Πηγές του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας προμηνύουν εντυπωσιακή συνέχεια με την 5η γενιά μαχητικών αεροσκαφών
Γράφει ο Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com - ΠΗΓΗ: POLITICAL 04/02/2022 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]
Με το αίτημα της Τουρκίας για νέα F-16 να βρίσκεται σε αναμονή, η Ελλάδα σχεδιάζει ήδη τις επόμενες κινήσεις της για την περαιτέρω αναβάθμιση του αεροπορικού της Στόλου και συνολικά των Ενόπλων Δυνάμεών της.
Επόμενος στόχος για την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία είναι η μετάβαση στην 5η γενιά μαχητικών αεροσκαφών και η ενσωμάτωση του «αόρατου» για τα εχθρικά ραντάρ F-35 στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας. Το τεχνολογικό άλμα που έφεραν τα Rafale «είναι μόνο η αρχή», τονίζουν με νόημα πηγές του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, προμηνύοντας την εντυπωσιακή συνέχεια που θα ακολουθήσει.
Το πρώτο βήμα για τη νέα εποχή θα γίνει εντός της επόμενης εβδομάδας με την άφιξη στην Αθήνα της ομάδας JSF (Joint Strike Fighter), όπως αποκαλείται το πρόγραμμα ανάπτυξης και πωλήσεων του F-35. Η ομάδα αυτή, που αποτελείται από υψηλόβαθμους Αμερικανούς αξιωματούχους, θα έχει διαδοχικές συναντήσεις με την ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Λάρισα ή Ανδραβίδα
Είχε προηγηθεί η αναλυτική παρουσίαση των δυνατοτήτων του υπερσύγχρονου αεροσκάφους σε πολιτική και στρατιωτική ηγεσία τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ μετά τις επαφές που θα λάβουν χώρα την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ακολουθήσει «αυτοψία» στις βάσεις που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν το F-35.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τις περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνουν η Λάρισα και η Ανδραβίδα, όμως σε κάθε περίπτωση θα απαιτηθούν σημαντικές αναβαθμίσεις σε θέματα ασφάλειας και υποστήριξης, ώστε να δημιουργηθεί η νέα «φωλιά» του Stealth μαχητικού.
Η επίσκεψη της ομάδας JSF είχε προγραμματιστεί για τις αρχές του έτους, όμως η απόφαση της Φινλανδίας να επιλέξει για μελλοντικό μαχητικό της το F-35 οδήγησε στην αναβολή των συζητήσεων με την Ελλάδα. Πηγές της κατασκευάστριας εταιρείας μάλιστα επισημαίνουν στην «Political» ότι η Αθήνα δεν πρέπει να χάσει άλλο χρόνο, διότι αρκετοί υποψήφιοι αγοραστές έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για το «αόρατο» αεροσκάφος, με κίνδυνο να δεσμευτούν όλες οι διαθέσιμες θέσεις στη γραμμή παραγωγής.
Κόστος και διαθεσιμότητα
Η «task force» του F-35 θα αναλάβει ακόμη να προετοιμάσει το αίτημα με το οποίο η Αθήνα θα ζητήσει από την αμερικανική κυβέρνηση να ενημερωθεί για το κόστος και τη διαθεσιμότητα του αεροσκάφους, ώστε να αγοράσει τουλάχιστον μία μοίρα F-35. Άλλωστε, η Δομή Δυνάμεων που ενέκρινε το ελληνικό Κοινοβούλιο προβλέπει την αγορά τουλάχιστον 48 νέων μαχητικών. Τα 24 Rafale καλύπτουν τις μισές ανάγκες για σύγχρονα αεροσκάφη, με τα υπόλοιπα 24 να είναι είτε μια δεύτερη μοίρα Rafale είτε μια μοίρα F-35, ώστε να αντικατασταθούν τα F-4 Phantom II.
Την αποφασιστικότητα της ηγεσίας να προχωρήσει στην 5η γενιά μαχητικών υπογράμμισε στο μήνυμά του και ο νέος αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, κατά την τελετή παραλαβής των καθηκόντων του. Ο αρχηγός ΓΕΑ τόνισε ότι η Πολεμική Αεροπορία μπαίνει σε νέα εποχή, όπου οι δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις θα αποτελούν μονόδρομο «και σε αυτό το κάλεσμα πρέπει να είμαστε παρόντες και προετοιμασμένοι να αφομοιώσουμε την τεχνολογία της επόμενης γενιάς, εκτινάσσοντας την Αεροπορία μας στο κλειστό κλαμπ της αεροπορικής ελίτ του σύγχρονου κόσμου», ανέφερε μεταξύ άλλων το πρώτο «Γεράκι» της χώρας. Ο αντιπτέραρχος Μπουρολιάς άλλωστε έχει άριστη γνώση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του F-35, αφού ως αρχηγός ΑΤΑ λάμβανε τις αναφορές των Ελλήνων πιλότων που συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ασκήσεις με τα ισραηλινά, ιταλικά και αμερικανικά F-35.
Ισορροπίες στο Αιγαίο
Το νέο δόγμα των δικτυοκεντρικών επιχειρήσεων εμπεδώνεται ήδη στην Πολεμική Αεροπορία, η οποία έχει ανατρέψει το ισοζύγιο δυνάμεων στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο με την έλευση των 4,5ης γενιάς Rafale F3R, ενώ η ισχύς πυρός του ελληνικού οπλοστασίου θα αναβαθμιστεί περαιτέρω με την ενσωμάτωση των φονικών «Οχιών», των αναβαθμισμένων F-16 Viper, τα οποία διακαώς επιθυμεί να αποκτήσει η Τουρκία, αλλά το αίτημά της βρίσκεται στον «πάγο» από την Ουάσιγκτον.
1 Σχόλια
O Κυκλος ζωης ενος F-35 ειναι 11 φορες το ΑΕΠ της ΡΩΣΙΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή