Η Ελλάδα διαθέτει το τακτικό πλεονέκτημα και από θαλάσσης και από αέρος και ανήκει πλέον στην αεροπορική «αφρόκρεμα» έχοντας στην κατοχή της φονικά οπλοστάσια
Γράφει ο Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com - ΠΗΓΗ: POLITICAL 21/06/2022 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]
Σε καθημερινή προβολή ισχύος, ακόμη και στο ανατολικό άκρο του Αιγαίου, προβαίνει η Πολεμική Αεροπορία, δίνοντας δυναμική απάντηση σε κάθε τουρκική πρόκληση. Και αν η Άγκυρα, επιβεβαιώνοντας τον χαρακτηρισμό του «ταραξία», χρησιμοποιεί τις παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου και τις υπερπτήσεις πάνω από τα ελληνικά νησιά ως μέσο προώθησης των παράνομων διεκδικήσεών της, αυτός που λέει πάντα την τελευταία λέξη στους ουρανούς του Αιγαίου είναι η Πολεμική Αεροπορία.
Με την καθοδήγηση του ΓΕΕΘΑ και του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας, τα ελληνικά μαχητικά έχουν πάντοτε την αριθμητική υπεροχή απέναντι στα τουρκικά, τα οποία σπανίως πια έρχονται σε μεγάλους σχηματισμούς λόγω των αμέτρητων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η τουρκική αεροπορία. Ακόμη πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι οι Έλληνες πιλότοι βρίσκονται διαρκώς στην «6η ώρα» των Τούρκων, δηλαδή σε θέση βολής, διατηρώντας πάντα το τακτικό πλεονέκτημα. Η ψαλίδα μάλιστα αναμένεται να ανοίγει χρόνο με τον χρόνο, αφού οι αποφάσεις της κυβέρνησης για άμεση ενίσχυση της Πολεμικής Αεροπορίας με αεροσκάφη προηγμένης τεχνολογίας αποδίδουν ήδη καρπούς στο πεδίο.
Η Ελλάδα ανήκει πλέον στην αεροπορική «αφρόκρεμα» διατηρώντας ένα «φονικό» οπλοστάσιο με τρομακτικές δυνατότητες σε σχέση με την Τουρκία. Η έλευση των πρώτων Rafale αλλάζει το παιχνίδι φέρνοντας νέα δεδομένα στον επιχειρησιακό χάρτη. Οι πύραυλοι μεγάλου βεληνεκούς Meteor, σε συνεργασία με το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA, δίνουν το απόλυτο πλεονέκτημα στα Rafale που μπορούν να στοχοποιούν και να καταρρίπτουν στόχους προτού καν γίνουν αντιληπτά από την εχθρική αεράμυνα. Οι ιπτάμενοι της 332 Μοίρας «Γεράκι» εκπαιδεύονται με φρενήρεις ρυθμούς σε όλα τα σενάρια μάχης, ενώ με κάθε νέο αεροσκάφος που προστίθεται στη Μοίρα θα αυξάνονται δραματικά οι επιχειρησιακές δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας. Μέχρι το τέλος του χρόνου άλλωστε η χώρα θα διαθέτει 12 Rafale, ενώ έως το 2023 θα έχει και τα 24 αεροσκάφη της πρώτης Μοίρας.
Απέναντι στα Rafale η Τουρκία δεν έχει απάντηση, καθώς μπορεί μεν να διαθέτει μεγαλύτερο συνολικό αριθμό μαχητικών, υπολείπεται όμως κατά τουλάχιστον μισή γενιά στα θέματα της τεχνολογίας. Αυτήν τη στιγμή το τουρκικό οπλοστάσιο μετρά 260 αεροσκάφη που, σύμφωνα με πληροφορίες, αναλύονται σε 35 F-16 Block 30, 173 F-16 Block 40/50, 29 F-16 Block 50/52 και 23 F-4 Phantom II. Οι αριθμοί αυτοί δεν πρόκειται να αυξηθούν σύντομα, καθώς το αίτημα της Άγκυρας για 40 νέα F-16 παραμένει «παγωμένο» στο αμερικανικό Κογκρέσο, όπως και το ζήτημα της αναβάθμισης 80 μαχητικών στην εκδοχή Viper.
Στον αντίποδα, η Ελλάδα διαθέτει 6 Rafale, 153 F-16, 24 Mirage 2000-5 και 33 F-4E, σύνολο 216. Σε αυτά αν υπολογίσουμε ολόκληρη τη Μοίρα Rafale, φτάνουμε στα 234. Ακόμη και η αριθμητική διαφορά είναι αμελητέα, καθώς την ποιοτική διαφορά δεν κάνουν μόνο τα Rafale αλλά και τα αναβαθμισμένα F-16V που θα ενταχθούν στο ελληνικό οπλοστάσιο μέχρι το 2027.
Οι δύο πρώτες «οχιές» έχουν ήδη ολοκληρώσει τις πτητικές τους δοκιμές και όταν το πρωτότυπο που βρίσκεται στις ΗΠΑ πιστοποιηθεί από την αμερικανική Πολεμική Αεροπορία, θα ξεκινήσει και η παραλαβή των F-16V από την Πολεμική Αεροπορία.
Ο στόλος των ελληνικών F-16 αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω με την αναβάθμιση και των 38 Block 50, ενώ «τρέχουν» τα προγράμματα για την απόκτηση νέων οπλικών συστημάτων που θα «εκτοξεύσουν» τις δυνατότητες κρούσης τους, όπως οι ισραηλινοί πύραυλοι Rampage και οι συλλογές βομβών Spice. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και τη βούληση της χώρας να προχωρήσει στην 5η γενιά μαχητικών με την αγορά μιας Μοίρας F-35 που θα κατατάξει την Πολεμική Αεροπορία στις ισχυρότερες του κόσμου.
0 Σχόλια