Το ιλιγγιώδες ποσό που ζητούσαν αρχικά οι Ιταλοί κατασκευαστές ψαλιδίστηκε στα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ, αντίστοιχο δηλαδή με αυτό που κοστολογεί η Group Naval τις GoWind
Γράφει ο Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com - ΠΗΓΗ: POLITICAL 27/06/2022 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]
Έντονο ενδιαφέρον αποκτά η «κούρσα» για τις νέες κορβέτες του ελληνικού Στόλου και μάλιστα στο παρά πέντε της διαδικασίας επιλογής. Η ανανεωμένη πρόταση της Fincantieri μπήκε «σφήνα» απειλώντας να εκτοπίσει από την κορυφή της λίστας τις γαλλικές GoWind, με τους Ιταλούς να μετατρέπουν τη «ναυμαχία» σε θρίλερ για γερά νεύρα.
Στις αρχές της εβδομάδας, αντιπροσωπεία της Fincantieri επισκέφθηκε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για να κομίσει μια νέα, άκρως ανταγωνιστική πρόταση, η οποία, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, αποτελεί πλέον το φαβορί για τις νέες μονάδες επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού. Πλέον, οι κορβέτες FCX-30 (Doha) κοιτούν στα «μάτια» τις GoWind της Group Naval, αφού έχουν σχεδόν ίδιο κόστος, ενώ αν τις επιλέξει η ελληνική πλευρά, μπορούν να φέρουν ακόμη πιο ισχυρή διαμόρφωση οπλισμού σε σχέση με τις γαλλικές.
Οι FCX-30 έχουν ελαφρώς μεγαλύτερο εκτόπισμα από τις GoWind, το οποίο παραπέμπει σε μικρή φρεγάτα, ενώ σύμφωνα με την πρόταση των Ιταλών θα έρθουν εξοπλισμένες με τους αντιαεροπορικούς πυραύλους Mica, της οικογένειας πυρομαχικών που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη Mirage 2000-5 και Rafale, ενώ για στόχους επιφανείας θα διαθέτουν τους φονικούς αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet Block III. Η κορβέτα θα διαθέτει ακόμη πανίσχυρο σόναρ για τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο ενώ θα «φοράει» το σύστημα μάχης Athena.
Το ιλιγγιώδες ποσό που ζητούσαν αρχικά οι Ιταλοί κατασκευαστές για τέσσερις FCX-30 ψαλιδίστηκε στα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ, αντίστοιχο δηλαδή με αυτό που κοστολογεί η Group Naval τον ίδιο αριθμό κορβετών GoWind. Και οι δύο εταιρείες, πάντως, εφόσον τα πλοία τους κατασκευαστούν σε ιταλικά και γαλλικά ναυπηγεία αντίστοιχα, προσφέρουν παράδοση της πρώτης κορβέτας σε 32 μήνες. Αμφότεροι, μάλιστα, έρχονται με πρόταση και για εγχώρια ναυπήγηση, τριών εκ των τεσσάρων πλοίων, αφού σε κάθε περίπτωση η πρώτη θα κατασκευαστεί στο εξωτερικό. Fincantieri και Naval έχουν ήδη ξεκινήσει επαφές με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ οι Ιταλοί φαίνονται διατεθειμένοι να εμπλακούν, υπό όρους, και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Η γαλλική απάντηση
Θεωρείται σίγουρο, πάντως, ότι οι Γάλλοι της Group Naval, που ήδη ναυπηγούν τις υπερσύγχρονες φρεγάτες FDI Belharra για τον ελληνικό Στόλο, δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη και μέσα στις επόμενες ημέρες, ίσως και ώρες, θα έρθουν με πρόταση την οποία δύσκολα θα αρνηθεί το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο. Ανώτατες στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν, πάντως, ότι η ώρα της τελικής κρίσης πλησιάζει και μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας οι ναύαρχοι αναμένεται να δώσουν στην πολιτική ηγεσία τη λίστα με τα αποτελέσματα της επιχειρησιακής αξιολόγησης.
Καθώς, όμως, βρισκόμαστε στην τελική ευθεία, η κατάσταση μοιάζει να ξεκαθαρίζει, με τους Γάλλους και τους Ιταλούς να βρίσκονται «πλώρη με πλώρη» στην κορυφή και τους Ολλανδούς να ακολουθούν σε απόσταση «αναπνοής». Λιγότερο πρόθυμοι να ακολουθήσουν τους φρενήρεις ρυθμούς της «κούρσας» επιλογής δείχνουν οι Βρετανοί με τις Arrowhead 140, οι οποίοι, αν και κατέθεσαν πρόταση, δεν επανήλθαν με δεύτερη -πιο δελεαστική- προσφορά.
Μαζί με τον φάκελο για τις νέες κορβέτες, η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού θα παρουσιάσει στην κυβέρνηση και την πρότασή της για την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ, στις οποίες αναμένεται να εγκατασταθούν νέοι αισθητήρες, οπλικά και ηλεκτρονικά συστήματα, ενώ θα γίνουν και όλες οι απαραίτητες μηχανολογικές εργασίες. Το κόστος υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια ευρώ, ενώ με την ολοκλήρωση του προγράμματος ο ελληνικός Στόλος επιφανείας θα διαθέτει ακόμη τέσσερα σύγχρονα πλοία με πανίσχυρες δυνατότητες κρούσης.
0 Σχόλια