Αποφασισμένοι οι Γάλλοι να πάρουν και τις κορβέτες-Νέα ρελάνς για 4 Gowind-Όλο το παρασκήνιο

Αποφασισμένοι οι Γάλλοι να πάρουν και τις κορβέτες-Νέα ρελάνς για 4 Gowind-Όλο το παρασκήνιο

Belharra και Gowind είναι σχεδόν παρόμοια πλοία με πολλά κοινά συστήματα που βοηθούν τον χρήστη σε ζητήματα συντήρησης, υποστήριξης αλλά και εκπαίδευσης των στελεχών

του Κώστα Σαρικά

Οι Γάλλοι της Naval Group όπως ήταν αναμενόμενο επανήλθαν. Και με νέα δελεαστική πρόταση προς το Πολεμικό Ναυτικό για τέσσερις Gowind «χτυπούν» τον άτυπο διαγωνισμό για τις νέες κορβέτες του Στόλου. Είχε προηγηθεί η άκρως ανταγωνιστική Ολλανδική προσφορά της Damen με τις Sigma10514 που ήδη έριχνε το κόστος για κάθε κορβέτα κάτω από τα 400 εκ ευρώ για να απαντήσει σχεδόν άμεσα η Γαλλική εταιρεία με νέα βελτιωμένη πρόταση.

Η «ναυμαχία» για τις κορβέτες εξελίσσεται πλέον σε μια σκληρή κόντρα των δύο κορυφαίων ναυπηγικών ομίλων με τη Naval Group να δείχνει αποφασισμένη να μην επιτρέψει στους Ολλανδούς να κυριαρχήσουν. Και με στόχο να αναλάβει ουσιαστικά εξ’ ολοκλήρου την αλλαγή σελίδας για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό «χτίζοντας» όλα τα καινούργια πλοία του Στόλου.

Έχοντας ήδη ισχυρά πλεονεκτήματα στη «φαρέτρα» της η Naval Group θέλει να «εξαντλήσει» τους Ολλανδούς στην τελική ευθεία και να κόψει πρώτη το νήμα και για το πρόγραμμα των κορβετών όπως ακριβώς έκανε με τις φρεγάτες Belharra. Kαι εκεί εστιάζεται το πρώτο από τα ισχυρά «χαρτιά» που διαθέτει το οποίο δεν είναι άλλο από την ομοιομορφία των πλοίων.

Belharra και Gowind είναι σχεδόν παρόμοια πλοία με πολλά κοινά συστήματα που βοηθούν τον χρήστη σε ζητήματα συντήρησης, υποστήριξης αλλά και εκπαίδευσης των στελεχών. Επιπλέον παραχωρούν στο Πολεμικό Ναυτικό και στην Ελλάδα το δικαίωμα να κατασκευάζει τα επόμενα χρόνια κορβέτες Gowind διαθέτοντας την τεχνογνωσία και τα σχέδια αλλά και να τις εξάγει (Export License) έπειτα από συμφωνία με τον αρχικό κατασκευαστή δηλαδή την Naval Group.

Tα στελέχη της Γαλλικής εταιρείας έχουν εδώ και αρκετούς μήνες «στρατοπεδεύσει» στην Ελλάδα διεκδικώντας αρχικά το πρόγραμμα των φρεγατών και στη συνέχεια όταν «κλείδωσαν» τη συμφωνία για την ολοκλήρωση της σύμβασης η οποία θα αφορά τρεις συν μιας Belharra για το Πολεμικό Ναυτικό. Όμως οι Επιτελείς του ΠΝ φαίνεται να διαμηνύουν ότι η «ναυμαχία» παραμένει ανοιχτή όχι μόνο για τους Ολλανδούς οι οποίοι ετοιμάζουν την δική τους απάντηση αλλά και για όποιον ακόμη διεκδικητή του προγράμματος επιθυμεί έστω και τώρα να μπει στην κούρσα. Με ξεκάθαρο στόχο να κερδίσουν τα μέγιστα για τον Στόλο των επόμενων δεκαετιών. Άλλωστε και η διαπραγμάτευση για τις φρεγάτες έδειξε ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια μείωσης του κόστους αλλά και ευνοικότερων όρων για το ΠΝ στην τελική συμφωνία.

Και εάν το ζήτημα των καινούργιων κορβετών αναμένεται να ξεκαθαρίσει τους πρώτους μήνες του 2022, οι πληροφορίες για τις διαπραγματεύσεις πάνω στην σύμβαση των φρεγατών Belharra αναφέρουν ότι το χρονοδιάγραμμα παραμένει το ίδιο. Δηλαδή προσχέδιο (Draft) της σύμβασης ακόμα και εκτός του 2021 και έως την Άνοιξη του 2022 οι τελικές υπογραφές. Και μάλιστα η συμφωνία φαίνεται ότι θα αφορά «πακέτο» τριών ξεχωριστών συμβάσεων που θα αφορούν την πλατφόρμα, τον οπλισμό και την υποστήριξη των πλοίων. Με τις δύο πρώτες να έχουν σχεδόν ξεκαθαρίσει όμως στο ζήτημα της υποστήριξης τα αρμόδια στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων θέλουν να «δέσουν» τους Γάλλους με μια σύμβαση που θα προβλέπει τα πάντα με κάθε λεπτομέρεια.

ΠΗΓΗ: newpost.gr

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

  1. Αναρωτιέμαι γιατί σε αυτήν την βροχή δισεκατομμύριων και θέλησης των Γάλλων δεν αναφέρθηκε ποτέ η παραχώρηση των δύο αποσυρομενων Lafayette που αναβαθμιζονται γρήγορα και φθηνά τώρα πια και με oto Melara και με phalanx από εμάς, χρειαζόμαστε αλλωστε ανταλλακτικά από τις παλιές S για τις αναβαθμισμενες, δεν προτάθηκε ποτέ ούτε από τους Γάλλους πολύ περίεργο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή