Η αύξηση της χρήσης ηλεκτρονικών καναλιών για τις πληρωμές μας την εποχή
του κορωνοϊού και της καραντίνας έχει οδηγήσει σε έξαρση και της διαδικτυακής
απάτης.
Το γεγονός
αυτό καθιστά ακόμη πιο σημαντική τη λήψη μέτρων για την προστασία των
λογαριασμών και των καρτών μας από τους επίδοξους e-ληστές.
Σύμφωνα με
την Τράπεζα Πειραιώς, οι βασικές μορφές απάτης αυτήν την περίοδο είναι τρεις:
1. Πλαστά e-shops
Έχουν
αυξηθεί οι διαφημίσεις σε Internet και social media για αγορές προϊόντων υψηλής
ζήτησης (μάσκες, απολυμαντικά χεριών, γάντια, σκευάσματα που «γιατρεύουν» τον
COVID-19), καθώς και διάφορες δελεαστικές αγγελίες εργασίας/διαφημίσεις
Για να
προστατευτούμε:
- Ελέγχουμε εάν η διεύθυνση της
ιστοσελίδας που πληκτρολογούμε τα στοιχεία μας είναι https: που συνήθως
παραπέμπει σε ασφαλές περιβάλλον.
- Δίνουμε αυξημένη προσοχή σε σελίδες
που υπόσχονται προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.
Είναι πολύ
πιθανό να πρόκειται για προσπάθεια εξαπάτησης.
2. Phishing emails ή SMS
Η
συγκεκριμένη απάτη γίνεται με αποστολή e-mail ή/και SMS που εμφανίζει σαν
υποτιθέμενο αποστολέα την τράπεζά σας.
Για να
προστατευτούμε:
- Ελέγχουμε προσεκτικά το e-mail ή το
SMS και συγκρίνουμε τη διεύθυνση του αποστολέα με προηγούμενα πραγματικά
μηνύματα, που έχουμε δεχτεί από την Τράπεζα που συνεργαζόμαστε.
- Δεν επισκεπτόμαστε σελίδες που
ζητούν προσωπικά δεδομένα μέσω links σε e-mail.
- Διαγράφουμε «ύποπτα» μηνύματα τα
οποία είτε μας προτρέπουν να δώσουμε προσωπικά στοιχεία, είτε περιέχουν
συνδέσμους (links) ή συνημμένα αρχεία (attachments).
- Έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι η
τράπεζά μας δεν θα ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικώς ή μέσω
e-mail/SMS) στοιχεία λογαριασμών,στοιχεία καρτών, κωδικούς πρόσβασης.
3. Δωρεές για τον COVID-19
Σε μάστιγα
έχει εξελιχθεί το τελευταίο διάστημα η προώθηση ενημερώσεων μέσω τηλεφώνου και
email/SMS για δωρεές και ενημερώσεις με σκοπό την καταπολέμηση του COVID-19.
Για να
προστατευτούμε:
- Πιθανό τρόπο προσέγγισης και
υφαρπαγής στοιχείων μπορεί να αποτελέσουν επικοινωνίες με άμεση ή έμμεση
αναφορά στον COVID-19.
Σε αυτές τις
περιπτώσεις πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί στην επιλογή τυχών συνδέσμων και
αρχείων από email και SMS.
- Διατηρούμε το λογισμικό μας πάντα
ενημερωμένο, συμπεριλαμβανομένου του browser, του προγράμματος antivirus και
του λειτουργικού συστήματός μας.
- Ενημερωνόμαστε για τον COVID-19
πάντα από τους επίσημους φορείς (ΓΓΠΠ, ΕΟΔΥ, ΠΟΥ)
Πάντα,
είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούμε μία φορητή συσκευή.
Ενδεχομένως, να είναι πιο δύσκολο να εντοπίσουμε μια απόπειρα phishing από το
κινητό μας ή το tablet.
ΠΗΓΗ: moneyonline.gr
0 Σχόλια