Από την ποιοτική ανάλυση των παραβιάσεων, οι Έλληνες αξιωματικοί έχουν αντλήσει σημαντικά στοιχεία για την κρίσιμη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η πολεμική αεροπορία της γειτονικής χώρας
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΖΑΝΙΤΗ - ch.mazanitis@realnews.gr - ΠΗΓΗ: REALNEWS 06/11/2022 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]
Σε ένα από τα χειρότερα σημεία της ιστορίας της από πλευράς διαθεσιμοτήτων σε μέσα αλλά και σε πιλότους, φαίνεται πως βρίσκεται η τουρκική πολεμική αεροπορία. Παρότι επίσημα στοιχεία δεν είναι διαθέσιμα, εκτιμάται ότι πάνω από το 40% των μαχητικών αεροσκαφών της Τουρκίας είναι καθηλωμένα, με αρκετά εκ των υπολοίπων να έχουν ακόμα λίγες ώρες πτήσεις πριν μπουν και αυτά στα υπόστεγα. Οι εκτιμήσεις έμπειρων αξιωματικών με τους οποίους επικοινώνησε η Realnews αναφέρουν ότι, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο το ποσοστό των αεροσκαφών που δεν θα μπορούν να είναι διαθέσιμα. «Όμως ακόμη και αν μπορούσε... χθες να αποκαταστήσει τη ροή ανταλλακτικών, θα είχε πρόβλημα με την επιβιωσιμότητα των μαχητικών επί του πεδίου, αφού χρήζουν άμεσων εργασιών αναβάθμισης», επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.
Στην προσπάθεια να αναβαθμίσουν τα μαχητικά τους, η πόρτα των ΗΠΑ είναι κλειστή. Έτσι, οι Τούρκοι έχουν στραφεί στη Νότια Κορέα, η οποία ωστόσο δεν φαίνεται διατεθειμένη να παραχωρήσει την τεχνολογία που έχει ζητήσει η Άγκυρα. Γι' αυτόν τον λόγο, τον τελευταίο καιρό η τουρκική κυβέρνηση προσπαθεί να εξασφαλίσει συμφωνία με τη Βρετανία για την προμήθεια Eurofighter.
Πρόβλημα διαθεσιμότητας όμως υπάρχει και σε έμψυχο δυναμικό. Υπολογίζεται ότι ένας πιλότος για να μπορέσει να βγει στο Αιγαίο «έτοιμος» κοστίζει στο κράτος περίπου 9 εκατ. ευρώ. Μόνο το κόστος εκπαίδευσης πριν μπορέσει μόνος του να πραγματοποιήσει πτήσεις με F-16, ανέρχεται στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Όμως ακόμη και αν ένα κράτος διαθέτει άπειρους οικονομικούς πόρους, δεν μπορεί να... δημιουργήσει έναν πιλότο από την μία ημέρα στην άλλη. Ο χρόνος εκπαίδευσης ενός ιπτάμενου φτάνει τα επτά έτη.
Από τα παραπάνω είναι εύκολο να κατανοήσει κάποιος την απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να στείλει επιστολές σε πάνω από 400 πιλότους που έδιωξε τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να επιστρέψουν, τη στιγμή που αύξησε το κατώτατο όριο αποχώρησης από τα 15 στα 21 έτη. Αμερικανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι περίπου 300 άτομα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για επιστροφή στην ενεργό δράση, όμως αυτά τα νούμερα είναι δύσκολο να διασταυρωθούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2017, όταν και ξεκίνησαν οι μαζικές διώξεις των γκιουλενιστών από τις τάξεις των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, υπολογίζεται ότι πάνω από 600 πιλότοι μαχητικών αεροσκαφών εγκατέλειψαν την τουρκική πολεμική αεροπορία.
Οι παραβιάσεις
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, καταγράφεται ιστορικό ρεκόρ παραβιάσεων και υπερπτήσεων στο Αιγαίο. Από την αρχή του χρόνου μέχρι και τις 2 Νοεμβρίου οι Τούρκοι έχουν προχωρήσει σε συνολικά 7.421 παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου και συνολικά 200 υπερπτήσεις πάνω από εθνικό έδαφος με μαχητικά και UAVs.
Αναλύοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της τουρκικής προκλητικότητας προκύπτει ότι οι 5.821 προέρχονται από μη επανδρωμένα αεροσκάφη -UAVs τύπου ΑΝΚΑ- και οι 1.600 από μαχητικά αεροσκάφη. Επί των υπερπτήσεων, 74 προέρχονται από τα UAVs και 126 από τα τουρκικά μαχητικά. Το μέγεθος της τουρκικής προκλητικότητας γίνεται ακόμη πιο εμφανές αν στα παραπάνω προστεθούν οι παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου και από τα τουρκικά κατασκοπευτικά CN-235 και ATR-72. Μαζί με αυτά, οι τουρκικές παραβιάσεις για τους πρώτους δέκα μήνες του 2022 φθάνουν τις 8.880!
Πρόκειται για έναν αριθμό παραβιάσεων που είναι υπερδιπλάσιος σε σχέση με όλα τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι αντίστοιχες ενέργειες ανήλθαν σε 2.744 το 2021, 4.605 το 2020, 4.811 το 2019, 3.705 το 2018 και 3.317 το 2017.
Ωστόσο, η ποιοτική ανάλυση που έχουν κάνει οι Έλληνες αξιωματικοί στις κινήσεις των Τούρκων φέτος έρχεται για να επιβεβαιώσει τις εκτιμήσεις που υπάρχουν για έλλειψη διαθεσιμότητας των τουρκικών μαχητικών.
Κατά τη διάρκεια των αερομαχιών που έχουν γίνει στο Αιγαίο, οι Έλληνες πιλότοι καταγράφουν τους σειριακούς αριθμούς από τα ουραία τμήματα των τουρκικών μαχητικών. Όπως προκύπτει, οι Έλληνες πιλότοι βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους τα ίδια ακριβώς αεροσκάφη!
Παράλληλα, η χρήση των UAVs, με τα οποία η Άγκυρα συντηρεί την προκλητικότητα των αριθμών στα ύψη και μάλιστα με χαμηλότερο κόστος αποδίδεται στην ανάγκη να καλύψει με τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη τις ελλείψεις που υπάρχουν στη διαθεσιμότητα των τουρκικών μαχητικών. Βεβαίως οι Έλληνες αξιωματικοί τονίζουν ότι, ακόμα και με αυτά τα δεδομένα, η από αέρος απειλή των Τούρκων είναι υπαρκτή και διόλου αμελητέα. Για παράδειγμα, ένα υποθετικό σενάριο που εξετάζεται είναι η μαζική χρήση UAVs σε περίοδο σύγκρουσης με στόχο επιχειρήσεις κορεσμού της αντίπαλης άμυνας.
0 Σχόλια