Το πρώτο εξώδικο στην Κεραμέως για το άδικο μέτρο της ΕΒΕ από Αξκο ε.α.

Το πρώτο εξώδικο στην Κεραμέως για το άδικο μέτρο της ΕΒΕ από Αξκο ε.α.

Την αναστολή της εφαρμογής της ΕΒΕ για το έτος 2021 ζητά με εξώδικο προς την υπουργό Παιδείας o Πλωτάρχης ε.α. Π. Σταμάτης ΠΝ, γονέας υποψηφίου

Με φόντο τον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων με υψηλές και μεσαίες βαθμολογίες από την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, o Πλωτάρχης ε.α. Π. Σταμάτης ΠΝ, γονέας υποψηφίου στέλνει εξώδικο στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ζητώντας την αναστολή της «λαιμητόμου» ελάχιστης βάσης εισαγωγής από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις.

Στην εξώδικη διαμαρτυρία που δημοσιεύει κατ' αποκλειστικότητα η Χρύσα Βαϊνανίδη στο alfavita.gr, ο Παναγιώτης Δ. Σταμάτης ζητά να μην εφαρμοσθεί η ΕΒΕ για το έτος 2021 καθώς, όπως αναφέρει, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν εξαιτίας της πανδημίας, καθώς και της λανθασμένης εξαγγελίας του Υπουργείου για 77.500 θέσεις στα πανεπιστήμια, θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκλειστούν πάνω από 25.000 μαθητές της Γ΄ Λυκείου από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Υποψήφιοι που τα τιμώρησε το κράτος»

Ειδικότερα, μέσω του εξώδικου, ο γονέας του υποψηφίου τονίζει πως το κράτος τιμώρησε τους φετινούς υποψηφίους την με Ελάχιστη Βάση Εισαγωγή «ώστε ό,τι κι αν έγραφαν να είναι σε ένα μεγάλο μέρος τους καταδικασμένα να βρουν την πόρτα των Πανεπιστημίων κλειστή: αριθμητικά, ίσως και στο 1/3, σε σχέση με τις θέσεις που ανακοινώθηκαν. Ένα πρόσθετο εμπόδιο δηλαδή, σε σχέση με τους υποψήφιους των προηγούμενων χρόνων» αναφέρει, απευθύνοντας έκκληση στο υπουργείο Παιδείας να δώσει τη δυνατότητα σε αυτούς τους «25.000 μαθητές να συμπληρώσουν μηχανογραφικά, όπως πέρσι και να καλυφθούν οι κενές θέσεις στα πανεπιστήμια».

«Μη προχωράτε στο έγκλημα απέναντι σε τόσες χιλιάδες νέους ανθρώπους και στις οικογένειές τους. Αλλά και απέναντι σε δεκάδες περιφερειακές σχολές που οδηγείτε σε αφανισμό και κλείσιμο αφού δεν θα έχουν πια σπουδαστές. Πρέπει λοιπόν να αποσυρθεί η ΕΒΕ, τουλάχιστον για φέτος, επειδή υπήρξαν εξαιρετικές καταστάσεις λόγω της πανδημίας και το σύστημα εισαγωγής να αναμορφωθεί ριζικά, ώστε να είναι καταρχήν δίκαιο. Γιατί τώρα είναι αδιάβλητο μεν αλλά όχι δίκαιο δε» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ακολουθεί το εξώδικο:

Π Ρ Ο Σ

Την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, κατοίκου εκ της ιδιότητος, οδός Αν. Παπανδρέου, αριθμ. 37, Μαρούσι. protocol@minedu.gov.gr, info@nikikerameus.gr

Και κ α τ ά

Της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) για το έτος 2021, λόγω των απρόβλεπτων συνεπειών που επήλθαν εξ αιτίας της πανδημίας covid-19, γεγονός που επηρέασε δυσμενώς και θα αποκλείσει πάνω από 25.000 μαθητές τις Γ΄ Λυκείου στην είσοδό τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

*****************************************************

Μεγάλη ήταν η συμμετοχή των υποψηφίων από τα Γενικά Λύκεια στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021. Σύμφωνα με τους αρμόδιους του υπουργείου Σας, η συμμετοχή κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με τα περσινά, εκτός από τα ΕΠΑΛ, όπου οι υποψήφιοι είχαν λίγο χαμηλότερο ποσοστό συμμετοχής, αλλά αυτό αποδίδεται στο γεγονός ότι είναι ενήλικες και συνήθως εμφανίζουν χαμηλότερο ποσοστό από τους συμμαθητές τους στα ΓΕΛ.

Το Υπουργείο Παιδείας εξήγγειλε για φέτος 77.500 θέσεις στα πανεπιστήμια. Ωστόσο, δεν πρόκειται να καλυφθούν περισσότερες από 55.000 και  χιλιάδες μαθητές και οικογένειες παραπλανήθηκαν γιατί επένδυσαν σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα για τα παιδιά τους χωρίς αντίκρισμα.

Τα δε επιχειρήματα περί μαθητών που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με «λευκή κόλλα» κατέρρευσαν από τους ίδιους τους αριθμούς, αφού υποψήφιοι με υψηλές βαθμολογίες, ιδίως στις περιπτώσεις των ειδικών μαθημάτων, πρόκειται να αποκλειστούν από σχολές και τμήματα της προτίμησής τους.

Το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια αποδείχθηκε ότι είναι προβληματικό. Το φορτώνουμε με μέτρα που δεν γνωρίζουμε τι παρενέργειες θα έχουν, γιατί είναι παρενέργεια η προσπάθεια περιορισμού του αριθμού των εισακτέων μέσω της ΕΒΕ. Υποτίθεται ότι ο σκοπός της ΕΒΕ είναι να σπουδάζουν μόνο όσοι είναι ικανοί να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Τελικά δημιουργούμε νέα προβλήματα, που φορτώνονται πάνω στα προηγούμενα και φτάνουμε σε αδιέξοδο.

Έχουμε, δηλαδή, ένα προβληματικό σύστημα εισαγωγής, που χρησιμοποιεί λάθος κριτήρια επιλογής και πάνω σ’ αυτό βάζουμε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Αυτό το κατώτατο όριο εισαγωγής στηρίζεται στο μέσο όρο των 4 μαθημάτων που εξετάστηκε ο υποψήφιος, όταν τα δύο είναι παράλογο να αποτελούν κριτήριο εισαγωγής.

Δε στηρίχτηκαν όσο έπρεπε οι μαθητές της περσινής Β΄ και της φετινής  Γ΄ Λυκείου, που η πανδημία τους τράβηξε κυριολεκτικά το χαλί κάτω από τα πόδια. Που τους στέρησε το σχολείο τους, τους φίλους, τις δραστηριότητες, τους έρωτές τους. Που τους απομόνωσε και τους διπλοκλείδωσε στα σπίτια τους.

Αρκετά από αυτά τα παιδιά είδαν μέλη των οικογενειών τους, συγγενείς και φίλους να φεύγουν από τη ζωή ή να υποφέρουν στις ΜΕΘ και στα νοσοκομεία. Βίωσαν την ανεργία ή την δραστική οικονομική υποβάθμιση των γονιών τους. Έζησαν τη βία και την καταστολή στις διεκδικήσεις τους, στην πλατεία και στο δρόμο που έβγαιναν να πάρουν μια ανάσα.

Είναι τα παιδιά της πανδημίας. Άξιζαν μια άλλη αντιμετώπιση και δυστυχώς δεν την είχαν, με ευθύνη της κυβέρνησης που δεν τα σεβάστηκε. Που μετέτρεψε τον υποχρεωτικό εγκλεισμό και τα lockdown στην κοινωνία και στην εκπαίδευση, σε εργαστήρι νεοφιλελεύθερων πειραμάτων και ιογενούς μετάλλαξης του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Το κράτος για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κορωνοϊού Covid-19 έλαβε ένα σωρό μέτρα για την ανακούφιση των πολιτών, έκτακτα μέτρα επί τα βελτίω, σε αντίθεση με το Υπουργείο Σας που έλαβε μέτρα επί τα χείρω, εις βάρος των οικογενειών και των μαθητών, λόγω της επιβολής της ΕΒΕ.

Είναι οι υποψήφιοι που τα τιμώρησε το κράτος με την «Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» ώστε ό,τι κι αν έγραφαν να είναι σε ένα μεγάλο μέρος τους καταδικασμένα να βρουν την πόρτα των Πανεπιστημίων κλειστή: αριθμητικά, ίσως και στο 1/3, σε σχέση με τις θέσεις που ανακοινώθηκαν. Ένα πρόσθετο εμπόδιο δηλαδή, σε σχέση με τους υποψήφιους των προηγούμενων χρόνων.

Ακόμα δεν έχει κλείσει η προθεσμία υποβολής μηχανογραφικών για τους μαθητές. Μην εφαρμόσετε την ΕΒΕ. Δώστε στους 25.000 μαθητές τη δυνατότητα να συμπληρώσουν μηχανογραφικά, όπως πέρσι και να καλυφθούν οι κενές θέσεις στα πανεπιστήμια.

Μη προχωράτε στο έγκλημα απέναντι σε τόσες χιλιάδες νέους ανθρώπους και στις οικογένειές τους. Αλλά και απέναντι σε δεκάδες περιφερειακές σχολές που οδηγείτε σε αφανισμό και κλείσιμο αφού δεν θα έχουν πια σπουδαστές.

Πρέπει λοιπόν να αποσυρθεί η ΕΒΕ, τουλάχιστον για φέτος, επειδή υπήρξαν εξαιρετικές καταστάσεις λόγω της πανδημίας και το σύστημα εισαγωγής να αναμορφωθεί ριζικά, ώστε να είναι καταρχήν δίκαιο. Γιατί τώρα είναι αδιάβλητο μεν  αλλά όχι δίκαιο δε.

Επειδή, δεν έχει κλείσει η προθεσμία υποβολής μηχανογραφικών για τους μαθητές. Μην εφαρμόσετε για φέτος την ΕΒΕ.

Επειδή, φρονώ ότι κατανοείτε το τι σημαίνουν σε νομικό επίπεδο τα ανωτέρω.

Επειδή, μετά τη λήψη της παρούσης δεν συγχωρείτε άγνοια ή πλάνη αλλά εφεξής συντρέχει στο πρόσωπό σας ακέραιος ο σχετικός δόλος ως προς την παροχή συνδρομής στην ως άνω πράξη Σας.

Επειδή, οι παραλείψεις και πράξεις σας, ενδέχεται να στοιχειοθετήσουν και «ποινικά αδικήματα», μάλιστα με εγγύτατο νομικό χαρακτηρισμό (259ΠΚ), καθώς επίσης και την ενώπιον δικαστηρίων «αγωγική απαίτηση» κατά τις γενικές διατάξεις των άρθρων 105-106  του ΕισΝΑΚ.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Δ Ι Α Μ Α Ρ Τ Υ Ρ Ο Μ Α Ι

Για την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) για το έτος 2021, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν εξαιτίας της πανδημίας, και επηρέασαν σαφώς τους υποψήφιους μαθητές, καθώς και της λανθασμένης εξαγγελίας του Υπουργείου για 77.500 θέσεις στα πανεπιστήμια, γεγονός που θα αποκλείσει πάνω από 25.000 μαθητές τις Γ΄ Λυκείου στην είσοδό τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΚΑΙ ΖΗΤΩ

την αναστολή της εφαρμογής της ΕΒΕ για το έτος 2021.

Αθήνα 21 Ιουλίου 2021

Ο εξωδίκως καλών και διαμαρτυρόμενος
Παναγιώτης Δ. Σταμάτης panos_stamatis@yahoo.gr

Δείτε εδώ το εξώδικο σε μορφή pdf


ΠΗΓΗ: alfavita.gr

Δημοσίευση σχολίου

7 Σχόλια

  1. Σας ειχε μαθει ο alexis να μπαινουν στα πανεπιστημια ολοι οι αγραμματοι με λευκη κολλα και να κααααααααααθονται καμμια 10αρια χρονια Φοιτητες.Πριν καμποσα χρονια η κορη μου επιασε 9,5 μορια αλλα με την βαση που ισχυε τοτε του 10 και σωστα δεν μπηκε σε καμμια σχολη .Τωρα γιατι τάχατες να μπαινουν σε σχοιλες με 2?Τι θα προσφερει αυτος ο ανθρωπος στην κοινωνια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και γιατί θα πρέπει να σπουδάσουν ΟΛΟΙ βρε παιδιά???? Σε όλο τον αναπτυγμένο κόσμο το ποσοστό των νέων που τελειώνει πανεπιστήμια, δεν υπερβαίνει το 10-15%. Και τα κριτήρια εισαγωγής τα βάζουν οι Σχολές και όχι τα υπουργεία. Και στην πλειονότητα τα κριτήρια εισαγωγής ή τα κριτήρια αποφοίτησης στις περιπτώσεις ελεύθερης εισόδου είναι όχι απλά αυστηρά, αλλά όντως για ανθρώπους με υψηλά προσόντα. Αλλά εκεί υπάρχουν και κολλέγια και επαγγελματικες σχολές, υψηλού επιπέδου ακόμη και για αγρότες. Στην χώρα μας, λόγω υστέρησης στην πρόοδο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη και ΗΠΑ ειδικά μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, δημιουργήθηκε η κυρίαρχη νοοτροπία να πάρει το παιδί ένα χαρτί, να πιάσει καλή δουλειά..Και κλείσαμε τις Τεχνικές σχολές, όπως των εργοδηγών, τα ΤΕΙ τα κάναμε Πανεπιστήμια και φυτέψαμε σε κάθε χωριό, κάμπο και ραχούλα από μια "Σχολή ΑΕΙ"...!!! Με γνωστικό αντικείμενο, οι περισσότερες εξ αυτών, στον όγκο ενός περιοδικού...Και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και σαφή επαγγελματική κατεύθυνση..Να κερδίσουν από τα ενοίκια και από τα σουβλατζίδικα οι ντόπιοι... όπως καί με τα στρατόπεδα. Να πάρει ένα "χαρτί" το παιδί..και στο τέλος να καταλήξει υπάλληλος λιανεμποριου, αλλά με "χαρτί". Κι αφού θα χάσει άσκοπα τόσα χρόνια από τη ζωή του...και πολύτιμο χρήμα για ενοίκια και σουβλάκια... Καληνύχτα σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Eιστε εκτος τοπου και χρονου και κινειστε απο προσωπικα αιτια δεν κοιτατε την ουσια >
    Η ΕΒΕ είναι το ιδανικοτερο αξιο μετρο εισαγωγης
    TA ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΕΙΔΙΚΟ ΒΑΡΟΣ. Πχ σχεδιο με βαθμολογια 13,6 κάτω από τον μεσο ΟΡΟ δεν εισερχεται στην αρχιτεκτονικη αλλα σε αλλη σχολη ,εφοσον γραφει για 19-20.
    Τι να το κανεις το 18 και το 20 πχ Γαλλικη φιλολογια όταν γράφεις Γαλλικα 13 που εχει ειδικο βαρος .Απλα περνας σε αλλη σχολη όχι Γαλλικη φιλολογια.
    https://www.youtube.com/watch?v=GelK6fScq0wη
    01-06-21 H Υπ.Παιδείας Νίκη Κεραμέως στον ΑΝΤ1 και το ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ
    https://www.youtube.com/watch?v=DLnupvZD-k4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανένα προσωπικό "αίτιο" δεν υπάρχει αγαπητέ Κύριε ή Αγαπητή Κυρία. Αλλά για όσους εξ υμών έχουμε εμπειρία από Πανεπιστήμια της Ευρώπης και των ΗΠΑ, καλώς ή κακώς αυτά ισχύουν. Εγώ προσωπικά λέω καλώς. Το να εισάγονται κάθε χρόνο χιλιάδες παιδιά, σε Σχολές χωρίς μέλλον και με μόνο γνώμονα την ματαιοδοξία κάποιων γονιών και τη λογική της στήριξης των τοπικών οικονομιών, είναι όχι απλώς λάθος, αλλα έγκλημα εις βάρος των ίδιων των νέων μας.

