Η επίσημη πρόταση των Γάλλων περιλαμβάνει τη ναυπήγηση 4 φρεγατών FDI Hellenique (Belh@rra), τον εκσυγχρονισμό των 4 ελληνικών ΜΕΚΟ και την εμπλοκή των ναυπηγείων της χώρας μας - Οι Behl@rra μπορούν να αντιμετωπίζουν κυβερνοεπιθέσεις, μη επανδρωμένα οχήματα, οπλισμένα και μη, αλλά και βαλλιστικούς και υπερηχητικούς πυραύλους, βάσει των συστημάτων που διαθέτουν και των υπερσύγχρονων ραντάρ τους
Γράφει ο Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com
Όσο πλησιάζει η ώρα για την επιλογή της φρεγάτας που θα προσφέρει την αναγκαία ανανέωση στον ελληνικό Στόλο τόσο φουντώνει η «ναυμαχία» στη Λεωφόρο Μεσογείων, με τους «μνηστήρες» του προγράμματος των 5 δισ. να εξειδικεύουν τις προτάσεις τους, διεκδικώντας το «χρυσό» συμβόλαιο.
Λεπτομέρειες σχετικά με τις προτάσεις τους δίνουν οι Γάλλοι της Team France (Group Naval, Thales, MBDA), ενώ μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να δώσουν και οι Αμερικανοί της Lockheed Martin. Η επίσημη πρόταση του Παρισιού περιλαμβάνει τη ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών FDI Hellenique (Belh@rra), τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων ελληνικών ΜΕΚΟ και την εμπλοκή των ελληνικών ναυπηγείων.
Οι φρεγάτες FDI θα είναι εξοπλισμένες με το ραντάρ SEA FIRE της Thales, το πρώτο πλήρως ψηφιακό ραντάρ που στηρίζεται στην τεχνολογία ΑΕSΑ και προσφέρει επιτήρηση σε ακτίνα εκατοντάδων χιλιομέτρων, ενώ είναι ικανό να ανιχνεύσει «αόρατες» απειλές από μη επανδρωμένα οχήματα έως υπερηχητικούς πυραύλους. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, το ολοκληρωμένο σύστημα πυρός, σε συνδυασμό με τη μεγάλη ανθεκτικότητα και τη δυνατότητα αντιμετώπισης πολλαπλών απειλών χάρη στους καινοτόμους αισθητήρες του πλοίου, δίνει στην FDI τη δυνατότητα να ελέγχει πλήρως τον εναέριο και θαλάσσιο χώρο. Στην επίσημη πρόταση γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη δυνατότητα αντιμετώπισης αναδυόμενων απειλών, όπως είναι οι κυβερνοεπιθέσεις, τα οπλισμένα UAV, οι υπερηχητικοί και οι βαλλιστικοί πύραυλοι.
Η γαλλική πρόταση περιλαμβάνει και τη συνεργασία με την ελληνική αμυντική βιομηχανία, με την Team France να εγγυάται τη δυνατότητα κατασκευής τριών φρεγατών στην Ελλάδα αλλά και την εγκατάσταση όλων των δραστηριοτήτων υποστήριξης που απαιτούνται στη διάρκεια ζωής του πλοίου. Το σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας περιλαμβάνει ακόμα την εκπαίδευση ελληνικού προσωπικού και τη μεταφορά τεχνογνωσίας για την παραγωγή επιπλέον φρεγατών στην Ελλάδα, συμμετοχή στην ανάπτυξη προσομοιωτών εκπαίδευσης, ενσωμάτωση εξειδικευμένων ελληνικών εταιρειών στον πίνακα προμηθευτών της γαλλικής κοινοπραξίας αλλά και συμμετοχή στην ανάπτυξη μελλοντικών ναυτικών συστημάτων.
Όσον αφορά στον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, οι Γάλλοι προτείνουν την υλοποίηση του προγράμματος σε ελληνικό ναυπηγείο, με την Thales να αναλαμβάνει το έργο. Η πρόταση, μάλιστα, αναφέρει ότι προσφέρεται η βέλτιστη σχέση κόστους -απόδοσης τόσο για το πρόγραμμα Αναβάθμισης Μέσης Ζωής των ΜΕΚΟ όσο και για τη διασφάλιση της λειτουργικής διαθεσιμότητας των πλοίων.
Αυτό που εκκρεμεί, βέβαια, είναι η πρόταση του Παρισιού για πλοίο ενδιάμεσης λύσης, για τις μονάδες, δηλαδή, που θα ενταχθούν στον Ελληνικό Στόλο με τη μορφή παραχώρησης ή leasing, μέχρι να ναυπηγηθούν οι νέες φρεγάτες. Είναι γνωστό ότι το Πολεμικό Ναυτικό επιθυμεί την παραχώρηση φρεγατών τύπου Fremm, που καλύπτουν πλήρως τον επιχειρησιακό σχεδιασμό του επιτελείου, ωστόσο, σύμφωνα με το γαλλικό ναυτικό, δεν υπάρχουν διαθέσιμες Fremm λόγω των αυξημένων αναγκών της Γαλλίας.
Η «ναυμαχία» για την επιλογή φρεγάτας συνεχίζεται, καθώς μέχρι στιγμής προτάσεις έχουν καταθέσει η Γαλλία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γερμανία, η Ισπανία. η Ιταλία και η Μεγάλη Βρετανία.
ΠΗΓΗ: POLITICAL 02/03/2021 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]
Δείτε σχετικό ΒΙΝΤΕΟ από το ΣΚΑΙ:
0 Σχόλια