Σύμφωνα με την Γαλλική πρόταση ο χρόνος κατασκευής κάθε Gowind υπολογίζεται στους 30-32 μήνες
του Κώστα Σαρικά
Αποφασισμένοι έπειτα από την συμφωνία για τις φρεγάτες Belharra να κερδίσουν και τη «ναυμαχία» για τις καινούργιες Ελληνικές κορβέτες εμφανίζονται οι Γάλλοι με τις επόμενες εβδομάδες να κρίνονται ως καθοριστικές για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων. Έχουν να ανταγωνιστούν την εξαιρετική πρόταση των Ολλανδών με την κορβέτα Sigma 10514 η οποία αποτελεί σύμφωνα με τους Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού ένα ανάλογων δυνατοτήτων πλοίο με ερωτηματικό να παραμένει ακόμη η Ιταλική πρόταση η οποία αναμένεται το επόμενο διάστημα για την μεγαλύτερου εκτοπίσματος κορβέτα Doha η οποία παραπέμπει περισσότερο σε μια μικρή φρεγάτα.
Σύμφωνα με πληροφορίες η αρχική πρόταση των Γάλλων της Naval Group για τέσσερις κορβέτες Gowind, με πλήρη οπλισμό και με την υποστήριξη-εκπαίδευση να περιλαμβάνεται στο συνολικό πακέτο, αγγίζει το 1,7 δις ευρώ. Με τους Γάλλους όμως να εμφανίζονται ανοιχτοί στη διαπραγμάτευση όπως άλλωστε έκαναν και στην υπόθεση των φρεγατών Belharra όπου τελικά έπεσαν στα 3,050 δις ευρώ για τρεις φρεγάτες με πλήρη οπλισμό και υποστήριξη.
Η πίεση ήδη είναι μεγάλη από τους Ολλανδούς ενώ άγνωστη προς το παρόν παραμένει η Ιταλική πρόταση της Fincantieri με την Doha αν και θεωρείται δεδομένο ότι το κόστος για τέσσερα πλοία αναμένεται να είναι αρκετά υψηλότερο αφού πρόκειται για σαφώς μεγαλύτερη Μονάδα η οποία ξεπερνά σε εκτόπισμα τους 3200 τόνους. Το Πολεμικό Ναυτικό έχει ως στόχο να πιέσει ώστε το συνολικό κόστος να πέσει ακόμα και κάτω από το 1,5 δις προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ.
Η Γαλλική πρόταση αφορά την Gowind με εκτόπισμα τους 2800 τόνους δηλαδή το πλοίο που κατασκευάζεται ήδη για λογαριασμό του Αιγυπτιακού πολεμικού ναυτικού. Η διαμόρφωση την οποία προτείνει η κατασκευάστρια Naval Group περιλαμβάνει 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους MICA, όπως άλλωστε επιθυμεί το Πολεμικό Ναυτικό, το ραντάρ NS-100, σύστημα εγγύς προστασίας(CIWS) RAM, πυροβόλο Οto Melara 76mm, σόναρ τρόπιδας(Ηull Mounted) και συρόμενο σόναρ Captas-2 και σύστημα πρόωσης CODLOD(Combined Diesel -Electric orDiesel).
To Πολεμικό Ναυτικό φαίνεται ότι επιλέγει ως αντιαεροπορικούς πυραύλους τους Mica έναντι άλλων προτάσεων αφού τους ίδιους πυραύλους χρησιμοποιεί ήδη και η Πολεμική Αεροπορία τόσο στα Mirage όσο και στα Rafale. Ο κοινός με την ΠΑ πύραυλος εξυπηρετεί το ΠΝ για λόγους κόστους, συντήρησης και αναβάθμισης και αυτός φαίνεται ότι είναι ο λόγος που οι Επιτελείς καταλήγουν σε αυτή την επιλογή.
Η προτεινόμενη από τους Γάλλους Gowind έχει μήκος 102 μέτρα, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 25 κόμβους και με την οικονομική ταχύτητα των 15 κόμβων θα έχει αυτονομία 4.500 μίλια με 95 άτομα πλήρωμα και ομάδες Ειδικών Επιχειρήσεων συνολικά. Θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί οργανικό ελικόπτερο έως και 11 τόνων αλλά και UAV κλάσης S-100 ενώ θα διαθέτει και δύο ταχύπλοα RHIB μήκους 7 μέτρων.
Οι Γάλλοι-όπως και οι Ολλανδοί-αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο ναυπήγησης των κορβετών σε Ελληνικά ναυπηγεία όπως ακριβώς έκαναν και για τις Αιγυπτιακές Gowind με την πρώτη να κατασκευάζεται στη Lorient και τις υπόλοιπες τρεις στα ναυπηγεία της Αλεξάνδρειας. Προϋπόθεση φυσικά είναι να βρεθεί λύση στο εξαιρετικά «θολό» τοπίο των Ελληνικών ναυπηγείων. Το γεγονός ότι ήδη στα ναυπηγεία της Lorient υπάρχουν παραγγελίες έως και το 2026 σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις των Γάλλων της Naval Group δεν αποτελεί πρόβλημα. Και σε περίπτωση που η Ελλάδα και το Πολεμικό Ναυτικό συμφωνήσουν τελικά για τις Gowind εμφανίζονται έτοιμοι να αλλάξουν τη σειρά κατασκευής και να δώσουν προτεραιότητα στις Ελληνικές κορβέτες.
Σύμφωνα με την Γαλλική πρόταση ο χρόνος κατασκευής κάθε Gowind υπολογίζεται στους 30-32 μήνες.
ΠΗΓΗ: newpost.gr
0 Σχόλια