Lockheed Martin για MMSC: Μόνο οι δύο πρώτες είχαν πρόβλημα-Είμαστε έτοιμοι για τις φρεγάτες του ΠΝ

Lockheed Martin για MMSC: Μόνο οι δύο πρώτες είχαν πρόβλημα-Είμαστε έτοιμοι για τις φρεγάτες του ΠΝ

Πρόθυμη να συνεργαστεί και με τα δύο μεγάλα ναυπηγεία της Αττικής, δηλαδή της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά, εμφανίζεται η Lockheed Martin αν και εφόσον η Ελλάδα επιλέξει την αμερικανική πρόταση για την κατασκευή των τεσσάρων νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο Αντιπρόεδρος Προγραμμάτων Πλοίων Επιφάνειας της Lockheed Martin Rotary & Mission Systems, Jo De Pietro ανέφερε πως η αμερικανική εταιρεία έχει επισκεφτεί και τα δύο μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία και κατέληξε πως σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που σχεδιάζουν να υλοποιήσουν οι πιθανοί νέοι ιδιοκτήτες, θα καλύψει τις απαιτήσεις για τη ναυπήγηση των φρεγατών στην Ελλάδα.

Ο κ. De Pietro ανέφερε πως μέσω του προγράμματος για τις νέες φρεγάτες: «Δίνεται μια σημαντική ευκαιρία αναβίωσης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας σημείωσε η Lockheed Martin θέλει να δουλέψει και με τα δύο ναυπηγεία και με την ελληνική κυβέρνηση. Στόχος της δεν είναι η συνεργασία να έχει να κάνει μόνο με τα ναυπηγεία αλλά με όλη τη βιομηχανική βάση που θα τα υποστηρίζει».

Ακόμη τόνισε πως: «Είδαμε ότι και τα δύο ναυπηγεία μπορούν να διαχειριστούν το έργο. Όταν επισκεφθήκαμε την Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά, αυτό που είδαμε ότι και τα δύο ναυπηγεία με τις επενδύσεις που σχεδιάζουν οι υποψήφιοι νέοι ιδιοκτήτες τους, μπορούν να εξυπηρετήσουν όχι μόνο το πρόγραμμα μας αλλά να καταστούν και κέντρα για την συντήρηση και την αναβάθμιση όλων των πλοίων που χρησιμοποιούν τα συστήματα της εταιρείας».

Το Fincantieri Marinette Marine

Για να υπογραμμίσει τη σημασία του εξοπλιστικού προγράμματος για τη ναυπηγική βιομηχανία, έφερε ως παράδειγμα παράδειγμα την ιστορία του ναυπηγείου Fincantieri Marinette Marine (FMM).

Ακόμη στάθηκε πως μέσω της συνεργασίας με τη Lockheed Martin για τη ναυπήγηση πλοίων για το αμερικάνικο πολεμικό ναυτικό το FMM μετατράπηκε από ένα μικρό ναυπηγείο με 300 εργαζομένους σε μια μονάδα που πλέον έχει την ικανότητα να κατασκευάζει οχτώ πολεμικά πλοία ταυτόχρονα.

Χαρακτηριστικά είπε: «Σήμερα κάθε ημέρα 2.500 άτομα περνάνε τις πύλες του Fincantieri Marinette Marine και η μεταμόρφωση αυτή με κάνει αισιόδοξο για την πορεία της αναβίωσης των ναυπηγείων και εδώ στην Ελλάδα.

Μια συνεργασία με τη Lockheed Martin μέσω του εξοπλιστικού προγράμματος μας επιτρέπει να αναβιώσουμε την ναυπηγική βιομηχανία, όπως έγινε με την Ficantieri.

Δίνεται η επιλογή της ναυπήγησης του πρώτου πλοίου στο εξωτερικό, ώστε να υπάρξει η ταχεία ένταξή του στις τάξεις του Πολεμικού Ναυτικού, κάτι που αποτελεί το επιθυμεί και η ελληνική πλευρά».

Οι φρεγάτες MMS-HN

H αμερικανική πρόταση αφορά τη φρεγάτα MMSC-HN (Multi-Mission Surface Combatant-Hellenic Navy), μια ειδικά προσαρμοσμένη στις ελληνικές απαιτήσεις έκδοση των πλοίων μάχης LCS (Littoral Combat Ship), τα οποία ήδη χρησιμοποιεί το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών.

Πρόκειται για πλοίο με χαρακτηριστικά stealth, δηλαδή με σχεδιαστικές προβλέψεις απόκρυψης από τα εχθρικά ραντάρ και άλλους αισθητήρες, μήκους 115 μέτρων και μέγιστου πλάτους 17,5 μέτρων και εκτόπισμα, που για την ελληνική υλοποίηση, θα φτάσει τους 4.500 τόνους.

Απαντώντας σε ερώτηση για τις αναφορές περί προβλημάτων στα LCS που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ο κ. De Pietro σημείωσε πως τα προβλήματα παρουσιαστήκαν στα δύο πρώτα πλοία LCS που λειτούργησαν ως πρωτότυπα και αρχικά ήταν πλοία μοναδικού σκοπού, σχεδιασμένα για να καλύπτουν διάφορες ελλείψεις του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού.

«Το τρίτο LCS στο οποίο έγιναν και οι τελευταίες βελτιώσεις δοκιμάστηκε στις πιο δύσκολες συνθήκες, βρισκόταν σε αποστολή 23 μηνών με πάνω από 90% διαθεσιμότητα. Αξιοποιήσαμε τις πληροφορίες που συλλέξαμε από δοκιμές άνω των 6.000 ναυτικών μιλίων και μέσω του MMSC προσφέρουμε ένα αξιόμαχο πλοίο που θα καλύπτει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικό. Δεν λέω ότι το πρόγραμμα δεν είχε τις προκλήσεις του ειδικά στην αρχή, όμως μετά από μεγάλες δοκιμές και είναι πλέον κάτι διαφορετικό», τόνισε.

Πηγή: capital.gr - Του Κώστα Κετσιετζή

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

  1. Ευτυχως που κανουμε διαγωνισμο. Παλι απο το θειο Σαμ θα ψωνισουμε. Απλα ταλαιπωρουμε και τους υπολοιπους. Ειναι σαν τις φωτογραφικες θεσεις στο ΔΗΜΟΣΙΟ. 2 θεσεις και καπαρωμενες, αλλα χιλιάδες οι αιτησεις απο ταλαιπωρους. Live in Greece.

    ΑπάντησηΔιαγραφή