ΦΩΤΟ: Η εκπαίδευση στο πτητικό επίπεδο για τις δυο πρώτες τετράδες αεροπόρων έχουν προχωρήσει αρκετά. Ειδικά οι πρώτοι τέσσερις είναι έτοιμοι ν’ αναλάβουν όχι μόνο την εκπαίδευση των αεροπόρων στην Τανάγρα, αλλά και αποστολές αεροπορικής υπεροχής της Πολεμικής Αεροπορίας. Πηγή εικόνας: Dassault
Τις αποσκευές της ετοιμάζει η τρίτη και τελευταία τετράδα ιπταμένων εκπαιδευτών της 332 Μοίρας «Γεράκι», οι οποίοι – 12 στο σύνολό τους – από την αρχή της νέας χρονιάς θα αναλάβουν το βαρύ έργο να μάθουν σε όλους τους υπόλοιπους αεροπόρους της Τανάγρας, ποιο είναι το νέο απόκτημα της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο αρχικός σχεδιασμός που έκανε το αεροπορικό Επιτελείο ήταν οι Έλληνες εκπαιδευτές να είναι δώδεκα και ήδη οι πρώτοι οκτώ αναπτύσσουν καθημερινά στην αεροπορική βάση του Μερινιάκ τις δεξιότητες που έχουν αποκτήσει, μέσα από ένα επίπονο πρόγραμμα που είχε ξεκινήσει την περασμένη άνοιξη.
Στην επιλογή και της τελευταίας τετράδας που μεταβαίνει στη Γαλλία, το πολύ έως τις αρχές του επόμενου μήνα, ακολουθήθηκε η πεπατημένη που ίσχυσε για τις δυο προηγούμενες. Δηλαδή έχει μετρήσει η εμπειρία των αεροπόρων στο σύνολο των πτητικών ωρών που έχουν συμπληρώσει αλλά και στον τύπο του αεροσκάφους που αφήνουν για να περάσουν στα Rafale F3R.
Και οι τέσσερις της τρίτης αποστολής πρέπει να έχουν 500 ώρες πτήσεων και πάνω στον τύπο του μαχητικού που υπηρετούσαν. Το μοτίβο αυτό, όπως επισημαίνουν στρατιωτικές πηγές, ήταν απόφαση του αεροπορικού Επιτελείου, οι Αξιωματικοί του οποίου εξήγησαν το σκεπτικό τους στους Γάλλους.
Έμπειρα «γεράκια» με εκατοντάδες ώρες αναχαίτισης
Η Ελληνική πλευρά επιζητεί έμπειρους αεροπόρους στα stick των Rafale F3R οι οποίοι να έχουν περάσει απ’ όλη την γκάμα των αεροπορικών σεναρίων ώστε άμεσα να μπορέσουν να αναρριχηθούν στην κορυφή της αεροπορικής υπεροχής στην περιοχή.
ΦΩΤΟ: Η τελευταία τετράδα των αεροπόρων που μεταβαίνει στη Γαλλία θα φτάσει έως και το επίπεδο των πτήσεων με εξομοιωτή. Στο αεροσκάφος η εκπαίδευση θα γίνει στο Ελληνικό έδαφος. Πηγή εικόνας: Dassault
Οι Γάλλοι από τη δική τους πλευρά γνέφουν καταφατικά διότι η αεροπορική υπεροχή όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά κυρίως στη Μεσόγειο με τις δικές τους αεροπορικές πλατφόρμες, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αεροπορική αγορά αλλά και στις γεωστρατηγικές εξελίξεις.
Οι πληροφορίες που υπάρχουν από το Αεροπορικό Επιτελείο για τους τέσσερις που συμπληρώνουν την δωδεκάδα των Rafale F3R αναφέρουν ότι θα περάσουν απ’ όλη την ακαδημαϊκή- θεωρητική εκπαίδευση για την οποία υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος και θα φτάσουν σε προχωρημένο στάδιο, πετώντας στον εξομοιωτή του αεροσκάφους 4,5 γενιάς.
Τις πτήσεις εξοικείωσης δεμένοι στο cockpit αεροσκάφους θα τις ζήσουν στην 332 Μοίρα στην Τανάγρα, αφού πιστοποιηθούν από τους Γάλλους εκπαιδευτές που θα ταξιδέψουν μαζί με τους Έλληνες αεροπόρους, φέρνοντας στα τέλη ή το πολύ στις αρχές του νέου έτους τα έξι πρώτα Rafale F3R στη φωλιά της «Γαλλικής σχολής» της Πολεμικής Αεροπορίας.
Φουλ για τετράδα Rafale
Σε ό,τι αφορά τις δυο πρώτες σειρές, εκείνο το οποίο λένε κάποιοι μπορεί να είναι λακωνικό αλλά σίγουρα αποτελεί την ουσία της εκπαίδευσης στην Γαλλική αεροπορική βάση που βρίσκεται κοντά στο Μπορντό: «Όλα καλά! Όσο πετάς προοδεύεις» .
Η επιτροπή παραλαβής της Πολεμικής Αεροπορίας που έχει στρατοπεδεύσει στη Γαλλία και την βάση του Ιστρ στη Μασσαλία, ήδη εργάζεται πάνω στο τέταρτο Rafale F3R και αναλαμβάνει να κάνει φύλλο και φτερό το κάθε μαχητικό που βρίσκεται υπό παραλαβή. Κι αυτό γίνεται τόσο στο έδαφος και στα γραφεία της κατασκευάστριας εταιρείας με την λεπτομερή εξέταση του ημερολογίου του αεροσκάφους, αλλά και στον αέρα.
Ειδικά εκεί οι δοκιμές είναι άκρως εξαντλητικές όχι μόνο για τον ιπτάμενο αλλά και για το μαχητικό καθώς η πλατφόρμα πρέπει να μην πέσει σε καμία από τις δοκιμασίες κάτω από το άριστα.
Την ίδια στιγμή και η δεύτερη σειρά που είχε ξεκινήσει την εκπαίδευση στο νέο τύπου μαχητικού στα μέσα Σεπτεμβρίου πλέον έχει προχωρήσει σε πιο σύνθετα σενάρια, ενώ η πρώτη τετράδα είναι απολύτως έτοιμη ν’ αναλάβει τον ρόλο του εκπαιδευτή με την επιστροφή της στην Τανάγρα. Σαφώς δε και αποστολές αεροπορικής υπεροχής…
ΠΗΓΗ: hellasjournal.com
0 Σχόλια