Τα πλοία του ΠΝ εφοδιάζονται με πυρομαχικά και τρόφιμα, καθώς η κρίση του 2020 έδειξε ότι μπορεί να χρειαστεί να παραμείνουν στη θάλασσα για αρκετές εβδομάδες
Γράφει ο Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com - ΠΗΓΗ: POLITICAL 15/06/2022 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]
«Μεθ’ ορμής ακαθέκτου» πλέει το Πολεμικό Ναυτικό, με τον Ελληνικό Στόλο να βρίσκεται σε αυξημένη επιφυλακή για να αντιμετωπίσει πιθανή τουρκική κλιμάκωση στα νερά του Αρχιπελάγους.
Οι εντολές που έχουν δοθεί από την ηγεσία αναφέρουν ότι τα πλοία πρέπει να βρίσκονται σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα, ώστε να σπεύσουν σε οποιοδήποτε σημείο απαιτηθεί, ενώ σε εγρήγορση είναι και οι σιωπηροί «θηρευτές», τα υποβρύχια του Στόλου, που κυριαρχούν στον βυθό του Αιγαίου.
Παράλληλα, το Επιτελείο ζητά την επιτάχυνση των συντηρήσεων, ώστε να αυξηθούν τα διαθέσιμα μέσα, καθώς, εκτός από τις δυνάμεις επιφυλακής που διατηρεί, η χώρα πρέπει να ανταποκριθεί και στις διεθνείς και συμμαχικές υποχρεώσεις της, που παραμένουν ιδιαίτερα απαιτητικές.
Τις τελευταίες ημέρες, στον Ναύσταθμο επικρατεί «πυρετός» προετοιμασιών, ώστε οι μονάδες να είναι έτοιμες να αποπλεύσουν σε χρονικό διάστημα μικρότερο των τεσσάρων ωρών. Τα πλοία εφοδιάζονται με πυρομαχικά και τρόφιμα, καθώς η ελληνοτουρκική κρίση του 2020 έδειξε ότι μπορεί να χρειαστεί να παραμείνουν στη θάλασσα για αρκετές εβδομάδες και μάλιστα σε περιοχές όπου ο ανεφοδιασμός δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Και αγορές ενόψει
Στο Επιτελείο δίνουν μεγάλη σημασία στην ετοιμότητα, ώστε να μην υπάρχει απολύτως καμία πιθανότητα αιφνιδιασμού, ενώ την ίδια στιγμή όλα τα ηλεκτρονικά «μάτια» που διαθέτει η Αθήνα είναι στραμμένα στα μικρασιατικά παράλια. Μη επανδρωμένα αεροσκάφη HERON πραγματοποιούν διαρκώς πτήσεις επιτήρησης και μαζί με τις πληροφορίες που συλλέγουν οι «φρουροί του Αιγαίου» από τις περιπολίες τους στα θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα δίνουν στα Κέντρα Επιχειρήσεων την ακριβή εικόνα όσων συμβαίνουν στο Αρχιπέλαγος.
Και ενώ στη Σαλαμίνα γίνεται αγώνας, προκειμένου όλα να είναι έτοιμα σε περίπτωση που η Άγκυρα επιχειρήσει να «τεστάρει» τα ελληνικά ανακλαστικά, στο Γενικό Επιτελείο «τρέχουν» για την ενίσχυση του Στόλου με νέες μονάδες που θα εκτοξεύσουν τις επιχειρησιακές ικανότητες του Πολεμικού Ναυτικού.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την επιλογή της εταιρείας που θα αναλάβει τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης ΥΔΡΑ, που θα προσφέρει αυξημένες δυνατότητες στα πλοία που σε λίγα χρόνια, όπως όλα δείχνουν, θα αποτελούν τους μοναδικούς φορείς του πυραύλου ESSM. Αρμόδιες πηγές διαμηνύουν ότι «καμία πλώρη δεν περισσεύει», καθώς οι αυξημένες ανάγκες της χώρας επιτάσσουν την αξιοποίηση κάθε μέσου που βρίσκεται στο ελληνικό οπλοστάσιο.
Θέμα λίγων εβδομάδων θεωρείται και η ολοκλήρωση της επιχειρησιακής αξιολόγησης των προσφορών που έχουν έρθει στην Αθήνα για τις κορβέτες του Πολεμικού Ναυτικού. Εκτός απροόπτου, οι εισηγήσεις του Ναυτικού Συμβουλίου αναμένεται να δοθούν στην κυβέρνηση στις αρχές του επόμενου μήνα, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία των διαπραγματεύσεων με την κατασκευάστρια εταιρεία. Προκειμένου να «τρέξει» το πρόγραμμα και η χώρα να εντάξει νέες μονάδες όσο το δυνατόν γρηγορότερα, τουλάχιστον η πρώτη κορβέτα υπολογίζεται να ναυπηγηθεί στο εξωτερικό και οι υπόλοιπες σε ελληνικά ναυπηγεία. Άλλωστε, θα απαιτηθούν σημαντικές επενδύσεις και χρόνος, προκειμένου να καταστεί εφικτή η εγχώρια παραγωγή.
Συντομότερα του αναμενομένου θα παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό και την πρώτη FDI Belharra, με τους Γάλλους να πατούν «γκάζι» στην κατασκευή και της δεύτερης φρεγάτας που θα είναι η πρώτη ελληνική. Αν η γαλλική Belharra περάσει χωρίς προβλήματα τις δοκιμές στη θάλασσα, τότε ανοίγει ο δρόμος για παράδοση της πρώτης ελληνικής FDI ακόμη και στα τέλη του 2024.
Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού στοχεύει και στη σταδιακή ανανέωση του στόλου των υποβρυχίων, με τους αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού να διερευνούν τις υπάρχουσες λύσεις στη διεθνή αγορά, ώστε τουλάχιστον δύο νέες μονάδες να ενταχθούν στον Στόλο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας.
0 Σχόλια