Μαζί με τα RAFALE και ιπτάμενα τάνκερ για την Πολεμική Αεροπορία;

Μαζί με τα RAFALE και ιπτάμενα τάνκερ για την Πολεμική Αεροπορία;

Του Χρήστου Μαζανίτη

Για πολλούς αποτελεί την ευκαιρία η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) να ξεφύγει 10 χρόνια μπροστά από την Τουρκία. Η επιλογή των RAFALE αλλά και ακόμη δύο κινήσεις, που σύντομα θα δουν το φως της δημοσιότητας, κατ’ ορισμένους κύκλους «μπαρουτοκαπνισμένους» της ΠΑ ίσως θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο να συνδυαστούν με την απόκτηση ιπτάμενων τάνκερ.

Έχουμε αποκαλύψει στο enikos.gr ότι η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF) ετοιμάζεται να αποσύρει σημαντικό αριθμό αεροσκαφών για την μείωση του λειτουργικού της κόστους.

Μεταξύ άλλων, αυτά που μας ενδιαφέρουν, αποσύρει:

- 16 KC-10

- 13 KC-135

H USAF υπολογίζει ότι από την πρόωρη απόσυρση των KC-10 και KC-135 θα εξοικονομήσει περίπου 2 δισ. δολλάρια ετησίως. Σε ότι μας αφορά, τα λειτουργικά έξοδα του KC-10, σύμφωνα με το nation.time φθάνει τα 21.270$/ώρα. Για το KC-135 η τιμή σύμφωνα με το cbo.cov εκτοξεύεται στα 45.000$/ώρα.

Η Επιτροπή Εξοπλισμών και Άμυνας των ΗΠΑ, βέβαια, τον περασμένο Ιούνιο εισηγήθηκε την επανεξέταση της απόφασης, υποστηρίζοντας ότι τουλάχιστον τα KC-135 θα μπορούσαν να μείνουν σε υπηρεσία 3 χρόνια ενώ τα KC-10 θα μπορούσαν να αποσυρθούν.

Οι υποστηρικτές της άποψης απόκτησης τέτοιων αεροσκαφών στην Ελλάδα ισχυρίζονται ότι τώρα είναι η καλύτερη στιγμή για την απόκτηση 2 μονάδων. Επιχειρησιακά θα μπορούσε εν καιρώ κρίσης ή ακόμη και θερμού επεισοδίου να πετούν κοντά στην ηπειρωτική χώρα, ώστε όσα αεροσκάφη εφορμούν από το κεντρικό Αιγαίο να μην αναγκάζονται για προσγείωση προκειμένου να ανεφοδιαστούν. Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, προς τούτο θα εξυπηρετούσε η πτήση τους νότια στην Κρήτη, στο ύψος της Σούδας. Είναι το «ασφαλές» επιχειρησιακό σενάριο – απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι χρειάζονται συνοδεία τουλάχιστον 2 (αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι απαιτούνται 4) μαχητικών για την φύλαξή τους εν καιρώ επιχειρήσεων, κάτι που συνεπάγεται την διασπορά κρίσιμων δυνάμεων για την υπεράσπιση στόχου, που κανονικά θα έπρεπε να λύνει και όχι να δημιουργεί προβλήματα.

«Εάν σε περίπτωση επιχείρησης βρίσκεται για παράδειγμα στο ύψος του Βόλου, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για τις αντίπαλες δυνάμεις να το προσεγγίσουν όταν όλο το Αιγαίο θα έχει γεμίσει ίχνη (σ.σ. ελληνικά μαχητικά) ενώ ακόμη κι αν δεχθούμε ότι απειλείται μπορεί να μετακινηθεί δυτικότερα» επισημαίνουν στο enikos.gr γνώστες του αντικειμένου.

Βεβαίως και μιλάμε για σοβαρό λειτουργικό κόστος, όμως θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα οφέλη που προσφέρει μειώνουν στην ουσία και μάλιστα κατά πολύ τα λειτουργικά κόστη της ΠΑ ενώ επιπλέον εκτινάσσει τις επιχειρησιακές ικανότητες. Πολλώ δε μάλλον όταν αυτά μπορούν να αποκτηθούν σχεδόν δωρεάν από το αμερικανικό πλεόνασμα.



ΠΗΓΗ: enikos.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια