Πολύωρη ήταν η προχθεσινή (04/06/2021) συνεδρίαση του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου (ΑΝΣ) του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.) με σκοπό την οριστικοποίηση της εισήγησης που πραγματοποιήθηκε προς την πολιτική ηγεσία για το πρόγραμμα της νέας φρεγάτας. Οι επιτελείς του Π.Ν. συζήτησαν επί μακρόν πάνω στη λίστα των επτά προτάσεων για το νέο πρόγραμμα των φρεγατών. Είχαν προηγηθεί συσκέψεις με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο τόσο χθες όσο και το βράδυ της Πέμπτης.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, το Σάββατο 5 Ιουνίου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε από την Πολιτική και τη Στρατιωτική Ηγεσία για την επιχειρησιακή αξιολόγηση των προτάσεων που έχουν υποβληθεί στο Πολεμικό Ναυτικό ως προς την ενίσχυσή του με τέσσερις νέες φρεγάτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με την έως τώρα πρακτική, η επιχειρησιακή αξιολόγηση αφορά αποκλειστικά και μόνο τα νέα πλοία, δίχως τους υπόλοιπους παράγοντες, ανάμεσα στους οποίους είναι τα ναυπηγεία, τα πλοία που προσφέρονται ως ενδιάμεση λύση, η δυνατότητα διακυβερνητικής συμφωνίας (G to G). Μάλιστα, ιδιαίτερα ως προς το σκέλος των ναυπηγείων η κυβέρνηση έχει να λύσει ένα γρίφο δεκαετιών και η επιμονή –σε αυτή τη φάση– στο ζήτημα της συμπαραγωγής θα μπορούσε να τινάξει στον αέρα το πρόγραμμα των φρεγατών. Εξ ου και για το σύνολο των φρεγατών που προτείνονται προβλέπεται ότι τουλάχιστον η πρώτη θα ναυπηγηθεί εκτός Ελλάδας.
Συνοπτικά υπενθυμίζεται ότι το Π.Ν. αξιολόγησε προτάσεις από ΗΠΑ (HFF, όπως έχει μετονομαστεί η ελληνική εκδοχή των MMSC), Γαλλία (FDI), Ολλανδία (S 11515), Ηνωμένο Βασίλειο (Arrowhead 140), Ιταλία (FREMM/Bergamini), Ισπανία (F-110) και Γερμανία (Α300). Είναι απολύτως σαφές ότι υπάρχουν προτιμήσεις τόσο ως προς το κύριο πλοίο το οποίο προσφέρεται από τις επτά χώρες όσο και για την ενδιάμεση λύση, που επίσης προτείνεται να διαχωριστεί από την κύρια. Εν ολίγοις δεν θα πρέπει να αποκλείεται η επιλογή νέων φρεγατών και ενδιάμεσης λύσης από δύο διαφορετικές χώρες. Είναι εξίσου σαφές ότι εντός του Π.Ν. υπάρχει ανησυχία και για το μέλλον του Στόλου μετά το 2030, γεγονός που σημαίνει πως όποια συμφωνία πραγματοποιηθεί θα πρέπει να έχει στρατηγικά χαρακτηριστικά αλλά και «παράθυρο» για την προμήθεια και άλλων πλοίων στο τέλος της δεκαετίας. Πρέπει να σημειωθεί ότι αυτά τα χαρακτηριστικά συγκεντρώνουν περισσότερες της μιας λύσεις.
Στη διάρκεια της σύσκεψης έγινε δεκτή η εισήγηση να εξεταστούν οι περαιτέρω δυνατότητες αξιολόγησης προμήθειας Φ/Γ από τις εξής χώρες: Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιταλία και Ολλανδία, ενώ η ισπανική πρόταση παρέμεινε εκτός.
Στη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό έλαβαν μέρος ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ, ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ κ. Αντώνιος Οικονόμου, ο Γενικός Διευθυντής ΓΔΑΕΕ κ. Αριστείδης Αλεξόπουλος, ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας κ. Θάνος Ντόκος και ο Γενικός Γραμματέας του Πρωθυπουργού κ. Γρηγόριος Δημητριάδης.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΕΔΟΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ:
5 Σχόλια
Τον άφησαν εκτός σύσκεψης γιατί είναι μαρτυριάρης. Για να δούμε θα τη βγάλει και αυτή την φορά. Τρέχει και δεν φτάνει να την σώσει, ο Μαρινάκης θα σπρώξει αλλά αρκεί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά τώρα είναι γαύρος; Γιατί στην Θεσσαλονίκη ήταν μπαοκτζής και μάλιστα κατι στελεχακια του, το φώναζαν και μπροστά στον μπαοκτζή μπρόεδρο, (youtube 2016 ΔΕΘ, περίπτερο ΕΔ)
ΔιαγραφήΡε φίλε ΠΑΟΚ είναι με Π και όχι ΜΠ, σε λίγο το παρκάρισμα θα μας το λες μπαρκάρισμα 😂
ΔιαγραφήΕίναι ΟΦΑ και το έχει σημαία του. Μετά την προηγούμενη και την πρόσφατη συνέντευξη στα ΝΕΑ μπήκε στην black list ως δούρειος ίππος της κυβέρνησης και κόπηκε από την σύσκεψη. ΠΑΟΚ ήταν επί ΣΥΡΙΖΑ για να γίνει αρχηγός,
ΑπάντησηΔιαγραφήμετά το γύρισε σε ΝΔ και Ολυμπιακός. Όπως είπε στη συνέντευξη πάντα κοιτάζει το μέλλον, οπότε ας κάνουν λίγη υπομονή οι Παναθηναϊκοί.
Σμπαοκ είναι
ΑπάντησηΔιαγραφή