Του Χρήστου Μαζανίτη
Για πολλούς είναι το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου. Πότε θα δούμε τα πρώτα Rafale με τα ελληνικά χρώματα να προσγειώνονται στην Τανάγρα. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε αρκετό δρόμο μπροστά μας μέχρι να κλείσει η συμφωνία.
Δύο είναι τα δεδομένα τα οποία μπορεί κάποιος να επικαλεστεί αυτή τη στιγμή:
Το πρώτο είναι ο συνολικός αριθμός και
το δεύτερο είναι το μείγμα, δηλαδή 12 μεταχειρισμένα και 6 νέα.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλά ακόμη. Κυρίως σε ότι αφορά στα μεταχειρισμένα. Θα είναι ποιας χρονολογίας και με πόσες ώρες οι κινητήρες; Θα είναι κάτω των 1.000ων ωρών ή θα είναι με 3.500 ώρες; Κι αν είναι με 3.500 ώρες θα είναι ποιας έκδοσης; Μήπως τα RF3 που προτείνουν οι Γάλλοι είναι αναβαθμισμένα RF2; Αυτά και άλλα πολλά μένουν να οριστικοποιηθούν μέχρι να κλείσει η συμφωνία από τα τεχνικά κλιμάκια κι έτσι να ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την έλευσή τους στην Ελλάδα.
Όπως εξηγούσε γνώστης του θέματος στο enikos.gr,από τη στιγμή που κλείσουν όλα αυτά και πέσουν οι σχετικές υπογραφές θα χρειαστεί περίπου ένα 6μηνο μέχρι τα πρώτα γαλλικά μαχητικά 4+ γενιάς προσγειωθούν με τα ελληνικά χρώματα.
Εάν όλα πάνε καλά τότε υπολογίζεται περίπου στα τέλη της χρονιάς να υπογράφεται η συμφωνία αν και υπάρχουν και αισιόδοξες σκέψεις για τέλη Νοεμβρίου. Αμέσως μετά κλιμάκιο 6-8 πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας θα μεταβεί στην Γαλλία για εκπαίδευση κι αν όλα τρέξουν βάσει χρονοδιαγράμματος θα τα δούμε στους ελληνικούς αιθέρες στις αρχές του καλοκαιριού του 2021, με τα μέσα Ιουνίου να είναι πιο πιθανό.
Προς το παρόν, οι Έλληνες πιλότοι των 4ων F-16 συνεχίζουν να συνεκπαιδεύονται με Γάλλους συναδέλφους τους που πετούν Rafale στην Γαλλία, στο πλαίσιο της άσκησης VOLFA 2020. Μάλιστα, στο τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος Γεώργιος Μπλιούμης θα βρίσκεται στη βάση Μont de Marsan (στη νοτιοδυτική Γαλλία), στην DV-DAY όπου δεν αποκλείεται να κλείσει συμφωνίες και για νέες συνεκπαιδεύσεις Ελλήνων – Γάλλων, ακόμη κι επί ελληνικού εδάφους.
0 Σχόλια