Η αντίστροφη μέτρηση για τα RAFALE F3R έχει ήδη ξεκινήσει για το αεροπορικό Επιτελείο που αναμένει τη νέα ιστορική στιγμή για τον αεροπορικό στόλο, ο οποίος βήμα - βήμα μετατρέπεται στη δεύτερη μεγαλύτερη δύναμη της Γηραιάς Ηπείρου.
Η 19η Ιανουαρίου καθορίζεται ως ημέρα σταθμός, με μόνη επιφύλαξη αυτή των καιρικών συνθηκών που θα καθορίσουν το μεγάλο ταξίδι των πρώτων έξι Ελληνικών RAFALE, από το Μερινιάκ στην Τανάγρα.
Εφόσον όλα οδεύσουν βάσει του υπάρχοντος σχεδιασμού, την 6άδα των νέων μαχητικών σύμφωνα με πληροφορίες θα συνοδεύσουν τιμητικά ως την προσγείωσή τους στην Τανάγρα, τα Mirage 2000 κι έτσι στο FIR Αθηνών θ’ απαθανατιστεί η πρώτη εικόνα της ιστορικής συνέχειας της 332 Μοίρας «Γεράκι».
Παράλληλα αυτή η αεροπορική συνάντηση, των RAFALE F3R με τα Mirage 2000 αποτυπώνει τη συνέχεια του άγνωστου που «τρόμαζε» διαχρονικά την τουρκική Πολεμική Αεροπορία. Θεωρείται μάλιστα βέβαιο πως θα επιχειρήσουν οι Τούρκοι μέσα στο 2022 να έχουν κάποιο τετ α τετ με τα νέα Ελληνικά μαχητικά 4,5 γενιάς, ώστε να πάρουν την πρώτη «γεύση» και να βγάλουν τα πρώτα συμπεράσματα που τους αφορούν.
Αμέσως μετά την προσγείωση και τροχοδρόμηση των RAFALE, μέχρι το σημείο στάθμευσης στην 332 Μοίρα «Γεράκι», την ομιλία του υπουργού και της στρατιωτικής ηγεσίας, τα «γεράκια» της Τανάγρας έχουν μακρύ δρόμο να διανύσουν, τόσο εκπαιδευτικό αλλά παράλληλα και επιχειρησιακό.
Η ανανέωση του αεροπορικού δόγματος
Σύμφωνα με τα όσα εξηγούν πηγές από το αεροπορικό Επιτελείο, από τα έξι μαχητικά ένα ζεύγος άμεσα θα μετασταθμεύσει για όσο καιρό απαιτηθεί στην Ανδραβίδα (σ.σ. το είχαμε αναφέρει σε προγενέστερο ρεπορτάζ μας επιγραμματικά) κι από την βάση της Ηλείας θα ξεκινήσει η λεγόμενη επικαιροποίηση του δόγματος της Πολεμικής Αεροπορίας.
Στο Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής, που εκπαιδεύει τους Έλληνες «top gun», μαζί με το Σχολείο Όπλων Τακτικής, θα γραφτεί το «βιβλίο» των RAFALE, για τις τακτικές που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν από την πολεμική μοίρα για την επίτευξη αεροπορικής υπεροχής.
Πρόκειται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για μια διαρκή διαδικασία που επικαιροποιείται, όταν δοκιμάζονται νέες τακτικές αλλά κι όταν εισέρχεται ένα νέο όπλο στην Πολεμική Αεροπορία.
Το προηγμένο μαχητικό που ενσωματώνει όλες τις δυνατότητες αεροπορικής υπεροχής που ενδιαφέρουν το Αεροπορικό Επιτελείο, γίνεται το νέο πεδίο «έρευνας» των στελεχών του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής, τα οποία αφού περάσουν μια περίοδο «γνωριμίας» με το αεροσκάφος, θα συνεχίσουν σ’ έναν μεγάλο αριθμό πτήσεων αξιολόγησης και ταυτόχρονα θ’ αρχίσουν να καταρτούν μια νέα βασική σειρά κατευθύνσεων για το πως θα μπορούσε να επιτευχθεί η μέγιστη επιχειρησιακή αξιοποίηση του RAFALE F3R.
Πρακτικά όλα αυτά μεταφράζονται πως τα νέα αεροσκάφη θα επιχειρούν σε αυτόνομο πλαίσιο, αναχαίτιση - αεροπορική υπεροχή, αλλά και πως θα «κουμπώνουν» σε συνδυασμένες δράσεις με μεγάλους σχηματισμούς (COMAO) άλλων τύπων αεροσκαφών που διαθέτει στον στόλο η Πολεμική Αεροπορία.
Οι νέες αεροπορικές οδοί…
Η συνδυασμένη δράση σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο είναι η πλέον ενδεδειγμένη διαδικασία που επιτυγχάνεται η ζητούμενη «αεροπορική υπεροχή» και κρούση που υπό αυτές τις συνθήκες, πολύ δύσκολα μπορεί ν’ αντιμετωπιστεί από έναν αντίπαλο.
Έτσι λοιπόν οι εκπαιδευτές και τα στελέχη του ΚΕΑΤ θα βρουν τον τρόπο ν’ ανοίξουν το δρόμο, επιτυγχάνοντας το μέγιστο αποτέλεσμα για τις αεροπορικές επιχειρήσεις.
Άλλωστε οι ίδιοι οι αεροπόροι θεωρούν βέβαιο ότι τα RAFALE F3R, ανοίγουν νέα πεδία στα έμπειρα χέρια τους, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψιν τις πολύ μεγάλες αποστάσεις εντοπισμού εχθρικών στόχων, το μεγάλο βεληνεκές των πυραύλων, την προηγμένη αντίληψη τακτικής κατάστασης που προσφέρει στους χειριστές το ίδιο το μαχητικό αλλά και δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου που είναι εν πολλοίς «άγνωστες». Και οπωσδήποτε πιο προηγμένες από τα μαχητικά που πετούν εκατέρωθεν στον ουρανό του Αιγαίου.
ΠΗΓΗ: hellasjournal.com
0 Σχόλια