Στην «κούρσα» φαίνεται να προηγούνται οι γαλλικές GoWind της Naval Group, πανίσχυρα «αδελφάκια» των Belharra
Γράφει ο Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com - ΠΗΓΗ: POLITICAL 24/05/2022 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]
Αν και τα φώτα της δημοσιότητας στράφηκαν για μία ακόμη φορά στην Πολεμική Αεροπορία, μετά την ανακοίνωση Κυριάκου Μητσοτάκη ότι η Ελλάδα ξεκινά τις διαδικασίες για την απόκτηση μίας μοίρας F-35, το Πολεμικό Ναυτικό συνεχίζει τη μεγάλη προσπάθεια εκσυγχρονισμού του στόλου με την πρόσκτηση νέων μονάδων και την αναβάθμιση υφιστάμενων.
Εδώ και αρκετούς μήνες, οι ανώτατοι αξιωματικοί του Ναυτικού Συμβουλίου εργάζονται πυρετωδώς για να αξιολογήσουν τις προτάσεις που φτάνουν με καταιγιστικό ρυθμό στο Επιτελείο αλλά και να σχεδιάσουν το μέλλον του Πολεμικού Ναυτικού με βάση τα όσα προβλέπει η Δομή Δυνάμεων, καθώς οτιδήποτε εντάσσεται στον Στόλο θα αποτελεί την εμπροσθοφυλακή των επόμενων 30-40 ετών.
Με το πρόγραμμα των φρεγατών Belharra να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, προτεραιότητα αυτήν τη στιγμή αποτελεί η επιλογή κορβέτας αλλά και ο εκσυγχρονισμός των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης «ΥΔΡΑ», που αποτελεί ειλημμένη απόφαση της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας.
Μέσα στον επόμενο μήνα, μάλιστα, αναμένεται να βγει «λευκός καπνός» στο θέμα των κορβετών, καθώς οι ναύαρχοι έχουν αξιολογήσει όλες τις διαθέσιμες προτάσεις και ετοιμάζουν τις τελικές τους εισηγήσεις στην κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, έπειτα από εξονυχιστικό έλεγχο και με κριτήρια τις επιχειρησιακές δυνατότητες, το κόστος και τους όρους αποπληρωμής, τους χρόνους παράδοσης αλλά και την ομοιογένεια, στην «κούρσα» επιλογής κορβέτας φαίνεται να προηγούνται οι γαλλικές GoWind της Naval Group, που αν και μικρότερα σκάφη, αποτελούν πανίσχυρα «αδελφάκια» των Belharra.
Στα φαβορί συγκαταλέγονται και οι ολλανδικές Sigma 10514 της Damen και ακολουθούν οι Doha της Fincantieri, οι Arrowhead 140 της Babcock και η κοινή πρόταση Γερμανίας - Ισραήλ με τη Sa’ar 6.
Σε κάθε περίπτωση, ανώτατες πηγές του Ναυτικού Επιτελείου ξεκαθαρίζουν πως όποια πρόταση και αν επιλεγεί θα πρέπει να εξασφαλίζει πως η ναυπήγηση θα γίνει στην Ελλάδα και τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής και παράδοσης θα τηρηθούν αυστηρά.
Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ
Όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, προτάσεις έχουν καταθέσει η κατασκευάστρια γερμανική εταιρεία ΤΚΜS σε συνεργασία με την Thales, η ιταλική Fincantieri, η βρετανική Babcock και η αμερικανική Lockheed Martin.
Ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ, ωστόσο, θα δώσει σημαντική «ανάσα» στον Στόλο μέχρι να ολοκληρωθούν τα προγράμματα πρόσκτησης νέων μονάδων επιφανείας, ενώ πιθανότατα θα αποτελούν τον μοναδικό φορέα ESSM όταν παροπλιστούν οι παλαιότερες φρεγάτες S. Ανώτατες πηγές, πάντως, επισημαίνουν ότι παρά τα όσα έχουν ακουστεί, δεν υπάρχει ενδιαφέρον ούτε από την ελληνική ούτε από την αμερικανική πλευρά για παραχώρηση LCS, οι οποίες θα επιβάρυναν το Πολεμικό Ναυτικό με επιπλέον έξοδα συντήρησης και επισκευών, καθώς τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο σύστημα πρόωσης οδήγησαν στην απόσυρσή τους από το Αμερικανικό Ναυτικό.
Οδικός χάρτης
Το Πολεμικό Ναυτικό με οδηγό του την εγκεκριμένη δομή δυνάμεων έχει χαράξει έναν οδικό χάρτη γεμάτο προκλήσεις και κομβικά σημεία. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται η παραλαβή των φρεγατών FDI Belharra και η δημιουργία κατάλληλων υποδομών υποδοχής και υποστήριξής τους στον ναύσταθμο, η πρόσκτηση κορβετών, η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, η παραλαβή και ένταξη σε υπηρεσία των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων MH-60 ROMEO και των αεροσκαφών Ρ-3. Ακόμη, η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού εισηγείται την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης για την 4η FDI Belharra, ενώ σχεδιάζεται η απόκτηση νέων υποβρυχίων για την αντικατάσταση των παλαιότερων 209 και ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής των νεότερων 214 καθώς και ο εκσυγχρονισμός των ΤΠΚ τύπου VOSPER.
0 Σχόλια