Στο γαλλικό πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο, που αναμένεται στον Σαρωνικό για τις εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου, θα μπουν οι υπογραφές για τις Belharra
Γράφει ο Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com - ΠΗΓΗ: POLITICAL 03/02/2022 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]
Στο κατάστρωμα του γαλλικού αεροπλανοφόρου «Charles de Gaulle» θέλουν να βάλουν τις τελικές υπογραφές για την προμήθεια των φρεγατών Belharra η Ελλάδα και η Γαλλία, επισφραγίζοντας με τον πιο συμβολικό τρόπο την ελληνογαλλική στρατηγική συνεργασία. Η ναυαρχίδα του γαλλικού ναυτικού αναμένεται να βρεθεί στον Σαρωνικό στα τέλη Μαρτίου και να δώσει δυναμικό «παρών» στους εορτασμούς της εθνικής επετείου.
Αν το σενάριο αυτό επαληθευτεί, κάτι που εξαρτάται και από τις εξελίξεις στην Ουκρανία, οι δύο πλευρές θα συναντηθούν στο κατάστρωμα του πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου και με φόντο τα Rafale που θα μεταφέρει θα δώσουν τα χέρια για να κλείσει και με τον πιο επίσημο τρόπο η συμφωνία για την απόκτηση τριών υπερσύγχρονων φρεγατών Belharra, οι οποίες θα αποτελούν την αιχμή του δόρατος του Πολεμικού Ναυτικού για τις επόμενες δεκαετίες.
Στην τελετή θα συμμετέχουν κορυφαίοι αξιωματούχοι των δύο χωρών, ενώ η παρουσία του ισχυρότερου πλοίου της Μεσογείου σε ελληνικά νερά -και μάλιστα ανήμερα την 25η Μαρτίου- θα εκπέμψει ένα ηχηρό μήνυμα αποτροπής απέναντι στον τουρκικό αναθεωρητισμό και τα νεοοθωμανικά σχέδια του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Στη Βουλή
Για να γίνουν όλα αυτά βέβαια θα πρέπει πρώτα να περάσει από την Ολομέλεια της Βουλής η σύμβαση για τις φρεγάτες, η οποία επρόκειτο να έρθει την περασμένη εβδομάδα μαζί με ένα πακέτο εξοπλιστικών προγραμμάτων, όπως τα επιπλέον έξι Rafale που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ και οι τορπίλες των Υποβρυχίων 214, όμως πήρε αναβολή εξαιτίας της συζήτησης για την πρόταση μομφής του ΣΥΡΙΖΑ. Πλέον αναζητείται νέα ημερομηνία εντός του Φεβρουαρίου ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες από την ελληνική πλευρά και να απομένουν οι τυπικές υπογραφές με το Παρίσι. Αν και οι προθεσμίες για τα διαδικαστικά βήματα πιέζουν, το πρόγραμμα βρίσκεται προς το παρόν εντός χρονοδιαγράμματος, αφού στα ναυπηγεία της Λοριάν έχουν ήδη ξεκινήσει οι προετοιμασίες για την κατασκευή της πρώτης ελληνικής Belharra.
Και κορβέτες
Παράλληλα με την ολοκλήρωση των διαδικασιών για τις Belharra, η ελληνική πλευρά «τρέχει» και το θέμα της νέας κορβέτας του Πολεμικού Ναυτικού. Ανώτατες πηγές ανέφεραν στην «Political» ότι το θέμα θα κλείσει εντός του προσεχούς διμήνου, ωστόσο με την επιλογή του πλοίου δεν τελειώνει αλλά ξεκινάει ένας «μαραθώνιος» για το Ναυτικό, καθώς η έλευση νέων μονάδων επιφανείας απαιτεί αναβαθμίσεις στις υποδομές του ναυστάθμου αλλά και ενίσχυση του προσωπικού με νέα και εξειδικευμένα στελέχη. Για την ώρα, οι διαπραγματεύσεις με τους υποψήφιους κατασκευαστές κορβετών είναι πυρετώδεις, με την ελληνική πλευρά να έχει στα χέρια της τις προτάσεις της Γαλλίας για τις Gowind, της Ολλανδίας για τις Sigma 10514, της Ιταλίας τις Doha και των ΗΠΑ, αν μπορεί να θεωρηθεί νέα πρόταση η αμερικανική απάντηση στο αίτημα που είχε στείλει η Αθήνα προτού συμφωνήσει με τη Γαλλία για τις Belharra.
Μονάδες επιφανείας
Η ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού όμως δεν θα σταματήσει στις κορβέτες, αφού η δομή δυνάμεων προβλέπει τουλάχιστον δώδεκα μεγάλες μονάδες επιφανείας. Στο μικροσκόπιο του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού βρίσκονται άλλωστε τα ναρκοθηρευτικά κλάσης «Alkmaar» και οι μεταχειρισμένες φρεγάτες Μ της Ολλανδίας, ενώ ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ποια θα είναι η μοίρα των ελληνικών ΜΕΚΟ. Ανώτατη στρατιωτική πηγή επισήμανε στην «Political» ότι προέχει η αγορά νέων πλοίων και όχι η αναβάθμιση μονάδων που έχουν το πολύ 15 χρόνια ζωής, ενώ στους άμεσους στόχους του επιτελείου είναι η ενίσχυση και του στόλου των υποβρυχίων με την προμήθεια τουλάχιστον δύο νέων «αόρατων» κυνηγών.
0 Σχόλια