του Κώστα Σαρικά
Μπορεί το πρόγραμμα που αφορά την αναβάθμιση των 38 μαχητικών F-16 block 50 να μην βρισκόταν στο «πακέτο» το οποίο συζητήθηκε χθες στην αρμόδια για τα εξοπλιστικά επιτροπή του κοινοβουλίου όμως σύμφωνα με πληροφορίες όχι απλά παραμένει «ζωντανό» και «ανοιχτό» αλλά πρόθεση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου είναι να μπει και αυτό σύντομα σε τροχιά υλοποίησης.
Το πρόγραμμα που επιθυμεί διακαώς η Πολεμική Αεροπορία και θα «κουμπώσει» με την αναβάθμιση των 84 μαχητικών σε διαμόρφωση Viper, θα πάρει το δρόμο του «όπως πρέπει και σωστά» φέρεται να τόνισε ο ΥΠΕΘΑ σε ερώτηση που τέθηκε στην επιτροπή ακυρώνοντας ουσιαστικά τις φήμες ότι η κρίσιμη για τα Ελληνικά «φτερά» απόφαση παραπέμπεται στις «καλένδες». Αντίθετα φαίνεται ότι εξακολουθεί να αποτελεί πρόγραμμα προτεραιότητας για την πολιτική ηγεσία φτάνει να ρυθμιστούν σύμφωνα με πληροφορίες ορισμένες εκκρεμότητες σχετικά με τα πάλαι ποτέ λεγόμενα «αντισταθμιστικά ωφελήματα (ΑΩ ή offsets)» τα οποία πλέον αναφέρονται ως SSI (Security of Supply and Information).
Ήδη τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ήδη επανεξετάζουν όλες τις παραμέτρους οι οποίες αφορούν τα SSI ώστε σύντομα το πρόγραμμα να προχωρήσει προς έγκριση και υλοποίηση. Μια από αυτές τις παραμέτρους μάλιστα οι οποίες έχουν μπει στο μικροσκόπιο φέρεται να είναι και η κατασκευή από την Lockheed Martin υποδομών στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο όπου σχεδιάζεται να πραγματοποιηθούν όλες οι εργασίες αναβάθμισης των 38 αεροσκαφών.
Πρόκειται για το κύριο υπόστεγο που θα χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση όσο και τα τρία απαραίτητα συνεργεία που θα αναλάβουν τις εργασίες. Ήδη εξετάζεται το ενδεχόμενο τα έργα υποδομής να εκτελεστούν μέσω προγράμματος της Αμερικανικής αεροπορίας και όχι μέσω των SSI. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το εναλλακτικό σχέδιο έχει ήδη καταρτιστεί και βρίσκεται στη διάθεση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας αλλά και της Πολεμικής Αεροπορίας.
Σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι το επόμενο διάστημα θα βρεθεί η «φόρμουλα» ώστε το πρόγραμμα να προχωρήσει και τα 38 μαχητικά να πάρουν τη «σειρά» τους για να αναβαθμιστούν σε block 52+ όπως προβλέπεται στον σχεδιασμό της Πολεμικής Αεροπορίας. Σχεδιασμός που αποφασίστηκε εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια όταν μπήκε στις «ράγες» το πρόγραμμα αναβάθμισης των 84 F-16 σε διαμόρφωση Viper.
Στόχος της Πολεμικής Αεροπορίας είναι η αναβάθμιση των F-16 block50 να «τρέξει» ταυτόχρονα με το πρόγραμμα των 84 Viper ώστε μέσα στα επόμενα έξι χρόνια τα απάρτια των μαχητικών που μετατρέπονται σε «Οχιές» να φεύγουν άμεσα για την Αγχίαλο και να «κουμπώνουν» στα block 50.
Tην ώρα που η Τουρκία αναζητά απελπισμένα λύσεις για να καλύψει την ανισορροπία συσχετισμών που έρχεται στο Αιγαίο μετά την απόκτηση των Rafale και την αναβάθμιση των F-16, η Αθήνα δεν θέλει να «κλωτσήσει» την ευκαιρία να δυναμώσει ακόμη περισσότερο τα Ελληνικά «γεράκια» με επιπλέον 38 αναβαθμισμένα μαχητικά. Και να δώσει νέα πνοή, χρόνο ζωής και αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες στα αεροσκάφη της 347 Πολεμικής Μοίρας «ΠΕΡΣΕΑΣ» και της 341 Πολεμικής Μοίρας «ΒΕΛΟΣ».
ΠΗΓΗ: newpost.gr
0 Σχόλια