Κρίσεις στις ΕΔ: Οι αναμενόμενες ανακατατάξεις οι... συμμαθητές και μια δυσάρεστη έκπληξη

Κρίσεις στις ΕΔ: Οι αναμενόμενες ανακατατάξεις οι... συμμαθητές και μια δυσάρεστη έκπληξη


Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης

Στη σκιά του μεταναστευτικού και του… κορονοϊού οι κρίσεις των ενόπλων δυνάμεων!

Πραγματοποιήθηκαν οι εκ μεταφοράς ετήσιες τακτικές και έκτακτες κρίσεις στην κορυφή των τριών Κλάδων οι οποίες -σε γενικές γραμμές- ήταν απολύτως ομαλές, υπό την έννοια ότι δεν έπεσε βαρύ το «μαχαίρι» για την ανάδειξη των λεγόμενων «τσιμπιτών» από το βάθος της επετηρίδος. Υπήρξε όμως και μία (τουλάχιστον) εξαίρεση στην Πολεμική Αεροπορία, η οποία «βγάζει μάτια» για την οποία θα αναφερθούμε και στη συνέχεια.

Σε κάθε περίπτωση με αυτή τη νέα ηγεσία για κάθε Κλάδο, οι Ένοπλες Δυνάμεις θα πορευτούν ολόκληρο το τρέχον έτος 2020, στη σκιά του μεταναστευτικού- προσφυγικού αλλά και του κορονοϊού, των δύο μειζόνων δηλαδή προβλημάτων της εποχής μας, που αναμένεται να επηρεάσουν άμεσα την ομαλή λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), τόσο από επιχειρησιακή όσο και από κοινωνική πλευρά.       

Πιο συγκεκριμένα:

Στο Στρατό Ξηράς, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης (Τάξη ΣΣΕ-1984) είχε το πολύ σοβαρό πρόβλημα ότι όλοι οι αντιστράτηγοι (άλλοι πέντε) ήταν συμμαθητές του. Εξαιρετικοί  αξιωματικοί αλλά δεν μπορούσε για πέραν του ενός -σοβαρούς- λόγους να διατηρηθούν όλοι τους. Αποφάσισε να διατηρήσει δύο εκ των πέντε, από τους οποίους ο αρχαιότερος (Κ. Κούτρας) ανέλαβε Γενικός Επιθεωρητής Στρατού και Νο.2 ουσιαστικώς στην ιεραρχία, ενώ ο έτερος των συμμαθητών, ο Β. Παπαδόπουλος, ανέλαβε Διοικητής της 1ης Στρατιάς.

Από τους αποστρατευθέντες, ο Αντιστράτηγος Κ. Μασούρας, εξαιρετικός αξιωματικός και αυτός, ο οποίος επί υπουργίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου στο ΥΠΕΘΑ είχε διατελέσει με επιτυχία Διευθυντής του Στρατιωτικού του Γραφείου στο υπουργείο, αποστρατεύθηκε. Ειδικώς γι’ αυτόν δεν αποκλείουμε -ως διαίσθηση περισσότερο- να επανέλθει στο ΥΠΕΘΑ με… κοστούμι, σε μελλοντικό χρόνο και αναλόγως των πολιτικών εξελίξεων.

Έτσι τώρα, στο νέο 10μελές Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο υπάρχουν ο Αρχηγός και δύο συμμαθητές του (ΣΣΕ-1984), επτά νεοπροαχθέντες αντιστράτηγοι (ΣΣΕ-1985) και δύο επίσης νεοπροαχθέντες (ΣΣΕ-1986). Σημειώνεται στο σημείο αυτό ότι το ΑΣΣ έχει 10 αντιστρατήγους και όχι εννέα, καθώς θα πρέπει να υπολογιστεί ότι αυτό το ΑΣΣ έχει και τον Διοικητή της Σχολής Εθνικής Αμύνης, ο οποίος -συμφώνως με το νόμο- είναι από τον ίδιο Κλάδο των ΕΔ με αυτόν που είναι ο εκάστοτε Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, ο Στρατηγός Φλώρος στη συγκεκριμένη περίοδο.    

Στο Πολεμικό Ναυτικό, τα πράγματα εξελίχθησαν σαν σε… «αυτόματο πιλότο». Διατηρήθηκαν φυσικά οι Νο.1 και Νο.2 στην ιεραρχία, ήτοι ο Αρχηγός ΓΕΝ και ο Αρχηγός Στόλου, Αντιναύαρχοι Στυλιανός Πετράκης ΠΝ και Παναγιώτης Λυμπέρης αντιστοίχως. Από εκεί και μετά προήχθησαν ο αρχαιότερος μάχιμος, ο μέχρι σήμερα Υπαρχηγός Στόλου Αντιναύαρχος πλέον Ιωάννης Δρυμούσης, ο οποίος τοποθετήθηκε Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ και ο πρώτος τη τάξει Μηχανικός ο Αντιναύαρχος (Μ) Γεώργιος Μπαμπλένης, ο οποίος τοποθετήθηκε Διοικητής της Διοικήσεως Διοικητικής Μερίμνης Ναυτικού (ΔΔΜΝ).

