Ο ΥΦΕΘΑ Νίκος Χαρδαλιάς παραχώρησε συνέντευξη στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και μεταξύ άλλων απάντησε σε σχετική ερώτηση Δημοσιογράφου:
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιες οι σκέψεις της κυβέρνησης για τον περιορισμό της υφιστάμενης μισθολογικής διαφοράς ανάμεσα στους σπουδαστές των στρατιωτικών σχολών και των σπουδαστών των σχολών σωμάτων ασφαλείας αλλά και για το συνταξιοδοτικό των ΕΠ.ΟΠ.;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Ως προς τη μισθολογική διαφορά μεταξύ των σπουδαστών των στρατιωτικών σχολών και των σχολών των σωμάτων ασφαλείας, γνωρίζουμε το πρόβλημα και θα το εξετάσουμε εκ νέου μέσα στο 2023. Το συνταξιοδοτικό καθεστώς των ΕΠ.ΟΠ, που με το ισχύον νομικό καθεστώς αποστρατεύονται γύρω στην ηλικία των πενήντα ετών, αλλά δεν συνταξιοδοτούνται άμεσα, συνιστά ένα ζήτημα που μας απασχολεί σοβαρά.
Οι Υπαξιωματικοί μας αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του στρατεύματος και μοχθούν καθημερινά προκειμένου να διατηρείται η επιχειρησιακή ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων σε υψηλό επίπεδο. Αναγνωρίζουμε ότι η ανασφάλεια ως προς την ύπαρξη ενδιάμεσης περιόδου ανάμεσα στην αποστρατεία και τη συνταξιοδότηση επηρεάζει τους ενδιαφερόμενους τόσο προσωπικά, όσο και επαγγελματικά. Η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ δεν προτίθεται να μεταθέσει την επίλυση του προβλήματος για το μέλλον.
Πρέπει όμως να γίνει κατανοητό ότι πρόκειται για θέμα που χρήζει διυπουργικής προσέγγισης, αφού εμπλέκει και τα Υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Βρισκόμαστε σε διαβουλεύσεις με τα συναρμόδια Υπουργεία επί του θέματος. Δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να σας πω κάτι πιο συγκεκριμένο, να γνωρίζουν όμως οι ΕΠ.ΟΠ μας ότι η Πολιτεία δεν πρόκειται να τους αφήσει έκθετους.
Δείτε παρακάτω ΟΛΟΚΛΗΡΗ την συνέντευξη του ΥΦΕΘΑ:
19 Σχόλια
Τελικά σε κάποιους τους αρέσει το σαν0! Υπάρχουν νόμοι στρατιωτικοί για τις αυταπάγγελτες και κάποιοι το παρουσιάζουν σα πρόβλημα ενώ δεν υπάρχει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην παίρνεις φορά εσύ, θα βρεις τοίχο!
ΔιαγραφήΗ κυβέρνηση εδώ παραδέχεται το προβλημα, όχι;
Τι άλλο δηλαδή πρέπει να ειπωθεί, ώστε να πειστείς;
@ 6:46:00 μ.μ
ΔιαγραφήΕίναι πιο εύκολο να λύσεις ένα πρόβλημα που δεν υπάρχει παρά ένα υπαρκτό.
Μπορείς να γίνεις ανέξοδα και ήρωας.
@ 8:10:00 μ.μ
Η κυβέρνηση που παραδέχεται το πρόβλημα ας ρωτήσει τις υπηρεσίες που έχουν εκδώσει το ενημερωτικό που φαίνεται εδώ https://www.pomens.gr/enimerosi/deltia-typou/1436-dikaiosi-ep-op-apodekto-to-aitima-tis-pomens-apo-tin-stratiotiki-igesia και λέει
¨ε. Επιπρόσθετα, σε περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατείας-απόλυσης, για τους παρακάτω λόγους, θεμελιώνεται συνταξιοδοτικό δικαίωμα και η σύνταξη καταβάλλεται ΑΜΕΣΑ στο δικαιούχο ε.α στέλεχος:
(1) Λόγω κατάληψης του ορίου ηλικίας , εφόσον έχει …..¨ .
Κάνουν λάθος οι υπηρεσίες που έχουν εκδώσει το έγγραφο; Ας απαιτήσει ο ΥΦΕΘΑ να γίνει ορθή επανάληψη του ενημερωτικού.
Επειδή όμως δεν κάνουν λάθος ας σταματήσει να παίζει με την αγωνία του προσωπικού του.
Και ποιο το συμφέρον να μην επιλυθεί η παρεξήγηση, επί ημερών της παρούσης κυβέρνησης; Χαμένες ψήφοι;
ΔιαγραφήΔεν καταλαβαίνεις, απο την απάντηση του υφυπ εργασίας κιολας, ότι το πρόβλημα μας είναι εργασιακής και οικονομικής φύσης και όχι θέμα του ΥΕΘΑ; Δεν σου καταβάλλει αυτό τη σύνταξη. Σταματά λοιπόν να παραθέτεις στρατιωτικά έγγραφα. Δεν οδηγεί πουθενά.
Αυτά προβλέπει το υποικ:
https://www.minfin.gr/web/31341/stratiotikoi
@ 10:46:00 μ.μ
ΔιαγραφήΑς μην ασχοληθούμε με το παράλογο της σκέψης σου ότι τα στρατιωτικά έγγραφα δεν ισχύουν. Αν είναι δυνατόν να εκδίδονται διαταγές και ενημερωτικά από τα επιτελεία που παραπλανούν τα στελέχη.
Σωστά είναι αυτά που προβλέπει το υπουργείο οικονομικών. Όμως η σελίδα που παραπέμπεις αφορά τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ένας στρατιωτικός για να αποστρατευτεί με την θέληση του (αίτηση αποστρατείας).
Εδώ είναι οι συγκεντρωτικοί πίνακες από την ίδια σελίδα του ΥΠΟΙΚ που προτείνεις εσύ και που συνοψίζουν ΟΛΟΥΣ τους δυνατούς τρόπους απομάκρυνσης ενός στρατιωτικού.
https://rb.gy/smxqmr
Θα δεις ότι για ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ μέχρι την 31/12/2010 αρκούν 24,5 χρόνια. Στην δεύτερη σελίδα για ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ κατά την μεταβατική περίοδο προστίθενται χρόνια μέχρι το 2014. Από το 2015 και μετά για ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ απαιτούνται 40 συντάξιμα ή 60ο έτος ηλικίας.
Όλοι οι άλλοι λόγοι απομάκρυνσης που αναφέρονται στην πρώτη σελίδα όμορφα ταξινομημένοι και με ωραία χρώματα συνεχίζουν να ισχύουν και είναι ΟΙ ΙΔΙΟΙ που αναφέρονται και στο έγγραφο του ΓΕΣ που φαίνεται στο προηγούμενο σχόλιο.
Κάνε την σύγκριση και πες μου αν βλέπεις διαφορά.
Τι βλέπουμε για την περίπτωση ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ;
14 έτη και 6 μήνες συντάξιμη υπηρεσία από την οποία πλήρη 10ετή πραγματική στρατιωτική.
Κάνουν λάθος και το ΥΠΟΙΚ στην επίσημη σελίδα του και το ΓΕΣ στο έγγραφο του;
Έχουμε λοιπόν και στρατιωτικά έγγραφα και πολιτικά που λένε τα ίδια.
Τον μπούκωσες αλλά στην επόμενη πολιτική μπαρουφα, θα είναι πάλι εδώ να λέει τα ίδια.
ΔιαγραφήΥπάρχει κόσμο που αντλεί χαρά από την αγωνία του άλλου.
Για σένα τα λέω 8:10 και 10:46
1. Δεν μου απάντησες ομως... ποιο το όφελος για την κυβερνηση, να μην επιλυθεί η παρεξηγηση;
Διαγραφή2. Ναι αμέ βλέπω διαφορά, στο ότι πουθενά δεν αναγράφει αυτεπαγγελτη αποστρατεια.
Γι αυτό το έστειλα αλλωστε, επεξήγηση των υπολοιπων δεν χρειαζόταν. Ευχαριστώ.
Επίσης ανάφερει αποστρατεια λόγω πειθαρχικων παραπτώματων, οπότε δεν αφορά μόνο παραιτήσεις, όπως λες.
3. Ο σύνδεσμος δεν ανοίγει.
4. Όριο ηλικίας, κόβω τον σβέρκο μου, εννοεί τα 60. Τότε δεν λαμβαναν υπόψη τα 50. Ούτε καν όταν εφτιαχναν τις πρώτες προκυρηξεις, που έλεγαν συνταξη στην 35ετια. Μετά ξεφουρνιστηκε αυτό.
5. Αυτό που λέω είναι ότι μάλλον πρέπει να υπάρξει εκ νέου νομοθεσία ξεκάθαρη, και εσυ είσαι υπερβολικά σίγουρος και καθετος. Γιατί; Ποια η ιδιότητα σου; Εργατολογος; Δικηγόρος; Και αν δεν είσαι τίποτα από τα δύο, μήπως συμβουλευτηκες κανέναν; Να πω την αμαρτία μου, εγώ όχι ακόμα. Και να είσαι σίγουρος, αν ήταν ξεκάθαρα όλα αυτά που υποστηριζεις, δεν θα σου έφερνα καμμια αντίρρηση. Ούτε αυτά τα άρθρα θα είχαν λόγο ύπαρξης, ούτε οι επιστολές της ΠΟΜΕΝΣ, ούτε οι δηλώσεις των υφυπουργων, ούτε του ΥΠΕΘΑ.
@ 5:37
Διαγραφή1. Δεν ξέρω.
2. & 3. Σου ζήτησα να συγκρίνεις δυο έγγραφα, ένα στρατιωτικό που απαξιώνεις και ένα του ΥΠΟΙΚ από σελίδα που προτείνεις. Απαντάς ότι βλέπεις διαφορά αλλά δεν ανοίγει ο σύνδεσμος. Αφού δεν ανοίγει ο σύνδεσμος πως διάβασες το έγγραφο και είδες διαφορά;
ΣΗΜ: Κάνε αντιγραφή και επικόλληση τον σύνδεσμο στον browser και θα ανοίξει.
4. Κόβεις τον σβέρκο σου και μιλάς για ηλικίες 50 και 60 με τρόπο που δείχνει ότι δεν γνωρίζεις ότι ανάλογα με τον βαθμό υπάρχουν άλλα όρια ηλικίας. Αντί να στοιχηματίζεις τον σβέρκο σου ζήτα από κάποιον που ξέρει να σου εξηγήσει τί είναι τα όρια ηλικίας, ποιους αφορούν και τι γίνεται όταν τα συμπληρώσεις.
5. Η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη, εφαρμόζεται εδώ και χρόνια και κανένας από όσους υποστηρίζουν τα αντίθετα δεν αναφέρουν ρητά και ξεκάθαρα σε ποια διάταξη βασίζουν την εκτίμηση ότι όταν απομακρύνεσαι με όριο ηλικίας δεν δικαιούσαι άμεσα σύνταξη.
Έχεις δίκιο για τις ανακοινώσεις που δημιουργούν σύγχυση. Αν ήξερα γιατί το κάνουν θα μπορούσα να σου απαντήσω και στο 1.
Άνοιξε σε παρακαλώ τον σύνδεσμο που σου έστειλα. Διάβασε προσεκτικά και τα δύο έγγραφα. Βγάλε τα δικά σου συμπεράσματα. Δεν σου λέω την γνώμη μου. Σε παραπέμπω σε επίσημα έγγραφα να σχηματίσεις δική σου γνώμη.
Όσοι σπέρνουν τον πανικό για ένα πρόβλημα που δεν υπάρχει που βασίζουν αυτά που σου λένε;
1. Εγω συνεκρινα αυτο που σου εστειλα, με το αναρτημενο της ΠΟΜΕΝΣ που μου εστειλες. Μην βγαζεις αυθαιρετα συμπερασματα και μην προσβαλλεις την νοημοσυνη των αλλων..
Διαγραφή2. Ανοιξε ο συνδεσμος (απο Η/Υ και οχι απο το ταμπλετ που προσπαθουσα) και τι ειδα δηλαδη... Κατηγοριες ως το 2010 και το 2014. Που λεει οτι συνεχιζουν να ισχυουν για τους μετεπειτα;
3. Εσυ ξερεις δηλαδη τι γινεται μετα τη συμπληρωση; Εικασιες κανεις... Αρχιλοχιας στα 50, ανθυπασπιστης στα 54. Αυτα ξερω και αυτα με αφορουν. Οταν εβγαιναν καποτε με αυτα τα ορια ηλικιας στη συνταξη, δεν υπηρχε περιοριστικος νομος (40συνταξιμη/60ηλικιακα). Στο ξαναλεω ΜΑΚΑΡΙ να ηταν ξεκαθαρα και ΜΑΚΑΡΙ να εχεις δικιο. ΜΑΣ ΒΟΛΕΥΕΙ... Αλλα με αποδειξεις, οχι πατοκοιλιακα... Θελουμε να ειμαστε κατοχυρωμενοι φιλαρακο, γιατι εχουμε και οικογενεις.
Και δεν ειναι και μακρια τα 50, Κυριακη κοντη γιορτη.
4. Δεν ξερεις... Aρα καποια συνωμοσια κρυβεται, ας πουμε, ε; Και τοση σιγουρια; Αρμοδιος δεν φαινεσαι. Να αρχισω να αμφιβαλλω αν εισαι και αμεσα ενδιαφερομενος, στο τελος;
Δεν θα επεκταθω αλλο, ο καθενας ας πραξει αναλογως. Μπαγιατεψε και το ποστ...
Που ξεφύτρωσε αυτό το λα....ιο, που ήταν κρυμμένο, ψάχνει για ψήφους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ φύγε στα πενήντα κ περίμενε σύνταξη , τη σύνταξη δε στη δίνει το έγγραφο του ΓΕΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -ΕΦΚΑ ξερολες
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ φύγε στα πενήντα κ περίμενε σύνταξη , τη σύνταξη δε στη δίνει το έγγραφο του ΓΕΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -ΕΦΚΑ ξερολες
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πλέον επικίνδυνη πλάνη για όποιον ζει στην Ελλάδα είναι η πεποίθηση ότι σε αυτή τη χώρα υπάρχει οποιαδήποτε προοπτική ομαλότητας. Συνειδητοί είναι μόνο εκείνοι που έχουν αποφασίσει ότι εδώ επιβιώνουν μόνο οργανωμένοι εγκληματίες. Οι υπόλοιποι καλά θα κάνουν να τα μαζέψουν και να δραπετεύσουν εκτός συνόρων. Όσοι μένουν εδώ και δεν είναι μέλη κάποιας συμμορίας από τις γνωστές Κόμματα - ΜΜΕ, παρακράτος, Εκκλησία - καλά θα κάνουν να το αποδεχτούν οριστικά και αμετάκλητα - ζουν σε επικίνδυνη τριτοκοσμική ανθρωποπαγίδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Στο καλό και να μας γράφεις. Εμείς ριψάσπιδες δεν γινόμαστε. Θα μείνουμε στη χώρα μας ό,τι και να γίνει, πιστοί στον όρκο που δώσαμε.
ΔιαγραφήΑπό τα 15 δις εξοπλισμών πήρε χρήματα κ το προσωπικό αυτα λέει ο άσχετος. Θα φατε πολύ μαύρο θα σας γκρεμίσουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνο το έρμο νομοσχέδιο δεν φαίνεται να προχωράει. Το κατέθεσαν στη βουλή για τόκο μάλλον..... Περιμένουν πότε θα ορίσει τις εκλογές για να μας ρίξουν το ψίχουλο να μην μπαγιατέψει......
ΑπάντησηΔιαγραφή24 Ιανουαρίου ψηφίζετε στην Βουλή.
ΑπάντησηΔιαγραφήέχει να πέσει κάργα παραμύθι τώρα που θα πλησιάζουν οι εκλογές από τους παπατζήδες πολιτικούς θα θα θα θα ... διορίσουν όλους και όλες στο δημόσιο μέσα σε μια νύκτα ... οι συνταξιούχοι θα πάρουν αύξηση 500 ευρώ ,,, θα καταργήσουν τις προσωπικές διαφορές κτλ, τα πρόβατα πάλι μέσα στο μαντρί του Κατρούγκαλου και του παπατζή .....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τίμιο θα ήταν να δώσουν άλλη μια πενταετία για εξαγορά σε όσους έχουν υπηρετήσει αυτά τα χρόνια στην παραμεθόριο μήπως βγει πιο αξιοπρεπή σύνταξη...
ΑπάντησηΔιαγραφή