η ένταξη αξιωματικών προελεύσεως ΕΜΘ στη Β΄ μισθολογική κατηγορία και η ένταξή τους στην Α΄ μισθολογική κατηγορία σε περίπτωση που έχουν πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης.
4. Η συμπλήρωση της παρ. 4 για την τήρηση της ισονομίας, ως προς την έκταση εφαρμογής των διατάξεων.
5. Οι τυχόν αυξήσεις μισθών και επιδομάτων του συντάξιμου μισθού αυτόματα να αυξάνουν ανάλογα τις αντίστοιχες συντάξεις.
6. Η επανασύνδεση των συντάξεων των στρατιωτικών με τις εν ενεργεία αποδοχές τους, η εξαίρεση των στρατιωτικών από τον ΕΦΚΑ και η επαναφορά στο προγενέστερο συνταξιοδοτικό καθεστώς, η επαναφορά συντάξιμων αποδοχών στα επίπεδα του Ιουλίου 2012, η αύξηση του ποσοστού του Ιουλίου 2012, η αύξηση του ποσοστού αναπλήρωσης για όσους έχουν από 40,01-45 έτη ασφάλισης, καθώς και λοιπά μισθολογικά ζητήματα των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Δεν προκρίθηκε η αποδοχή των σχολίων είτε διότι δεν σχετίζονται με το περιεχόμενο της προτεινόμενης ρύθμισης, είτε, παρότι αφορούν συναφή ζητήματα με αυτή, δεν ενσωματώνονται, καθώς έχουν ήδη τύχει αξιολόγησης κατά την επεξεργασία της εν λόγω ρύθμισης. Ειδικότερα αναφέρεται ότι, όσον αφορά τα σχόλια που αφορούν το με α/α 2 σχόλιο, η υπό διαβούλευση ρύθμιση επικαιροποιεί τον συντάξιμο μισθό των παθόντων εξαιτίας της υπηρεσίας και ένεκα ταύτης στρατιωτικών λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του αναθεωρημένου μισθολογίου του ν. 4472/2017. Τα επιδόματα επικινδυνότητας των ανωτέρω προσώπων δεν συνυπολογίζονταν στον συντάξιμο μισθό ούτε με τις προϊσχύουσες συνταξιοδοτικές διατάξεις των παθόντων εξαιτίας της υπηρεσίας. Ως προς το με α/α 4 σχόλιο, σημειώνεται ότι οι συνταξιοδοτικές διατάξεις του νομοσχεδίου έχουν περιβληθεί τον τύπο της παρ. 2 του άρθρου 73 του Συντάγματος (γνωμοδότηση Ολομέλειας Ελεγκτικού Συνεδρίου), οι δε προτεινόμενες διατάξεις έχουν περιληφθεί στο άρθρο 19 του παρόντος νόμου και ουδεμία παρερμηνεία επιδέχονται. Το Ελεγκτικό Συνέδριο, στην προαναφερόμενη γνωμοδότησή του, δεν διαπίστωσε παράβαση της ισονομίας ή επαπειλούμενη παρερμηνεία των προτεινόμενων διατάξεων. Για το με α/α 5 σχόλιο, τα προτεινόμενα ήδη ισχύουν βάσει των διατάξεων του άρθρου 34Α του π.δ. 169/2007 (ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου).
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
8 Σχόλια
Καλημέρα.Διάβασα το σχέδιο νόμου σχετικά με τον συντάξιμο μισθό.Θα γίνει ξανά υπολογισμός των
ΑπάντησηΔιαγραφήσυντάξεων των παλαιών συνταξιούχων ;
Άρθρο 64 Έναρξη ισχύος 1. α) Τα άρθρα 9Α, 34Α, 43Α, και 54Α που προστίθενται στο π.δ. 169/2007 (Α’ 210) διά των άρθρων 4, 5, 6 και 7 του παρόντος, τα άρθρα 92, 95, 100, και 166 του π.δ. 168/2007 (Α’ 209), όπως τροποποιούνται με τα άρθρα 9, 10, 11 και 15 του παρόντος, καθώς και τα άρθρα 101, 102 και 103 του π.δ. 168/2007 (Α’ 209), όπως τροποποιούνται με τα άρθρα 12, 13 και 14 του παρόντος, αντίστοιχα, ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2017.
ΔιαγραφήΑφορά όσους δεν υπάγονται στον ΕΦΚΑ (πολεμικές-αναπηρικές-τιμητικές συντάξεις)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί κάποιος να μας ενημερώσει τι ακριβώς συμβαίνει γιατί ακούγονται και γράφονται πολλά τελευταία!!
ΑπάντησηΔιαγραφήTο ζητουμενο δεν ειναι να καταργηθει ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ (προσωπικη διαφορα) αλλα ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΩΤ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΣτΕ για ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Ν4093/2012 ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταργήθηκε ο Ν4093/2012 απο μερισματα λογω ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ αλλα...παραμένει σε συνταξεις με αποτελεσμα η οποια αυξηση σε συνταξεις ψαλιδιζεται απο τον Ν4093/2012 που ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ σε οσους εφυγαν μεχρι το 2018.
ΕΝΩ ΑΛΛΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ Ν4093/2012 ΣτΕ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΦΑΠΑΞ και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ συνταξης γιατι την ΄΄τρωει΄΄ο Ν4093/2012.
Σωστός
ΔιαγραφήΈνα σωστό πράγμα σ αυτήν την ρημαδοχωρα δεν υπάρχει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαστε άρρωστοι, πολιτικοί και πολίτες.
Δεν υπάρχει σωτηρία όλα είναι μπάχαλο.
Δεν υπάρχει μεσαία τάξη.
Είμαστε εμείς που φυτοζωουμε και οι πλούσιοι.
Προϋποθέσεις συνταξιοδότησης στρατιωτικών που γενικά έχουν την επιμέλεια ατόμου ΑμεΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφή