ΥΕΘΑ: Η επιλογή ΕΒΕ στο 1,2 έγινε για αποφυγή πτώσης βάσης εισαγωγής που μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση μορφωτικού υποβάθρου Ευελπίδων

ΥΕΘΑ: Η επιλογή ΕΒΕ στο 1,2 έγινε για αποφυγή πτώσης βάσης εισαγωγής που μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση μορφωτικού υποβάθρου Ευελπίδων

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές της κοινοποίησης με θέμα «Αποκλεισμός Υποψηφίων Ειδικών Κατηγοριών από τη ΣΣΕ λόγω Άστοχης Επιλογής Υψηλού Συντελεστή Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ)», σας γνωρίζω, κατά το μέρος που αφορά στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τα ακόλουθα:

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) με το ν.4777 (Α΄25) θέσπισε για την εισαγωγή στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των Παραγωγικών Σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων, δηλαδή των ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ, την εφαρμογή του μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).

Εν προκειμένω για τη ΣΣΕ, η επιλογή του συντελεστή ΕΒΕ στην τιμή 1,2 έγινε με γνώμονα την αποφυγή της πτώσης της βάσης εισαγωγής, η οποία δυνατόν να οδηγήσει σε υποβάθμιση του μορφωτικού υποβάθρου των Ευελπίδων και σε αδυναμία ανταπόκρισης αυτών στις ακαδημαϊκές απαιτήσεις της Σχολής.

Ειδικότερα, για τις ειδικές κατηγορίες του ν.3648/2008 (Α΄38) προβλέπεται, σε περίπτωση μη εισαγωγής λόγω χαμηλότερης της ΕΒΕ επίδοσης των υποψηφίων, όπως οι κενές θέσεις που θα προκύψουν να καλυφθούν από υποψηφίους της Γενικής Σειράς, διατηρώντας έτσι το απαιτούμενο υψηλό επίπεδο της Σχολής.

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, μόνιμη επιδίωξη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι η διατήρηση του υψηλού μορφωτικού επιπέδου των στελεχών σε διακλαδικό επίπεδο, για όλες τις Παραγωγικές Σχολές των ΕΔ, ώστε να μπορούν μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής τους να ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις του σύγχρονου επιχειρησιακού περιβάλλοντος.

Τέλος σας γνωρίζουμε ότι ήδη το ΥΠΕΘΑ, κατόπιν εισηγήσεως του ΓΕΕΘΑ, έχει προβεί σε αποστολή συναφούς αιτήματος προς το Υπουργείο Εσωτερικών (ΥΠΕΣ) για έκτακτο άνοιγμα της Μηχανογραφικής Εφαρμογής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας αιτήσεων προσλήψεων προσωπικού στα ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ, προκειμένου να καταχωρηθεί αίτημα εισαγωγής επιπλέον σπουδαστών, με σκοπό την κάλυψη ελλείψεων που προέκυψαν από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2021.

Κατά τα λοιπά αρμόδιο να σας απαντήσει είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
Το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ

Δημοσίευση σχολίου

8 Σχόλια

  1. Μας λέει ο ΥΕΘΑ τι έκανε για να αποφύγει την υποβάθμιση της ΣΣΕ. Τι κάνει όμως για την αναβάθμιση της ΣΣΕ. Χωρίς αναβάθμιση ότι τρικ συντελεστών και να βρουν η κατηφόρα δεν αποφεύγεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποια αναβάθμιση, όταν ο πρώτος στα μόρια στην ΣΣΕ είναι τελευταίος στα μόρια στην αστυνομία??????????? Πρέπει να μπει βάση 18000 και πάνω. Αλλά σε αυτή την περίπτωση θα βρεθούν μόνο 2-3 άτομα. Άρα καλά κάνει ο υπουργός και δεν μιλάει για αναβάθμιση.

      Διαγραφή
  2. Άρα τόσα χρόνια ήταν υποβαθμισμένη??? Αυτό θέλει να πει??? Δυστυχώς όμως έχει δίκιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ψάχνουν να ανακαλύψουν τον τροχό ξανά.... Μα καλά νομίζουν ότι ένας μαθητής στρατιωτικής σχολής είναι το ίδιο με έναν φοιτητή σε κάποιο πανεπιστήμιο, όπου θα πάει χαλαρά στο μάθημα του και στο τέλος θα πάει χαλαρά και στο σπίτι του με όλα τα ωραία της φοιτητικής ζωής. Αυτό δείχνει μια πολιτική ηγεσία που έχει άγνοια του στρατιωτικού χώρου και μια στρατιωτική που είναι λωτοφάγοι με αμνησία.
    Ας αφήσουν τα προσχηματικά έγγραφα που έστειλαν στο Υπ. Παιδείας μετά από ένα μήνα και να πραγματοποιήσουν την επαναλειτουργεία του μηχανογραφικού για όσα παιδιά πέτυχαν στις ΠΚΕ και δεν πέρασαν στις στρατιωτικές σχολές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μιλάμε για στρατιωτική καριέρα, όπως τη γνωρίζουμε. Κάνουμε λόγο για ακαδημαϊκές απαιτήσεις. Με τις στρατιωτικές απαιτήσεις τι γίνεται ;;; Εάν και όπου απαιτούνται επιστημονικές και τεχνοκρατικές ειδικεύσεις μπορεί το ΥΠΕΘΑ να προσλάβει συγκεκριμένο ειδικό προσωπικό ή και να ανακατατάξει έφεδρους Αξιωματικούς με αντίστοιχες επιστημονικές και μεταπτυχιακές σπουδές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ενώ η σημερινή ιεραρχία, ας μας πούνε πως ακριβώς εισήλθαν στις στρατιωτικές σχολές σχεδόν το σύνολο τους και με ποια μαθήματα και το βασικό τι Μ.Ο. απολυτηρίου; Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε αγαπητοί. Άκου υποβάθμιση, άσχετοι και μοιραίοι σαχλαμαρίζοντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι έγινε, άνοιξε το μηχανογραφικό ? Υπάρχει απάντηση του Υπ. Παιδείας ? Η απλά όπως γράφει και ο ανώνυμος είναι για τα προσχήματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η αναβάθμιση των ΑΣΕΙ αφορά πρωτίστως την αναβάθμιση του επαγγέλματος του Αξιωματικού. Μερικά μέτρα αναβάθμισης όπως:
    1) Δυνατότητα απόκτησης πανεπιστημιακού τίτλου για όλους τους Αξιωματικούς που επιθυμούν, ανεξαρτήτου κλάδου ή ειδικότητας, εκτός ΣΣΑΣ.
    2) Παραμονή στην ενεργό υπηρεσία μέχρι τα 58 ή στα 40 χρόνια (συμπεριλαμβανομένου του χρόνου ΑΣΕΙ).
    3) Επίδομα παραμεθορίου (Έβρος - Νησιά, Πλοία, Μοίρες ΑΦ) στο 30% του καθαρού ποσού μισθοδοσίας.
    4) Αύξηση του μισθού και της σύνταξης κατά 40%
    5) Αναβάθμιση των ακαδημαϊκών προγραμμάτων των σχολών με βάση γνωστικών αντικειμένων της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.
    6) Καθιέρωση θεσμού "συνήγορος του στρατιωτικού"
    7) Δυνατότητα χορήγησης άδειας άνευ αποδοχών στους αξιωματικούς μέχρι 2 έτη.
    8) Εντατικοποίηση της στρατιωτικής εκπαίδευσης στα ΑΣΕΙ με συμμετοχή σε ΤΑΜΣ μεγάλης κλίμακος.
    9) Δυνατότητα αποχώρησης από την ενεργό υπηρεσία χωρίς οικονομική επιβάρυνση και με σύνταξη στα 67.
    10) Καθιέρωση ετησίου ελέγχου ύψους-βάρους στα ΑΣΕΙ και στους αξιωματικούς, από επιτροπές του Υπουργείου Υγείας. Όσοι δεν πληρούν τα όρια χαρακτηρίζονται ΕΥ, μετά από ένα χρόνο επανεξέτασης.
    11) Υπηρέτηση στο εξωτερικό ή θέσεις ευθύνης μετά από κλήρωση, για όσους πληρούν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα άνω του 90%.

    Αυτός που βουλιάζει ή πιάνει πάτο υποχρεούται να σκέφτεται τα πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή