Μεγαλύτερο ήταν τελικά το τίμημα που πλήρωσαν οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις κατά την διάρκεια της ελληνοτουρκικής αντιπαράθεσης στην περιοχή του Καστελόριζου αφού εκτός από την γνωστή επακούμβηση της ελληνικής φρεγάτας Λήμνος (F-451) επί της τουρκικής Kemal Reis (F-247) κλάσης Barbaros.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες την ίδια χρονική περίοδο για την ακρίβεια μερικές μέρες μετά την περίφημη επακούμβυση που θα στοιχειώνει το Τουρκικό Ναυτικό για πάντα η Τουρκική Αεροπορία απώλεσε ένα μαχητικό F-16C μετά από την αερομαχία στην οποία ενεπλάκη το τουρκικό μαχητικό με ελληνικά αεροσκάφη.
Όπως είχε δημοσιευτεί αρχικά στην ιστοσελίδα «Βελισάριος» στις 20 Αυγούστου, «ζεύγος τουρκικών F-16 επιχείρησε να παρέμβει σε άσκηση συνεργασίας Στρατού Ξηράς – Πολεμικής Αεροπορίας που διεξαγόταν στην περιοχή της Ρόδου (εκτέλεση EAY από αεροσκάφη F-4EPI2K).
Η Τακτική Αεροπορία επέτρεψε στο τουρκικό ζεύγος να πλησιάσει επαρκώς, κι εν συνεχεία αεροσκάφη F-16 από τον βορρά και από τον νότο εκτέλεσαν «τανάλια», εγκλωβίζοντας τα τουρκικά αεροσκάφη στον χώρο. Ακολούθησαν σκηνές απείρου κάλλους, με τους χειριστές της Τουρκικής Αεροπορίας να χάνουν την ψυχραιμία τους (ειδικά ο Νο 2 του ζεύγους), και τα ελληνικά αεροσκάφη να διασκεδάζουν γύρω τους. Η κατάσταση κατέληξε με το τουρκικό ζεύγος να προσγειώνεται στο Νταλαμάν με κατολίσθηση.
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες το ένα από τα δύο τουρκικά μαχητικά προσγειώθηκε με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας με ότι αυτό συνεπάγεται για την δυνατότητα του πιλότου να ελέγξει το μαχητικό κατά την δύσκολη και απαιτητική φάση της προσγείωσης.
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης ήταν ο πιλότος να μην μπορέσει να προσγειώσει κανονικά το αεροσκάφος και αυτό να καταλήξει εκτός διαδρόμου, όπως χαρακτηριστικά λέει ο λαός «στο χαντάκι». Από την βίαιη αυτή έξοδο του μαχητικού από τον διάδρομο από-προσγειώσεως ο πιλότος δεν τραυματίστηκε και βγήκε σώος από το μαχητικό.
Το ίδιο όμως δεν θα μπορούσε να ισχυριστούμε και για το τουρκικό μαχητικό το οποίο υπέστη σοβαρές υλικές ζημιές, οι οποίες όπως έγινε γνωστό ήταν πέρα οικονομοτεχνικής επισκευής δηλαδή το κόστος επισκευής του αεροσκάφους ήταν υψηλό και δεν άξιζε τον κόπο και τη δαπάνη για την επαναφορά του σε πτητική κατάσταση.
Εάν λάβουμε υπόψη ότι το κόστος αγοράς ενός μαχητικού F-16C Block40/50/50 Adv. είναι αρκετές δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, τότε αντιλαμβάνεται κανείς ότι η ελληνοτουρκική κρίση δεν κόστισε στον Ερντογάν μόνο τα καύσιμα των πλοίων του Στόλου του και των μαχητικών ούτε το μπάλωμα της τρύπας που η φρεγάτα Λήμνος (F-451) άνοιξε στην πλάγιο οπίσθια πλευρά της φρεγάτας Kemal Reis (F-247) αλλά και την απώλεια ενός μαχητικού αφήνοντας την Τουρκική Αεροπορία με 233 μαχητικά F-16 C/D Block30/40/50/50 Adv.
Και εις ανώτερα «φίλοι και σύμμαχοι» και εις ανώτερα να μας χαρίζεται τέτοιες στιγμές ώστε να παύσουν και οι τελευταίοι εν Ελλάδι… τουρκολάγνοι στην Ελλάδα να μας ζαλίζουν με την δήθεν ανωτερότητα των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων.
0 Σχόλια