Στην Πολεμική Αεροπορία, παρέμειναν οι Αρχηγοί ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Γ. Μπλιούμης και Τακτικής Αεροπορίας Αντιπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, και ο Γενικός Επιθεωρητής Αεροπορίας Αντιπτέραρχος (ΜΗΧ) Κώστας Αράπης, και οι τρεις για δεύτερο χρόνο. Προήχθη σε Αντιπτέραρχο (Ι) ο Γιάννης Γκοντικούλης ενώ μία αλλαγή έγινε στη Διοίκηση Αεροπορικού Υλικού «υποχρεωτικώς» και για λόγους «ανωτέρας βίας». Και ενώ όλα βαίνουν ομαλώς, σε νορμάλ κρίσεις εξαιρετικώς ηπίας μορφής, έχουμε την αποστρατεία του Υποπτεράρχου (Ι) Δημήτρη Τσιρογιαννίδη, μέχρι τώρα Κλαδάρχη του Κλάδου Επιχειρήσεων του ΓΕΑ, δηλαδή της καρδιάς της αεροπορικής ζωής της Ελλάδος. Αεροπόρο με περισσότερες από 4.000 ώρες πτήσεως στο ενεργητικό του κυρίως με Mirage F1CG και F-16 όπου διατέλεσε και διοικητής της 346 Μοίρας, ενώ είναι και Αρχηγός της Τάξεώς του αποφοιτώντας από τη σχολή Ικάρων.

Μία αποστρατεία που έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία, καθώς δεν είναι δυνατόν -με βάση τη λογική- να παραμένουν (και ορθώς) οι Αρχηγοί ΓΕΑ και ΑΤΑ, κάτι που πρακτικώς σημαίνει ότι η Αεροπορία μας έχει πετύχει όλους τους στόχους της στον αέρα και στο έδαφος, υλοποιώντας αυτό που πολλές φορές έχουν πει δημοσίως τόσο ο Πτέραρχος (Ι) Χριστοδούλου, τόσο ως Α/ΓΕΕΘΑ και Α/ΓΕΑ, όσο ο νυν Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Γ. Μπλιούμης, ότι «ΠΑΝΤΑ το τελευταίο αεροσκάφος που προσγειώνεται σε μία αναχαίτιση είναι το ελληνικό» και να θεωρούνται γι’ αυτό πετυχημένοι.

Επομένως και συμπερασματικώς, δεν είναι λογικώς δυνατό να παραμένουν οι δύο αρχηγοί και να αποστρατεύεται αυτός που σχεδιάζει επιτελικώς όλες τις επιχειρήσεις της ΠΑ! Όλοι οι «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» του ΥΠΕΘΑ γνωρίζουν τις πραγματικές αιτίες της αποστρατείας Τσιρογιαννίδη, που βεβαίως δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ σχέση με τις αεροπορικές και επιχειρησιακές του ικανότητες.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι πως δέχτηκε η ηγεσία της ΠΑ τις μη αεροπορικές αυτές «πιέσεις» που ασκήθηκαν να βρουν πρόσφορο έδαφος το 2021 και να αποστρατεύσουν έτσι έναν ΙΚΑΝΟΤΑΤΟ Αεροπόρο για «κόντρες» του παρελθόντος!

Και ο νοών νοείτω...

(ΠΗΓΗ: lawandorder.gr - Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης)

Δημοσίευση σχολίου

4 Σχόλια

  1. Αυτο το κολημα με τον Μ.. ουρα!!!! Εχασε η Βενετια βελονι. Ημαρτον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπορεί να έχετε δίκιο για τον κ. Τσιρογιαννίδη.
    Όμως και ο αντικαταστάτης του στον Α' Κλάδο
    είναι εξίσου άξιος επιχειρησιακά.
    Δείτε τον να πρωταγωνιστεί, εδώ
    https://www.youtube.com/watch?v=7EaMy9REvP8

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στο δεκαμελες ΑΣΣ υπαρχουν οχι 7 Αντγοι ΣΣΕ 1985, αλλα μονο 5 Αντγοι ΣΣΕ 1985, + 3 Ταξ. 84 + 2 Ταξ. 86 =10.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. O Μπλάβερης είναι εύστοχος αλλά φαίνεται έχει πρόβλημα με τις προσθέσεις.

      Διαγραφή