Έως τα τέλη του μήνα και η δεύτερη «φουρνιά» των ιπτάμενων που εκπαιδεύονται στη Γαλλία θ’ αφήσει τα θρανία και τον εξομοιωτή και θα περάσει στις πτήσεις εξοικείωσης με το Rafale F3R. Πηγή εικόνας: Dassault
Μόνο απαρατήρητη δεν μπορεί να περάσει η δήλωση που έκανε στον Ελληνικό Τύπο ο Γάλλος Σμηναγός JeromeThoule ή αλλιώς «Schuss», ο οποίος προσγειώθηκε με ένα RafaleF3R στην αεροπορική βάση της Τανάγρας.
«Για να έλθουμε από την Γαλλία, χρειαστήκαμε τις τρεις δεξαμενές μας στο αεροσκάφος κι αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα του μαχητικού, η μεγάλη αυτονομία που διαθέτει και μάλιστα μπορεί να μεταφέρει οπλισμό μιάμιση φορά μεγαλύτερη από το βάρος του» είπε ο Γάλλος Σμηναγός αφήνοντας να εννοηθεί ότι σε λίγους μήνες η Τανάγρα μετατρέπεται ουσιαστικά σ’ ένα σημαντικότατο ορμητήριο της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο έτερος ιπτάμενος της ομάδας SoloDisplay του Rafale, με το υποκοριστικό «Babouc», δεν παρέλειψε να περιγράψει, ίσως την πιο σημαντική λεπτομέρεια για την «ριπή ανέμου», λέγοντας πως «Το Rafale είναι το μαχητικό το οποίο θα μπει πρώτο στην μάχη, θα καθαρίσει το τοπίο αλλά θα μείνει εκεί και θα φύγει τελευταίο. Είναι αυτό που το κάνει εντελώς ξεχωριστό»
Αυτές οι δηλώσεις έρχονται την στιγμή που και το δεύτερο Rafale έχει ήδη βαφτεί στα Ελληνικά χρώματα κι έχει περάσει στην κυριότητα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, όπως πρώτη είχε γράψει πριν λίγα 24ωρα η σελίδα μας.
Και από την αεροπορική βάση του Istres, εκεί που έγιναν όλες οι διαδικασίες αναβάθμισης των Ελληνικών Rafale, το δεύτερο αεροσκάφος με τα γαλανόλευκα χαρακτηριστικά στις πτέρυγες, άφησε πίσω του τη νοτιοανατολική Γαλλία για να προσγειωθεί στην βάση του Mérignac εκεί δηλαδή που τα Ελληνικά «γεράκια» καθημερινά πετούν με τα νέα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας…
Ωστόσο αν σταθούμε στην αρχική δήλωση του Γάλλου Σμηναγού, αντιλαμβανόμαστε ότι το νέο δόρυ της Πολεμικής Αεροπορίας είναι ικανό από την Τανάγρα να λάβει αποστολή πιο μακριά από τον «κλειστό» ουρανό του Αιγαίου.
Και σε αυτό το σημείο οι άνθρωποι της Πολεμικής Αεροπορίας θυμίζουν εκείνες τις πτήσεις που είχαν γίνει στο παρελθόν στη Μεγαλόνησο. Πτήσεις που σχεδιάστηκαν υποδειγματικά και «δίδαξαν» τι σημαίνει «Αίεν Υψικρατείν»… Αποστολές που όχι μόνο πόνεσαν τη γείτονα αλλά την έκαναν ν’ αντιληφθεί τι εστί αεροπορική υπεροχή με τα F-16. Τώρα με την προσθήκη του Rafale έχουν καταλάβει πως τα μπλε φτερά μπορούν να φτάσουν παντού και μάλιστα με μεγαλύτερη άνεση…
Το μακρύ δόρυ…
Με το Rafale να έχει περίπου μέγιστη εμβέλεια περίπου στα 3700 χλμ (σ.σ. σε τακτικό επίπεδο αυτό μειώνεται) το αεροσκάφος ανήκει στους τύπους μαχητικών που είναι ικανό να φτάσει σε μέγιστες αποστάσεις.
Το Rafale κατασκευάστηκε εξ αρχής για να καλύπτει τον ρόλο αεροπορικής υπεροχής, απαγόρευσης πεδίου μάχης, κρούση σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, αποστολές εναντίον πλοίων και αποστολές πυρηνικής κρούσης.
Όλες αυτές οι απαιτήσεις καλύφθηκαν από μια σχεδίαση που περιλαμβάνει μονοθέσια και διθέσια έκδοση με δυο κινητήρες ενώ στην κατασκευή του έγινε εκτεταμένη χρήση συνθετικών υλικών που βοηθά στη μείωση του βάρους και την αύξηση χωρητικότητας σε καύσιμα.
Οι δυο κινητήρες που διαθέτει παρέχουν μέγιστη ισχύ 17.000 λιβρών με μετάκαυση κι αποτελούν μια προηγμένη Γαλλική σχεδίαση η οποία έχει ενσωματωθεί στο αεροσκάφος, με προβλέψεις stealth, αλλά το κυριότερο είναι ότι επιτρέπουν στο μαχητικό ν’ αναπτύσσει υπερηχητικές ταχύτητες με μικρή κατανάλωση καυσίμων.
Η ικανότητα αυτή, γνωστή και ως «supercruise» θεωρείται κύριο πλεονέκτημα των αεροσκαφών 5ης γενιάς ενώ το Rafale ανήκει στην 4,5 ωστόσο πετυχαίνει αυτή την προδιαγραφή.
Με τον τρόπο αυτό μπορεί να πετάει ψηλότερα, πιο γρήγορα και σε μεγαλύτερες αποστάσεις συγκριτικά με άλλα αεροσκάφη της κατηγορίας του, μεταφέροντας εξωτερικό φορτίο τεσσάρων βλημάτων αέρος- αέρος και μια εξωτερική δεξαμενή καυσίμων.
Ουσιαστικά λοιπόν με φορτίο τριών εξωτερικών δεξαμενών που επιτρέπουν στο Rafale να αγγίξει τη μέγιστη εμβέλειά του, σε συνδυασμό ταυτόχρονα με την μεταφορά δυο πυραύλων ScalpΕG, τοRafale καθίσταται η ιδανική πλατφόρμας κρούσης για την καταστροφή στόχων υψηλής αξίας σε αποστάσεις μέχρι την Κύπρο και φυσικά σε μεγάλο βάθος στην Τουρκική ενδοχώρα με χαρακτηριστική άνεση.
Γι’ αυτό και το Rafale από το 2009 είχε πάρει την πρωτιά στις προτιμήσεις του Αεροπορικού Επιτελείου στον διαγωνισμό για την ένταξη νέου μαχητικού στην Πολεμική Αεροπορία καθώς πρόκειται για δυνατότητες που είναι διαθέσιμες σε περιορισμένο αριθμό αεροπορικών δυνάμεων ανά την υδρόγειο που διαθέτουν μαχητικά της συγκεκριμένης κατηγορίας όπως η «ριπή ανέμου»…
0 Σχόλια