      Διαγραφή
  4. Και πλήρωσε δικηγόρο για να διαμαρτυρηθεί ??? Πιο πολύ ντόρος θα γινότανε απο μια απλή επιστολή. Τέλος πάντων, αυτό το παραμυθάκι του "μπαίνω με 10" γιατί έχω ήδη βγάλει άλλη σχολή, έπρεπε να σταματήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά έκανε και έστειλε εξώδικο....
    Αλλά τι?????
    Δεν θα κοιμηθεί όλη νύχτα????
    Η δεν θα πάει διακοπές????
    Ιδρώνουν????
    Δεν μπορούμε να καταλάβουμε ότι μπροστά τους είμαστε ανθρωπάκια???
    Σε όλους αυτούς που μας κυβερνούν????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μετα τις έντονες διαμαρτυρίες και τα εξώδικα στην Κεραμεως κλπ που έβαλε ΕΒΕ "εν μέσω πανδημίας και τηλεκπαιδευσης", και με προτεινόμενη λύση την απόσυρση της ΕΒΕ και να εισέρχονται όλοι όπως πέρυσι, δεν μπορώ παρά να κάνω τον αυθόρμητο
    συνειρμό :
    Όταν εγώ έδινα εισαγωγικές το 1974, Σεπτέμβριο όπως πάντα, όλοι της σειράς εκείνης είχαν υποστεί ένα καλοκαίρι" συναρπαστικό", με το πραξικόπημα στην Κύπρο, την εισβολή, την επιστράτευση, την αποκατάσταση της Δημοκρατίας κλπ. Όλοι τότε είχαμε απορροφηθεί από τα γεγονότα που έτρεχαν με καταπληκτική ταχύτητα. Οι εισαγωγικές εξετάσεις όμως έγιναν κανονικά, όπως πάντα κάποιοι πέρασαν, και κάποιοι όχι. Μερικοί από τους αποτυχόντες, έμειναν έξω για πολύ λίγο κάτω από τη βάση, που ίσχυε τότε (όπως και τώρα). Παραδόξως, κανείς από αυτούς τους "για λίγο" αποτυχόντες δεν σκέφτηκε να τα βάλει με το σύστημα, να επικαλεστεί ότι λόγω των εθνικών γεγονότων δεν έπρεπε να ισχύσουν οι βάσεις κλπ., να βάλει τον πατέρα του να κάνει "εξώδικο" στον υπουργό, να κινητοποιήσει και να αποσπάσει από την Αντιπολίτευση ότι "όταν βγούνε θα αποσύρουν το νόμο και θα μπουν όσοι έμειναν έξω" κλπ

    Άλλες εποχές οι τότε; Άλλοι άνθρωποι οι τότε; Η κάτι άλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή