Της
Κικής Ηπειρώτου
Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να ξεκινήσει το έργο επέκτασης
του φράχτη του Έβρου,
για το οποίο, οι προετοιμασίες των απαραίτητων μελετών ενόψει της δημοπράτησής
του, βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους.
Εξάλλου,
όπως είχε δηλώσει πριν λίγες ημέρες από τον Έβρο ο υπουργός Προστασίας του
Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης η επέκταση του φράκτη «θα είναι πραγματικότητα σε
λίγους μήνες».
Μέχρι
την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την έναρξη του έργου, προχωρούν κάποιες παρεμβάσεις σε καίρια, παραποτάμια σημεία της συνοριογραμμής,
στα νότια, όπως η τοποθέτηση μεταλλικού φράγματος στην περιοχή του κτήματος
Τσιρώζη και στον Πόρο, καθώς και η θωράκιση της περιοχής του Πετάλου. Επιπλέον,
υπάρχει σχεδιασμός για τοποθέτηση 11 πυλώνων, ύψους 50 μέτρων, κατά μήκος του
ποταμού, οι οποίοι θα διαθέτουν κάμερες και σύγχρονα συστήματα κατόπτευσης
μέρας και νύχτας, με εμβέλεια πολλών χιλιομέτρων.
Αναζήτηση συμβούλου
Σε
αυτό το πλαίσιο, το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, προχώρησε στις 5/6 στην
έγκριση σύναψης σύμβασης με τίτλο «Παροχή υπηρεσιών Συμβούλου, για την
υποβοήθηση του Τμήματος Κτιριολογικής Υποδομής της Δ/νσης Τεχνικής Υποστήριξης
στην εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και Τευχών Δημοπράτησης, για τη
δημοπράτηση του έργου ‘Κατασκευή νέου, αναβάθμιση – επισκευή υφιστάμενου
Τεχνητού Εμποδίου και συνοδών έργων κατά μήκος της οριογραμμής της
Ελληνοτουρκικής Μεθορίου στην Π.Ε. Έβρου’», με προσφυγή στη διαδικασία της
διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση και με τη συμμετοχή τριών
εταιρειών.
Όπως
επισημαίνεται στην απόφαση, «η αιφνίδια και απρόβλεπτη μαζική απόπειρα
παραβίασης των ελληνοτουρκικών συνόρων σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η γείτονα
χώρα πλήττεται σημαντικά από την εξάπλωση του κορονοϊού, επιβάλει την άμεση
αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης, προς διασφάλιση της δημόσιας ασφάλειας και
υγείας. Το Τμήμα Κτιριολογικής Υποδομής της Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης/
Α.Ε.Α. θα προχωρήσει σε δημοπράτηση του ανωτέρω έργου σε εξαιρετικά σύντομο
χρονικό διάστημα για την έγκαιρη ολοκλήρωσή του και συνεπώς θα πρέπει να
υπάρχει ωριμότητα των σχετικών μελετών για τη σύνταξη και έγκριση των Τευχών
Δημοπράτησης. Σημειώνεται ακόμη πως η εύρεση συμβούλου είναι απαραίτητη, καθώς
το εν λόγω Τμήμα δεν διαθέτει προσωπικό με την κατάλληλη εμπειρία ούτε την
απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή.
