Οι ηχοσημαντήρες αποτελούν την αιχμή του δόρατος των ΜΗ-60 μιας και είναι οι συσκευές οι βγάζουν από το «θαλάμι» τους τα εχθρικά υποβρύχια. Φωτογραφία Πολεμικό Ναυτικό
O διεθνής Τύπος, κυρίως τις τελευταίες ημέρες, ασχολείται είτε με την Τουρκία και τον αγωνιώδη δρόμο που κάνει απέναντι από ένα ισχυρά αντί-τουρκικό Κογκρέσο, είτε με την ψαλίδα που ανοίγει δραματικά υπέρ της Ελλάδας, είτε ακόμη και με τις προ των πυλών αποφάσεις που αφορούν την ενίσχυση των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Πολλά γράφονται για την απόφαση που αφορά τις κορβέτες και τη ναυμαχία, που αν και υποθετικά η επιχειρησιακή αξιολόγηση του Πολεμικού Ναυτικού ολοκληρώθηκε, οι μνηστήρες επιχειρούν να τορπιλίσουν ο ένας τον άλλον.
Την ίδια ώρα όμως η ηγεσία και το Ναυτικό Επιτελείο, μακριά από τα φώτα εργάζεται ώστε να ολοκληρώσει το «αόρατο δίχτυ» επιτήρησης και αποτροπής στον βυθό του Αιγαίου.
Πολλές φορές έχουμε επισημάνει μέσα από την σελίδα μας ότι στο Πολεμικό Ναυτικό και στο ναυτικό αγώνα, η ηγεσία δίνει μεγάλη βαρύτητα στην ανθυποβρυχιακό πόλεμο.
Η ικανότητα του στόλου, των πληρωμάτων, των μέσων, η εμπειρία φάνηκε με τον καλύτερο τρόπο το 2020. Και τώρα η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού, παρά το γεγονός πως τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν στις κορβέτες, προχωρά στο επόμενο εξελικτικό βήμα με στόχο οποιοδήποτε τουρκικό υποβρύχιο, ακόμη και μελλοντικό τύπου 214, πλεύσει κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας του Αιγαίου, ν’ αποκαλύπτεται.
Η ετοιμασία του επίσημου αιτήματος (LOR) για τα συν τρία ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου ΜΗ-60 Romeo, βρίσκεται σε τελικό στάδιο και με αυτή την εκδήλωση ενδιαφέροντος, ο αριθμός των υπερσύγχρονων ελικοπτέρων ανεβαίνει συνολικά στα δέκα. Παράλληλα δώδεκα στελέχη από το Κοτρώνι του Μαραθώνα, από την «φωλιά» των ελικοπτέρων του ναυτικού ετοιμάζονται για το ταξίδι εκπαίδευσης στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Εκεί θα βρουν τα πρώτα τρία Ελληνικά Romeo, όπου με αυτά θα ξεκινήσουν τις εκπαιδευτικές πτήσεις ως συγκυβερνήτες αρχικά και αφού πρώτα περάσουν από τα θρανία και τον εξομοιωτή.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες θα χτιστεί ο πρώτος πυρήνας του νέου αποκτήματος του Πολεμικού Ναυτικού κι εκεί ιπτάμενοι και μηχανικοί θα ξεκλειδώσουν πολλά από τα μυστικά του νέου υπέρ-όπλου, κυρίως κατά των τουρκικών υποβρυχίων 214, της Ελλάδας. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για έμπειρα στελέχη του αεροπορικού στόλου του ναυτικού με εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες ώρες πτήσης πάνω από τα νερά του Αιγαίου, με πολλές ώρες επιτήρησης αλλά και καταδίωξης των τουρκικών υποβρυχίων.
Η εκπαίδευση και όλα τα διαδικαστικά υπολογίζεται πως θα διαρκέσουν έως το τέλος του νέου χρόνου, οπότε και τα ελικόπτερα θα φτάσουν στην Ελλάδα και θα ενταχθούν, με τα πληρώματά τους επιχειρησιακά στον Στόλο.
Αλλαγές όμως υπάρχουν και στη φωλιά των Aegean Sea Hawk S-70 Sikorsky και των ΑΒ-212. Ήδη προετοιμάζεται το υπόστεγο που θα φιλοξενήσει τα νέα αποκτήματα του στόλου, κάποιοι εκ των ιπταμένων και μηχανικών της Μοίρας των Augusta Bell 212 μετακινούνται στα S-70, αρχικά, ενώ στη συνέχεια με την άφιξη των Romeo θεωρείται βέβαιο πως θα περάσουν στην 1η Μοίρα ελικοπτέρων με τα ΜΗ-60.
Τα νέα ελικόπτερα θα συνοδεύονται όταν έρθουν στην Ελλάδα και με τα όπλα τους, με ορισμένα από αυτά να μην είναι μόνο οι πύραυλοι και οι τορπίλες. Οι ηχοσημαντήρες αποτελούν την αιχμή του δόρατος των ΜΗ-60 μιας και είναι οι συσκευές οι βγάζουν από το «θαλάμι» τους τα εχθρικά υποβρύχια.
Ιδιαίτερα ευαίσθητοι, μεταδίδουν στο πτητικό μέσο του Πολεμικού Ναυτικού τους ήχους που παράγει ένα κρυμμένο εχθρικό υποβρύχιο.
Η πόντιση αυτών των συσκευών στη θάλασσα, τα επόμενα χρόνια αλλά και η πολύτιμη «τράπεζα ήχων» στην 353 Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας, δημιουργούν το δικό τους πλέγμα ασφαλείας κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Σε αντίθεση με τα S-70 που ποντίζουν το sonar τους ερευνώντας τον βυθό, το νέο ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού ΜΗ-60 ROMEO- που θεωρείται η πιο ηχηρή απάντηση απέναντι στα τουρκικά υποβρύχια 214, όταν κι αν αυτά παραληφθούν από τη γείτονα- έχει τη δυνατότητα να «φυτεύει», όπως και το P-3B Orion τους ηχοσημαντήρες στην θάλασσα, λαμβάνοντας τα σήματά τους και τους ήχους που μεταφέρονται μέσα στην καμπίνα οργάνων.
Χάρις σ’ αυτά τα συστήματα τα ΜΗ-60 ROMEO έχουν τη δυνατότητα να καλύπτουν πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις έρευνας, επιτηρώντας ουσιαστικά πολύ μεγαλύτερους τομείς σε πολύ μικρότερο χρόνο.
ΠΗΓΗ: hellasjournal.com
0 Σχόλια