του Κώστα Σαρικά
Ο Έβρος μέρα με τη μέρα μετατρέπεται κυριολεκτικά σε απόρθητο φρούριο, με τα χερσαία σύνορα της χώρας να γίνονται απροσπέλαστα ειδικά στις «καυτές» περιοχές υψηλής επικινδυνότητας. Έως τα τέλη Οκτωβρίου αναλαμβάνουν πλήρη υπηρεσία οι 400 νέοι συνοριοφύλακες.
Στα χέρια των έμπειρων τεχνιτών του Στρατού Ξηράς ακόμα και οι παλιές ράγες από τις γραμμές των τρένων μετατρέπονται σε αξεπέραστα εμπόδια για την θωράκιση του Έβρου. Οχτώ μήνες μετά την ασύμμετρη υβριδική επίθεση που εξαπέλυσε η Τουρκία στα χερσαία Ελληνικά σύνορα με τη χρησιμοποίηση χιλιάδων εξαθλιωμένων και εξαπατημένων μεταναστών, η εικόνα στην παραποτάμια περιοχή αλλά και στο σύνολο της συνοριογραμμής δεν θυμίζει σε τίποτα αυτή της περασμένης Άνοιξης.
Ο Έβρος μέρα με τη μέρα μετατρέπεται κυριολεκτικά σε απόρθητο φρούριο, με τα χερσαία σύνορα της χώρας να γίνονται απροσπέλαστα ειδικά στις «καυτές» περιοχές υψηλής επικινδυνότητας. Ακόμα και μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού όταν η κρίση με την Τουρκία κορυφώθηκε στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο οι εργασίες δεν σταμάτησαν ούτε μέρα. Οι τεχνικές εταιρίες που έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν τα τρία νέα τμήματα φράχτη εργάζονται εντατικά, έχουν ήδη ολοκληρώσει τις βοηθητικές εργασίες όπως διάνοιξη δρόμων και εκκαθαρίσεις με στόχο τους επόμενους μήνες-ανάλογα βέβαια και με τις καιρικές συνθήκες- να προχωρήσουν στο κυρίως κατασκευαστικό έργο.
Όμως ανεξάρτητα με τις εργασίες για τους νέους φράχτες που αφορούν κυρίως τις περιοχές όπου τα σύνορα είναι χερσαία, ο Στρατός Ξηράς έχει επιδοθεί σε έναν πρωτοφανή αγώνα δρόμου για να θωρακίσει κάθε μέτρο πάνω στο ποτάμι. Εκατοντάδες παλιές ράγες από γραμμές του σιδηροδρόμου έχουν παραχωρηθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις Ένοπλες Δυνάμεις με τα συνεργεία των τεχνικών Μονάδων του Στρατού Ξηράς να έχουν πάρει «φωτιά» και να τις μετατρέπουν σε απροσπέλαστα εμπόδια ακόμα και από τεθωρακισμένα. Οι ράγες κόβονται, συγκολούνται και με χρήση συρματοπλέγματος τοποθετούνται σε καίρια σημεία πάνω στις όχθες του Έβρου. Τα οχυρωματικά έργα στην παραποτάμια περιοχή αποτελούν το πρώτο από μια σειρά αποτρεπτικά μέτρα για όσους επιχειρήσουν να περάσουν το ποτάμι είτε με τα πόδια όταν η στάθμη πέφτει είτε με πλωτά μέσα τους χειμερινούς μήνες.
Ταυτόχρονα, έχουν ανακαινιστεί και εκσυγχρονιστεί όλες οι υπερυψωμένες σκοπιές και έχουν εξοπλιστεί με θερμικές κάμερες που δίνουν συνεχώς «ζωντανή» εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων Αστυνομίας και Στρατού στη Νέα Βύσσα. Στα σχέδια των δυνάμεων ασφαλείας του Έβρου είναι η κατασκευή δύο ακόμη τέτοιων κέντρων επιχειρήσεων το ένα στα Βόρεια στην περιοχή του Σουφλίου και το δεύτερο στο Νότιο Έβρο στην περιοχή των Φερών.
Επιπλέον, το Δ’ Σώμα Στρατού εκσυγχρονίζει όλα τα φυλάκια τα οποία έχουν την ευθύνη της επιτήρησης των συνόρων με πρώτο το Εθνικό Φυλάκιο 1 στις Καστανιές ενώ προγραμματίζεται και κατασκευή νέου φυλακίου σε περιοχή του Βόρειου Έβρου.
Τις επόμενες ημέρες έως τα τέλη Οκτωβρίου αναλαμβάνουν πλήρη υπηρεσία οι 400 νέοι συνοριοφύλακες, οι οποίο εκπαιδεύτηκαν εντατικά τους τελευταίους μήνες από τους παλαιότερους συναδέλφους τους. Έτσι η δύναμη των συνοριοφυλάκων μόνο στον Έβρο ξεπερνά πλέον τους 1500. Μέσα στο 2021 αναμένεται η πρόσληψη ακόμη 800 συνοριοφυλάκων για τις ανάγκες του Έβρου ενώ ακόμη 400 θα προσληφθούν για να ενισχύσουν τους νομούς Ροδόπης, Ξάνθης, Δράμας και Καβάλας.
Στρατός Ξηράς, ΕΛΑΣ και συνοριοφύλακες έχουν ενισχυθεί με drones για την επιτήρηση των συνόρων από τον αέρα αλλά και με νέα οχήματα για να περιπολούν πάνω στο ποτάμι. Πολύτιμα αποδεικνύονται τα γιγαντιαία τεθωρακισμένα Typhoon τα οποία ήδη χρησιμοποιεί η ΕΛΑΣ για να ελέγχει δυσπρόσιτες περιοχές.
0 Σχόλια