Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος έδωσε το χρονοδιάγραμμα μετάβασης της εκπαίδευσης των νέων Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας με τα Μ-346
Του Χρήστου Μαζανίτη
Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά η αναβάθμιση των ιπτάμενων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας, με την ανανέωση του στόλου από τα μαχητικά μέχρι τα εκπαιδευτικά.
Εκτός από τα υπερσύγχρονα Rafale, την αναβάθμιση των F-16 σε Viper – την πιο σύγχρονη έκδοση παγκοσμίως και την εισαγωγή στο πρόγραμμα απόκτησης των F-35 η Πολεμική Αεροπορία βλέπει το όραμα για την δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου εκπαίδευσης πιλότων με νέες υποδομές και σύγχρονα αεροσκάφη να παίρνει σάρκα και οστά.
Η αναβάθμιση της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα είναι γεγονός. Πλέον συντηρούνται και αναβαθμίζονται τα Τ-6 ενώ αντικαθίστανται τα υπέργηρα Τ-2 με υπερσύγχρονα τζετ Μ-346, με λεπτομέρειες της συμφωνίας να είχε αποκαλύψει πρώτο το enikos.gr και είχε αναλυτικά δημοσιεύσει η Realnews τον Ιούνιο του 2020.
Τα Jet Μ-346 της Leonardo έρχονται για να απογειώσουν την εκπαίδευση των νέων Ικάρων με την συμφωνία Ελλάδας – Ισραήλ να περιλαμβάνει την προμήθεια 10 αεροσκαφών του τύπου και 3.500 ώρες πτήσης ετησίως.
Ήδη, στο Κέντρο Εκπαίδευσης της Καλαμάτας επικρατεί οργασμός έργων για την ανέγερση των νέων εγκαταστάσεων με το μεγαλύτερο πλέον μέρος του στόλου των αεροσκαφών Τ-6 να βρίσκεται σε λειτουργία. Σημειώνεται ότι κατασκευαστικές εργασίες έχουν επίσης ξεκινήσει, με το πρώτο εκπαιδευτικό κτίριο να ολοκληρώνεται στις αρχές του 2023, ενώ σε λειτουργία βρίσκεται ήδη το Κέντρο Ανεφοδιασμού (Logistics Center) στην αεροπορική βάση και της υποστήριξης για τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-6. Ταυτόχρονα, σημειώνεται η πρόοδος που έχει γίνει για την παραγωγή του νέου αεροσκάφους M-346, των διασυνδεδεμένων προσομοιωτών πτήσης και των Επίγειων Εκπαιδευτικών Σταθμών στη βάση.
Χθες, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος παρέστη στα εγκαίνια της Μοίρας Επιχειρησιακής Συνθετικής Εκπαίδευσης (ΜΕΣΕ) του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ) στην 117 Πτέρυγα Μάχης, στην Ανδραβίδα. Εκεί όπου, όπως επίσης πρώτο το enikos.gr είχε αποκαλύψει με πλούσιο αφιέρωμα δημιουργήθηκε η «φωλιά» των εξομοιωτών πτήσης F-16 Viper… made in Greece. Παρόντες ήταν επίσης ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς.
Αυτή τη στιγμή έχουν κατασκευαστεί 10 παρόμοιοι εξομοιωτές, με κόστος πάρα πολύ χαμηλό, που δεν πλησιάζει ούτε το 2% της αξίας ενός αντίστοιχου εργοστασιακού εξομοιωτή.
Πάνω σε αυτούς εκπαιδεύονται οι ιπτάμενοι της ΠΑ και όπως εξηγούν στο enikos.gr, προσομοιάζουν στο 90% τις πραγματικές συνθήκες που καλείται να αντιμετωπίσει ένας πιλότος μαχητικού F-16.
Κατά την διάρκεια των δηλώσεων, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, ερωτηθείς για την προμήθεια των M-346 και την πρόοδο για την ολοκλήρωση του κέντρου στην Καλαμάτα ανέφερε: «Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία, θα έρθει μάλλον προς την άνοιξη το πρώτο εκπαιδευτικό, εκπαιδευτικό 5ης γενιάς ώστε να αντιστοιχίζεται η εκπαίδευση για τα αεροσκάφη 5ης γενιάς που θα στελεχώσουν μια μέρα οι Ίκαροι με αντίστοιχα εκπαιδευτικά 5ης γενιάς. Γιατί αυτά που είχαμε μέχρι πρότινος και των οποίων ο προσδόκιμος βίος τελειώνει απότομα στο τέλος του χρόνου σίγουρα δεν ήταν 5ης γενιάς».
ΠΗΓΗ: enikos.gr
0 Σχόλια