Ο δρόμος ακόμα είναι μακρύς, αφού την κατασκευή του πρώτου πλοίου θα ακολουθήσουν η τοποθέτηση των ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων και στη συνέχεια οι εν πλω δοκιμές
του Κώστα Σαρικά
Όχι απλά εντός χρονοδιαγράμματος αλλά με διαδικασίες οι οποίες προδικάζουν ακόμα και συντομότερη παράδοση στην Ελλάδα και στο Πολεμικό μας Ναυτικό των δύο πρώτων Belharra προχωρούν οι Γάλλοι το πρόγραμμα. Οι φωτογραφίες οι οποίες τις τελευταίες εβδομάδες έχουν δει το φως της δημοσιότητας και δείχνουν την τεράστια πρόοδο στις εργασίες κατασκευής της πρώτης FDI για λογαριασμό του Marine Nationale καταδεικνύουν ότι η κατασκευάστρια εταιρεία Naval Group αντιμετωπίζει το project ως ένα μεγάλο στοίχημα, μια μάχη με το χρόνο ώστε η πρώτη Belharra να προχωρήσει ταχύτατα, να επιλυθούν τυχόν προβλήματα και το πλοίο να παραδοθεί εντός του 2024.
Η κατασκευή, οι δοκιμές και η επιχειρησιακή ένταξη του πρώτου πλοίου μιας καινούργιας κλάσης όπως η FDI αποτελεί για κάθε ναυπηγείο πολεμικών πλοίων το κλειδί για ένα επιτυχημένο project. Mε τους Γάλλους να έχουν ανεβάσει ρυθμούς και ήδη το σκαρί της πρώτης φρεγάτας να βρίσκεται στο νερό μόλις λίγους μήνες έπειτα από την τελετή τοποθέτησης της τρόπιδας στην πλώρη του πλοίου.
Το Ελληνικό Επιτελείο παρακολουθεί με ιδιαίτερη ικανοποίηση την πρόοδο στην πρώτη FDI την ώρα που ήδη έχουν αρχίσει οι εργασίες «χτισίματος» και της δεύτερης φρεγάτας η οποία προορίζεται για το Πολεμικό μας Ναυτικό, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα θα «τρέξει» και η κατασκευή της τρίτης στη σειρά Belharra η οποία θα είναι το δεύτερο πλοίο που θα παραλάβει ο Ελληνικός Στόλος. Ο δρόμος ακόμα είναι μακρύς, αφού την κατασκευή του πρώτου πλοίου θα ακολουθήσουν η τοποθέτηση των ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων και στη συνέχεια οι εν πλω δοκιμές μέχρι η φρεγάτα να πιστοποιηθεί και να αποτελέσει το πρωτότυπο για τα υπόλοιπα πλοία. Με το κλιμάκιο των Ελλήνων αξιωματικών να βρίσκεται στη Γαλλία και να παρακολουθεί βήμα-βήμα την κατασκευή των πλοίων δίπλα στους Γάλλους τεχνικούς.
Την ίδια ώρα στην Αθήνα όλο και πιο έντονες γίνονται οι σκέψεις για ενεργοποίηση της option για κατασκευή και 4ης Belharra όπως προβλέπεται στη σχετική συμφωνία που υπέγραψαν πριν από λίγους μήνες οι δύο πλευρές. Η εκτίναξη των τιμών τόσο στις πρώτες ύλες όσο και στην ενέργεια εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης έχουν ως αποτέλεσμα το 1 δις το οποίο κοστίζει η επιπλέον Belharra να θεωρείται σήμερα ως τιμή την οποία σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να πετύχει η Ελλάδα αν διαπραγματευόταν σήμερα την αγορά επιπλέον πλοίων. Όμως η συγκεκριμένη τιμή είναι ήδη «κλειδωμένη» από τη συμφωνία και κατά συνέπεια η Αθήνα ανά πάσα στιγμή μπορεί να την ενεργοποιήσει.
Το Πολεμικό Ναυτικό όμως «ναυμαχεί» σε δύο ακόμη πεδία τα οποία δεν είναι άλλα από την ειλημμένη απόφαση για αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ αλλά και το ζήτημα των καινούργιων κορβετών του Στόλου. Την εβδομάδα που πέρασε η εξέλιξη ήταν η πρόταση των Βρετανών για την Arrowhead 140 η οποία συνοδεύτηκε με αντίστοιχη πρόταση για αναβάθμιση των ΜΕΚΟ. Με τους Βρετανούς να περιλαμβάνουν στην πρόταση τους εγγυήσεις χρηματοδότησης αλλά και επενδύσεις στα Ελληνικά ναυπηγεία τα οποία θα αναλάβουν και τα δύο προγράμματα.
ΠΗΓΗ: newpost.gr
0 Σχόλια