Του Χρήστου Μαζανίτη
Ξεχείλισε η οργή στην ηγεσία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας με την ΕΑΒ πριν από λίγες ημέρες, με ορισμένους να μην μπορούν να συγκρατήσουν ούτε τα λόγια τους στα σχετικά τηλεφωνήματα που έγιναν.
Πρόκειται για το συγκεκριμένο C-130Η της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο πριν από καιρό είχε παρουσιάσει πρόβλημα στην πτήση του στην Ισπανία και αναγκάστηκαν να αλλάξουν κινητήρα εκεί για να επιστρέψει.
Το ίδιο αεροσκάφος, πριν από λίγες ημέρες, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του enikos.gr, εκτελούσε το δρομολόγιο για τα readiness της Σκύρου. Στην διαδρομή, κι ενώ πετούσε ανάμεσα από Σκύρο και Εύβοια, παρουσίασε πρόβλημα ο κινητήρας. Έτσι εστάλη ένας από αυτούς που συντηρούνται στην ΕΑΒ. Ο κινητήρας που εστάλη υποτίθεται ότι ήταν έτοιμος για να μπει σε λειτουργία και να βγει το αεροπλάνο και πάλι διαθέσιμο για υπηρεσίες.
Όμως, οι έμπειροι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη του και κάνουν πάντα επιπλέον ελέγχους μέχρι να επιβεβαιώσουν ότι όλα λειτουργούν ρολόι.
Όταν λοιπόν πήγαν να κάνουν «Boroscope» κατά την διάρκεια του ελέγχου διαπίστωσαν ότι ο κινητήρας ήταν με… σκασμένη τουρμπίνα! «Boroscope» (σ.σ. το σωστό είναι Borescope, αν και στην απλοποιημένη ορθογραφία χρησιμοποιείται το «λάθος») αποκαλείται η διαδικασία ελέγχου με ένα ειδικό όργανο που βοηθά στην οπτική επιθεώρηση των στενών - δυσπρόσιτων κοιλοτήτων. Είναι για να το πούμε πιο απλά σαν ένα καλώδιο με κάμερα στην άκρη που δίνει στον χειριστή πλήρη εικόνα της εσωτερικής κατάστασης του κινητήρα.
Όπως ήταν επόμενο η οργή ξεχείλισε στους διαδρόμους του ΓΕΑ - και με το δίκιο τους -αφού η ΕΑΒ εδώ και χρόνια έχει αφήσει την Πολεμική Αεροπορία χωρίς μεταγωγικά αεροσκάφη, με τους ρυθμούς επισκευής ή άλλων τεχνικών επιθεωρήσεων να κινούνται πιο αργά κι από τους ρυθμούς χελώνας.
Άλλωστε, στο enikos.gr είχαμε αποκαλύψει εκτενώς το πρόβλημα που υπάρχει με μία ολόκληρη σμηναρχία να βρίσκεται παρκαρισμένη στην ΕΑΒ όπως επίσης και την λύση που βρέθηκε με την αποστολή τριών C-130 στο Ισραήλ για επισκευή και συντήρηση.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά και το τελευταίο επεισόδιο με τον «σκασμένο κινητήρα» του C-130, έγιναν τηλεφωνήματα προς την ΕΑΒ από στελέχη της ΠΑ και μάλιστα χάθηκε και η ψυχραιμία, με την φράση «είστε επικίνδυνοι» που ξεστομίσθηκε να αποτυπώνει πλήρως την αγωνία των στελεχών για την ασφάλεια των πληρωμάτων αλλά και των ανθρώπων που μεταφέρουν με τα μεταγωγικά αεροσκάφη.
1 Σχόλια
Αυτο σημαινει οτι καλα καναμε και προτιμησαμε η αναβαθμιση των ΡΑΦΑΛ να γινει Γαλλια απαξιωνοντας την ΕΑΒ ? ΟΤΑΝ >
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΕΑΒ και οι κυβερνητικοί «Μαυρογιαλούροι » -«Μια από τα ίδια».
https://www.armyvoice.gr/2020/09/%ce%b5%ce%b1%ce%b2-%ce%bc%ce%b1%cf%85%cf%81%ce%bf%ce%b3%ce%b9%ce%b1%ce%bb%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%bf%ce%b9/
πρόταση του αρμόδιου Υπουργού Οικονομικών κ., Σταικούρα και τη σύμφωνη γνώμη του ΥΕΘΑ κ. Παναγιωτόπουλου, αμφοτέρων επικροτούντων για την «άριστη» επιλογή των προτεινομένων, στα μέλη της αρμόδιας Επιτροπής της ΒτΕ.
Μάλιστα ο Διευθύνων σύμβουλος κατά δήλωση του αρμόδιου Υπουργού κ, Σταικούρα στα μέλη της Επιτροπής, έχει επιλεγεί μεταξύ 14 υποψηφίων ως ο καλύτερος και ο πλέον κατάλληλος για τη θέση του Διευθύνοντα Συμβούλου της εταιρείας και ειναι ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΡΑΣ ΑΡΧΗΓΟΣ ΣΕΙΡΑΣ Σ.Μ.Α /Π.Α Σήμερα μετά από έναν και πλέον χρόνο συνειδητοποίησε το Υπουργείο Οικονομικών την ακαταλληλότητα της πρώτης του επιλογής αυτής και προκήρυξε τη θέση του, για υποβολή υποψηφιοτήτων μέχρι 25 ΣεπτεμβρίουΤοποθετηθηκε αλεξιπτωτιστης ο κ. Δημ. Παπακώστας για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου η…EAB ΦΤΑΕΙ ? .