Και ο στρατός στη μάχη για την κατασκευή του φράκτη στον Έβρο
Βασίλης Σκουρής
Σαράντα επιπλέον χιλιόμετρα έχουν κατασκευαστεί σε όρχους από τα σύνορα έως το Λιτόχωρο. Συνεχίζεται η πολιτική απαγόρευσης προσφύγων και μεταναστών στη χώρα, αυξάνονται οι ροές από την Τουρκία τις τελευταίες ημέρες
Και ο στρατός ξηράς έχει ριχθεί σιωπηλά στη μάχη για την επέκταση του φράχτη στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διαθέτουν τα «Παιχνίδια Εξουσίας» οι όρχοι πολλών μονάδων από την Αλεξανδρούπολη έως και το Λιτόχωρο έχουν μετατραπεί εδώ και εβδομάδες σε ένα μεγάλο εργοτάξιο. Έως τώρα, μάλιστα, ο στρατός, προφανώς υπό την πολιτική καθοδήγηση του υφυπουργού Άμυνας και πρώην αρχηγού ΓΕΣ Αλκιβιάδη Στεφανή, έχει φτιάξει σαράντα χιλιόμετρα φράκτη σε σύνολο 203 χιλιομέτρων συνολικά, παράλληλα με την εκτέλεση των υπολοίπων καθηκόντων του. Ενδιαφέρον έχει το πού θα κατασκευαστεί το υπόλοιπο τμήμα του φράκτη, καθώς η αρχική σκέψη να είναι δέκα μέτρα μέσα στο ελληνικό έδαφος φαίνεται να βρίσκει αντιρρήσεις, αφού εάν στα δέκα αυτά μέτρα ανεβούν πρόσφυγες θα πρέπει να εξεταστούν οι αιτήσεις τους για άσυλο. Και αυτό, όταν η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη στο θέμα αυτό, πέρασε από το στάδιο της αποτροπής στο στάδιο της πλήρους απαγόρευσης, τόσο στον Έβρο όσο και στα νησιά, όπου οι επαναπροωθήσεις είναι καθημερινό φαινόμενο. Κάθε εικοσιτετράωρο, μέχρι πρόσφατα, αποτρέπονταν περισσότερες από 120-150 αφίξεις σε νότιο Έβρο, βόρειο Έβρο, αλλά και νησιά.
Την Αθήνα, πάντως, ανησυχεί το φαινόμενο της αύξησης των μεταναστευτικών ροών τα τελευταία εικοσιτετράωρα τόσο στα χερσαία σύνορα όσο και στα νησιά. Αρμόδιες πηγές κάνουν λόγο για διπλασιασμό των ροών, με το κέντρο βάρος πάντως, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, να μεταφέρεται στα παράλια της Τουρκίας και, άρα, προσεχώς, να πιέζονταιι περισσότερο τα ελληνικά νησιά…
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διαθέτουν τα «Παιχνίδια Εξουσίας» οι όρχοι πολλών μονάδων από την Αλεξανδρούπολη έως και το Λιτόχωρο έχουν μετατραπεί εδώ και εβδομάδες σε ένα μεγάλο εργοτάξιο. Έως τώρα, μάλιστα, ο στρατός, προφανώς υπό την πολιτική καθοδήγηση του υφυπουργού Άμυνας και πρώην αρχηγού ΓΕΣ Αλκιβιάδη Στεφανή, έχει φτιάξει σαράντα χιλιόμετρα φράκτη σε σύνολο 203 χιλιομέτρων συνολικά, παράλληλα με την εκτέλεση των υπολοίπων καθηκόντων του. Ενδιαφέρον έχει το πού θα κατασκευαστεί το υπόλοιπο τμήμα του φράκτη, καθώς η αρχική σκέψη να είναι δέκα μέτρα μέσα στο ελληνικό έδαφος φαίνεται να βρίσκει αντιρρήσεις, αφού εάν στα δέκα αυτά μέτρα ανεβούν πρόσφυγες θα πρέπει να εξεταστούν οι αιτήσεις τους για άσυλο. Και αυτό, όταν η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη στο θέμα αυτό, πέρασε από το στάδιο της αποτροπής στο στάδιο της πλήρους απαγόρευσης, τόσο στον Έβρο όσο και στα νησιά, όπου οι επαναπροωθήσεις είναι καθημερινό φαινόμενο. Κάθε εικοσιτετράωρο, μέχρι πρόσφατα, αποτρέπονταν περισσότερες από 120-150 αφίξεις σε νότιο Έβρο, βόρειο Έβρο, αλλά και νησιά.
Την Αθήνα, πάντως, ανησυχεί το φαινόμενο της αύξησης των μεταναστευτικών ροών τα τελευταία εικοσιτετράωρα τόσο στα χερσαία σύνορα όσο και στα νησιά. Αρμόδιες πηγές κάνουν λόγο για διπλασιασμό των ροών, με το κέντρο βάρος πάντως, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, να μεταφέρεται στα παράλια της Τουρκίας και, άρα, προσεχώς, να πιέζονταιι περισσότερο τα ελληνικά νησιά…
0 Σχόλια