Χωρίς καμία διακοπή «τρέχουν» όλα τα εξοπλιστικά της Ευρώπης προς την Τουρκία παρά το γεγονός ότι η χώρα μας ζητά εμπάργκο όπλων σε κάθε ευκαιρία που της δίνεται, καθώς η τουρκική αμυντική βιομηχανία είναι άμεσα εξαρτώμενοι από ξένους εξοπλισμούς και ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα μπορούσε να την «παραλύσει».
Το εμπάργο όπλων θα είχε πέραν πάσης αμφιβολίας τεράστιες συνέπειες για την Άγκυρα αφού η σημαντικότερη πτυχή της βοήθειας που παρέχουν οι Ευρωπαίοι στην Άγκυρα δεν αφορά μόνο τα εξοπλιστικά αλλά κυρίως την τεχνογνωσία.
Μεταξύ άλλων το εμπάργκο που ζητούσε η Αθήνα αφορούσε στα γερμανικά υποβρύχια τύπου 214 (ανάλογα με τα Ελληνικά «Παπανικολής») για τα οποία το Βερολίνο έχει παραχωρήσει το σύνολο της τεχνογνωσίας ναυπήγησής τους στην Τουρκία. Το Βερολίνο παρέχει επίσης βοήθεια στον τομέα παραγωγής των αρμάτων μάχης Leopard (2Α4) αλλά και στο αντιαεροπορικό σύστημα Korkut (τύπου Rheinmetall) αλλά και του φορητού βλήματος PorSav (πρόκειται ουσιαστικά για την τουρκική εκδοχή των γνωστών στην Ελλάδα Stinger). Γερμανοί και Τούρκοι, συζητούν σύμφωνα με την εφημερίδα και για την παροχή τεχνογνωσίας για τον κινητήρα του εγχώριου τουρκικού άρματος μάχης «Altay».
Οι Γερμανοί παρείχαν επίσης κινητήρες για την εθνικό κορβέτα της Τουρκίας ενώ το ίδιο κάνουν και για την εθνική φρεγάτα (MilGem). Γάλοι και Ισπανοί παρείχαν τεχνογνωσία για την ανάπτυξη των μεταγωγικών αεροσκαφών Α-400. Επίσης, οι φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ είναι ένα ακόμα όπλο στα χέρια της Άγκυρας και για το οποίο οι Γερμανοί παρείχαν τεχνογνωσία.
Η Ιταλία έχει προσφέρει σημαντική τεχνογνωσία μέσω της παράδοσης των επιθετικών ελικοπτέρων T-129-ATAK και των κατασκοπευτικών δορυφόρων GokTurk. Την ίδια ώρα η Ισπανία παραχώρησε τα σχέδια και την τεχνογνωσία για το ελικοπτεροφόρο «Anadolu» ενώ πούλησε στην Τουρκία Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας τύπου CN-235 τα οποία μαζί με τα ιταλικά ATR-72 είναι τα «μάτια» της Άγκυρας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Να σημειωθεί ότι ιταλική εταιρία έχει ήδη εδώ και μήνες να παραδίδει τα πρώτα από τα οκτώ αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας ATR-72 ASW. Πρόκειται για έξι ATR-72-600 TMUA (Τurkish Maritime Utility Aircraft) και για δύο ATR-72-600 TMPA (Turkish Maritime Patrol Aircraft) τα οποία θα ενισχύσουν το οπλοστάσιο του Τουρκικού ναυτικού. Ήδη τα πρώτα Ιταλικής κατασκευής ATR όχι απλά πετούν αλλά έχουν εμφανιστεί στο Αιγαίο και προχωρούν σε παραβιάσεις του FIR Αθηνών αλλά και του Εθνικού Εναέριου Χώρου. Ιταλικές εταιρίες έχουν επίσης διαθέσει τεχνολογία για την κατασκευή του Τουρκικού επιθετικού ελικοπτέρου T-129 ATAK.
Στην τελική φάση κατασκευής βρίσκεται και το Τουρκικό ελικοπτεροφόρο- το οποίο οι γείτονες αισιοδοξούν να μετατρέψουν σε αεροπλανοφόρο -«ANADOLU» που αποτελεί αντίγραφο του Ισπανικού «HUAN CARLOS» και φυσικά κατασκευάζεται έπειτα από συμφωνία με τη Μαδρίτη. Η Τουρκία έχει τα τελευταία χρόνια προχωρήσει σε δεκάδες συμφωνίες με Ευρωπαϊκές εταιρίες για αγορά εξαρτημάτων τα οποία προορίζονται για την εγχώρια ταχέως αναπτυσσόμενη αμυντική της βιομηχανία.
Εξοπλισμοί από τη Γερμανία
Ο Τούρκος Υπουργός Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ μιλώντας στην επιτροπή προϋπολογισμού του Τουρκικού κοινοβουλίου αποκάλυψε ότι η Άγκυρα παρέλαβε πρόσφατα από τις Γερμανικές εταιρίες «MTU» και «RENK» μονάδες ισχύος, κινητήρες δηλαδή για τα νέα αυτοκινούμενα πυροβόλα «FIRTINA 2» των 150 χιλιοστών τα οποία κατασκευάζει η εγχώρια αμυντική βιομηχανία για λογαριασμό των Τουρκικών ενόπλων δυνάμεων.
Ήταν μια ξεκάθαρη τοποθέτηση που αποδεικνύει ότι οι Ευρωπαίοι εταίροι ούτε καν σκέφτονται να προχωρήσουν σε εμπάργκο όπλων απέναντι στην Τουρκία αλλά αντίθετα οι «μπίζνες» με την Άγκυρα όχι απλά συνεχίζονται αλλά αναπτύσσονται συνεχώς αφού όλο και περισσότερες Ευρωπαϊκές εταιρίες εμπλέκονται και είτε παραχωρούν τεχνολογία στους γείτονες. Είτε κατασκευάζουν κρίσιμα απάρτια οπλικών συστημάτων που αναπτύσσει η Τουρκική αμυντική βιομηχανία, είτε πουλάνε οπλικά συστήματα τα οποία κατασκευάζονται εξ’ ολοκλήρου στην Ευρώπη.
Εκτός από τους κινητήρες για τα πυροβόλα «FIRTINA 2» το Βερολίνο δεν δείχνει την παραμικρή διάθεση να σταματήσει όπως ζητά πειστικά η Αθήνα το πρόγραμμα ναυπήγησης των έξι υποβρυχίων κλάσης «214» τα οποία ήδη διαθέτει η Ελλάδα και αποτελούν το ισχυρό όπλο αποτροπής για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Παρά τις καθυστερήσεις η Άγκυρα αναμένει μέσα στο 2021 να έχει ολοκληρωθεί κατασκευή του «PIRI REIS» του πρώτου από τα έξι «214» τα οποία κατασκευάζονται για λογαριασμό του Τουρκικού Ναυτικού. Πρόκειται για συμφωνία η οποία δεν μπορεί να αλλάξει ανέφεραν με υποκριτικό τρόπο οι Γερμανοί την ώρα που οι ΗΠΑ «πέταξαν» την Τουρκία εκτός προγράμματος F-35 και ενώ η Άγκυρα είχε πληρώσει προκαταβολές και οι ιπτάμενοί της ολοκλήρωναν την εκπαίδευσή τους στην Αμερική.
Το μεγάλο εξοπλιστικό deal Βερολίνου-Άγκυρας όμως αφορά επιπλέον τεχνολογία για τον εκσυγχρονισμό των Γερμανικών αρμάτων μάχης Leopard 2A4 τα οποία έχει ήδη αποκτήσει η Τουρκία ενώ οι γείτονες επιδιώκουν συμφωνία για Γερμανικούς κινητήρες στο εγχώριας παραγωγής άρμα μάχης «ALTAY». Επιπλέον με Γερμανική τεχνολογία η Άγκυρα κατασκευάζει το αντιαεροπορικό «KORKUT» και το φορητό Α/Α «PORSAV».
0 Σχόλια